Toon posts:

[Nieuwe PC] XP2600+ wordt herkent als 2000+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe PC gekocht, met daarin een Athlon XP 2600+ (333) die op een Asus A7V8X geprikt zit... (de proc is zeker weten een 2600+ aangezien dat op de core aangegeven stond) alleen de bios herkent hem als zijnde een 2000+...

In de bios heb ik de keuze bij CPU Speed tussen:

- Manual -> Zelf Multiplier en FSB Instellen
- 12,5 x 100mhz
- 12,5 x 133mhz
- 12,5 x 166mhz
het moet dus de laatste zijn, wat uitkomt op ongeveer 2080mhz ofzo, wat de juiste cpu speed voor een atlhon xp 2600+ zou zijn.

maar wat ik ook instel, altijd wordt er in het POST scherm een 2000+ aangegeven.
het geheugen is ook 333mhz.

ik keek ff op het moederbord en het enige wat ik daar zag is een tabelletje op de hoek over "DSW1" met verschillende dipswitch standen voor de FSB, 100 tm 230 en JumperFree, wat het dus moet zijn.
maar het probleem is: ik kan die DSW1 nergens vinden op het bord :) ook in de plattegrond die in het boekje staat, staat nix over zo'n dipswitch. het enigste wat ik dus heb is het tabelletje op de hoek van het bord gedrukt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Laatste BIOS update al gedaan?
Wat zeggen WCPUID en/of CPU-Z wanneer je in Windows zit?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 25 januari 2003 @ 17:27:
Laatste BIOS update al gedaan?
Wat zeggen WCPUID en/of CPU-Z wanneer je in Windows zit?
bios update? het bord is gloednieuw! :)
in de specs staat dat hij van 600mhz tot 2,4Ghz aankan, terwijl de 2600+ maar iets van 2,1ghz is
En WCPUID of CPU-Z ofzo kunnen nog nix zeggen omdat windows er nog niet op staat. maar het wordt weergegeven in het POST-scherm en in die tabel die je vlak voordat ie gaat booten krijgt

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt waarschijnlijk een BIOS update nodig omdat de CPU nog nieuwer is dan de mobo :)

Surf naar de Asus site en check de update history.

Verwijderd

Topicstarter
naja, doe ik dat es :) bedankt

Verwijderd

jah in 1010 zit namelijk pas de 2600+ ondersteuning Balus heeft gelijk

Verwijderd

Dat van de bios klopt inderdaad. Ik heb hetzelfde gehad met een AMD 2800+. Het bleek in mijn geval een koelingsprobleem te zijn. Koeler was niet goed gemonteerd, processor te heet, computer start niet op.

Koeler opnieuw gemonteerd, processor blijft koeler en FSB op 166. Alles stabiel nu.

Check dus ook even je temp van je processor in de bios.

Verwijderd

ik heb zelfs problemen gehad met mn 2200+(ook a7v8x), als ik hem op 133*13.5 wilde draaien zei de post reporter "cpu overclocking failure", op 166*10.5 deed ie het prima en bij de nieuwere biossen kon ik gewoon de standaard instellingen gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost... bedankt voor de support allemaal, er mag een slotje op... of laat hem lekker afzakken :D

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het was dus toch de BIOS update :? :)

Verwijderd

laat even weten wat er nou was. Staat er overigens bij jou op de southbrige eeen 333fsb supported sticker?

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
BalusC schreef op 26 January 2003 @ 00:38:
Het was dus toch de BIOS update :? :)
(ik ben degene die bij indigo het zware werk verrichte ;))
ja het was inderdaad de bios update :) bedankt balusC

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 00:40:
laat even weten wat er nou was. Staat er overigens bij jou op de southbrige eeen 333fsb supported sticker?
jep
Pagina: 1