Rare vlek op monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Een beetje rechtsonderin van mijn mooie Iiyama Vision Master Pro 410 Flatscreen :> zit een rare vlek. Ik heb deze moni een tijdje geleden gekregen van iemand en ik heb geen idee wat het voor vlek is ( O-) >:) 8)7 ). Hier een paar brakke webcam pics:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/got/Vlek1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/got/Vlek2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/got/Vlek3.jpg

De vlek is even glad als het beeldscherm en ik krijg het niet weg met een doekje en heet water (wat normaal wel lukt met vetvlekken).
Weet iemand WTF dat kan zijn/hoe ik het weg krijg? :?

tvw

Verwijderd

Er staan geen magnetische dingen in de buurt ofzo? Lijkt me verder ook geen driver probleem, maar eerder een beschadiging waar je niet veel aan kunt doen.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:13
VAAG. Maar zit het op het glas of in je beeld zeg maar? Anders met een mesje ofzo. :S

• iets
Nee er staan geen magneten in de buurt. Ook op een witte achtergrond is het veel beter te zien dan op een zwarte. Een driverprobleem is het niet want die vlek zit er altijd (ook als de monitor uitstaat).

tvw

• iets
My-life schreef op 25 January 2003 @ 17:35:
VAAG. Maar zit het op het glas of in je beeld zeg maar? Anders met een mesje ofzo. :S
Met een mesje op mijn beeldscherm 8)7 ? Maar de vlek zit echt op het beeldscherm.

tvw

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Is de coating daar niet beschadigd :?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met een mesje weet je zeker dat je de coating van je monitor verkloot, niet doen dus.

Je kan proberen voorzichtig met een beetje water of anders door IIyama geadviseerde monitor reinigingsmiddel de boel schoon te maken, maar ik denk eigenlijk niet dat het helpt. Ziet eruit als een beschadiging waar niets meer aan te helpen is :/

• iets
Das raar, het ziet er net uit alsof iemand op de monitor geniest heeft oid. Ofals de vlek op de monitor zit.
Coating? Is dat zo'n laagje dat het glas van je monitor beschermd tegen krassen? Als daar een kras inzit dat zou je dat toch moeten voelen? Het beeld is namelijk gewoon glad op die plek. :?

tvw

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

zeker weten de coating

misschien dat iemand heeft zitten krassen met z'n riem of broeksknoop
tijdens het tillen.
dat is het nadeel van die Iiyama monitoren, die krassen nogal snel
en er is niets aan te doen.

of doordat iemand met een schoonmaak middel de monitor heeft schoongemaakt.
maar dan heb je meestal hele grote vlakken kapot.

[ Voor 64% gewijzigd door job op 25-01-2003 17:45 ]

• Pollewob
  • Niet online
Coating is een flinterdun laagje wat o.a voorkomt dat de monitor erg spiegelt als er licht op schijnt, waardoor dus het beeld beter zichtbaar blijft. Een kleine beschadiging daarvan kan je denk ik niet voelen, juist omdat de beschadiging maar heel ondiep hoeft te zijn.

• iets
Kan ik dan niet beter de hele coating verwijderen of zeg ik dan iets heel geks? Of is het misschien repareerbaar? Want het is best wel een irritante vlek. Ik heb soms ook het gevoel dat ie groter wordt :(.

tvw

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

ShotGun schreef op 25 January 2003 @ 17:50:
Kan ik dan niet beter de hele coating verwijderen of zeg ik dan iets heel geks? Of is het misschien repareerbaar? Want het is best wel een irritante vlek. Ik heb soms ook het gevoel dat ie groter wordt :(.
Als je je hele coating eraf haalt is je scherm waarschijnlijk binnen korte tijd onbruikbaar. Dus dat zal ik zeker NIET doen.

Ceci n'est pas une signature!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

vehpol schreef op 25 January 2003 @ 17:57:
[...]

Als je je hele coating eraf haalt is je scherm waarschijnlijk binnen korte tijd onbruikbaar. Dus dat zal ik zeker NIET doen.
Dat valt wel mee, die coating is een ontspiegelings laag die je ook bij brillen ziet. probeer eens met een brille(n)doekje er op te poetsen mss kan je het nog verwijderen.

Een vraagje, weet je zeker dat het niet in je scherm zit? het lijkt nl. op een beschadiging van je posphor in je scherm.

Meh ...

• iets
Nee het zit echt OP het scherm. De vlek is ook te zien als de monitor uitstaat nl. :(

tvw

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

ShotGun schreef op 25 januari 2003 @ 17:41:
Das raar, het ziet er net uit alsof iemand op de monitor geniest heeft oid. Ofals de vlek op de monitor zit.
Coating? Is dat zo'n laagje dat het glas van je monitor beschermd tegen krassen? Als daar een kras inzit dat zou je dat toch moeten voelen? Het beeld is namelijk gewoon glad op die plek. :?
Coating zorgt ervoor dat de spiegeling veel minder wordt.
De coating kan bijvoorbeeld ook beschadigd worden door bijtende reinigingsmiddelen.
Ik denk niet dat hier iets aan te doen is.

[/stalk-mode :P ]

Samen staan we sterk!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 09:03

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

ShotGun schreef op 25 January 2003 @ 18:03:
Nee het zit echt OP het scherm. De vlek is ook te zien als de monitor uitstaat nl. :(

Krassen in de coating zie je ook als de monitor uitstaat. Lijkt me dus echt een geval van bekrasde coating.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Verwijderd

Misschien laat de coating los van het glas, dit verklaard waarom het aan de buitenkant glad blijft.

Verwijderd

Ben zelf een electronicus en als ik het zo de foto's bekijk heeft het niets te maken met magnetische dingen in de buurt of met een defecte demagnetiseringsschakeling.
Volgens mij is het gewoon een beschadiging in of op de beeldbuis, er zit een laagje op de beeldbuis die beschadigd kan zijn.

Verwijderd

Het is inderdaad de coating,hier valt niks meer aan te doen(behalve een nieuwe beeldbuis die vervolgens duurder is als een monitor volgens iiyama) . Zelf heb ik ook al 2 iiyama monitoren vekloot op deze manier erg jammer.
Probeer niet het te verhelpen verder,het kan aleen maar erger worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 03:00 ]

Verwijderd

coolz, ik heb een sony 15 inch ook met zo'n platte beeldbuis en al die yada yada, maar die is gewoon 1 grote wirwar tussen het soort vlek dat jij laat zien en de 'coating' die nog overblijft :P Werkt overigens nog perfect voor de rest, het irriteert pas echt als je veel met GUI's werkt. Daarom staat ie nu in de kelder bij m'n resem servertjes :)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zie de plaatjes niet meer...maarreh, is het niet zo dat je IIyama flatscreens niet met water mag schoonmaken? Ik doe mijn VMP 411 altijd met een brillendoekje, zo niet met aanbevolen doekjes.

Verwijderd

Als die monitor niet zo staat, dat er licht op valt, kun je inprincipe ook wel zonder coating. Probeer het eens met glassex? Dn wordt hij wel heel spiegelend, maar dat maakt niet uit als er geen licht van achteren op valt, lijkt me.

• Pollewob
  • Niet online
Hou er wel rekening mee dat de coating ook schadelijke straling vanuit de monitor tegenhoud (zoals uv-straling). Zomaar weghalen van de laag zou ik niet doen :)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Pollewob schreef op 26 januari 2003 @ 15:31:
Hou er wel rekening mee dat de coating ook schadelijke straling vanuit de monitor tegenhoud (zoals uv-straling). Zomaar weghalen van de laag zou ik niet doen :)
Ja ja dat kan je dus wel schudden he dat klopt niet. Je Monitor geeft verwaarloosbaar weinig straling af (rond 15-30 KeV) en al helemaal geen UV. Je scherm is gewoon niet in staat om die straling te produceren.

Die coating is alleen ontspiegeling en niets meer.

Voor optimaal kijkplezier kan je de rest ook verwijderen om het beeld egaal te krijgen ik weet nl niet of die coating weer aan te brengen is en wat de kosten daarvan zijn (waarschijnlijk hoog)

Meh ...

Pagina: 1