Ik heb hier net een UPS van Legato
neergezet, en ben er op zich blij mee.
Hij doet wat hij moet doen, namelijk op tijd de pc opvangen als de stroom uitvalt.
Dit doet hij (wonder boven wonder) ruim 20 minuut lang! Let wel, dan is alleen
de pc aangesloten, zonder de monitoren. Voeding van pc is 431 Watt.
Mijn probleem echter, als die UPS aanspringt, laat ie niet weten dat de hoofdstroom
weg is (dat zie ik uiteraard wel aan de monitoren etc.) en volgens mij sluit hij de pc
niet helemaal officieel goed af als hij nog 1 min van de accu over heeft (?) En dit meen
ik wel zo ingesteld te hebben.
Ik draai onder Windows 2000 Professional SP3 en heb hem als generic op COM1
aangewezen onder Power Options in Control Panel. Er zit uiteraard een COM kabel
tussen.
Ik heb heel Google afgezocht (en dat was vanmiddag bijna niet te doen ivm DDoS attacks)
om drivers te vinden voor dit apparaat, om een en ander beter te laten werken / alarmeren.
Ik heb ze echter niet gevonden. Heeft iemand nog wat tips / info over mijn UPS, of
algemene programma's die de COM1 poort uitlezen op UPS signalen oid?
De Omega Search had ook niet echt veel over de Legato RPT-650A UPS.
't Lijkt wel of APC een beetje een monopoly heeft op dit gebied
Hij doet wat hij moet doen, namelijk op tijd de pc opvangen als de stroom uitvalt.
Dit doet hij (wonder boven wonder) ruim 20 minuut lang! Let wel, dan is alleen
de pc aangesloten, zonder de monitoren. Voeding van pc is 431 Watt.
Mijn probleem echter, als die UPS aanspringt, laat ie niet weten dat de hoofdstroom
weg is (dat zie ik uiteraard wel aan de monitoren etc.) en volgens mij sluit hij de pc
niet helemaal officieel goed af als hij nog 1 min van de accu over heeft (?) En dit meen
ik wel zo ingesteld te hebben.
Ik draai onder Windows 2000 Professional SP3 en heb hem als generic op COM1
aangewezen onder Power Options in Control Panel. Er zit uiteraard een COM kabel
tussen.
Ik heb heel Google afgezocht (en dat was vanmiddag bijna niet te doen ivm DDoS attacks)
om drivers te vinden voor dit apparaat, om een en ander beter te laten werken / alarmeren.
Ik heb ze echter niet gevonden. Heeft iemand nog wat tips / info over mijn UPS, of
algemene programma's die de COM1 poort uitlezen op UPS signalen oid?
De Omega Search had ook niet echt veel over de Legato RPT-650A UPS.
't Lijkt wel of APC een beetje een monopoly heeft op dit gebied