Ik heb een nieuwe PC gekocht, met daarin een Athlon XP 2600+ (333) die op een Asus A7V8X geprikt zit... (de proc is zeker weten een 2600+ aangezien dat op de core aangegeven stond) alleen de bios herkent hem als zijnde een 2000+...
In de bios heb ik de keuze bij CPU Speed tussen:
- Manual -> Zelf Multiplier en FSB Instellen
- 12,5 x 100mhz
- 12,5 x 133mhz
- 12,5 x 166mhz
het moet dus de laatste zijn, wat uitkomt op ongeveer 2080mhz ofzo, wat de juiste cpu speed voor een atlhon xp 2600+ zou zijn.
maar wat ik ook instel, altijd wordt er in het POST scherm een 2000+ aangegeven.
het geheugen is ook 333mhz.
ik keek ff op het moederbord en het enige wat ik daar zag is een tabelletje op de hoek over "DSW1" met verschillende dipswitch standen voor de FSB, 100 tm 230 en JumperFree, wat het dus moet zijn.
maar het probleem is: ik kan die DSW1 nergens vinden op het bord
ook in de plattegrond die in het boekje staat, staat nix over zo'n dipswitch. het enigste wat ik dus heb is het tabelletje op de hoek van het bord gedrukt.
In de bios heb ik de keuze bij CPU Speed tussen:
- Manual -> Zelf Multiplier en FSB Instellen
- 12,5 x 100mhz
- 12,5 x 133mhz
- 12,5 x 166mhz
het moet dus de laatste zijn, wat uitkomt op ongeveer 2080mhz ofzo, wat de juiste cpu speed voor een atlhon xp 2600+ zou zijn.
maar wat ik ook instel, altijd wordt er in het POST scherm een 2000+ aangegeven.
het geheugen is ook 333mhz.
ik keek ff op het moederbord en het enige wat ik daar zag is een tabelletje op de hoek over "DSW1" met verschillende dipswitch standen voor de FSB, 100 tm 230 en JumperFree, wat het dus moet zijn.
maar het probleem is: ik kan die DSW1 nergens vinden op het bord