• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 16:21
Mijn Handspring Visor Edge is helaas overleden. Hij wil vaak niet eens meer aangaan, en als hij aanstaat crasht hij, en komt er een brei aan vage tekens op m'n scherm te staan...

Vandaar dat ik bij de winkel waar ik hem gekocht had, PDASHOP.nl, een RMA aan heb gevraagd. Het antwoord wat ik echter kreeg was:
Geachte heer *********,

Naar aanleiding van uw melding over een probleem met uw,
bij PDAshop.NL gekochte, Handspring Visor Edge Silver
met nummer 17024-RMA2003-1
stuur ik u uw hierbij de procedure om in aanmerking te komen
voor de fabrieksgarantie.

Handspring neemt de garantie-afhandeling zelf voor haar rekening.

U kunt het defect aanmelden voor reparatie/vervanging door contact
op te nemen met Handspring via:

tel. 020-5864925
of via http://www.handspring.co.uk/support/

De helpdesk zal met u de procedure doornemen voor de garantieafhandeling.

In alle gevallen bij retourzending is het belangrijk goed te letten op
de aanwijzingen van de helpdesk.
Naast deze aanwijzingen kunt u er op letten dat het product goed verpakt
en voldoende gefrankeerd is en een kopie van de aankoopfactuur en een
duidelijke probleemomschrijving mee te sturen.

Met vriendelijke groet,

PDAshop.NL

Coolblue BV
Oostzeedijk 196
3063 BM Rotterdam
defecten@coolblue.nl
Tel: (+31) (0)10 4532537
Fax: (+31) (0)10 2125351
Na gekeken te hebben op de site van Handspring kwam ik erachter dat ik mijn PDA naar BELGIE moet sturen..

Eigenlijk voel ik daar niet zoveel voor. Ik heb garantie bij de winkel, niet bij Handspring. Dat betekend dat ik hem naar de winkel wil sturen, en dat zij de rest op mogen knappen.

Weet iemand hoe dit eigenlijk in z'n werk gaat? Mag de winkel mij doorverwijzen naar Handspring?

You can't have everything. Where would you put it?

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Ik weet niet hoe oud de visor is, maar volgens mij mogen ze je doorverwijzen naar de fabriek als de gewone garantietermijn is vervallen en je aanspraak wil maken op de zogenaamde 'verwachte levensduur' garantie.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Je hebt 1 jaar fabrieksgarantie niet winkelgarantie, als je het naar de winkel stuurt wordt het toch doorgestuurd naar Handspring. Als je het direct zelf stuurt dan scheelt je dat enkele weken tijd. Moet je zelf weten eigenlijk.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Even zo snel wat er op de website van de consumentenbond staat:
Simpele garantievragen blijken een struikelblok voor winkeliers. Veel leveranciers geven geen helder antwoord op de vraag wat er nu precies onder garantie wordt verstaan. En ook weten veel winkeliers niet dat een eventuele fabrieksgarantie niet afdoet aan hun eigen aansprakelijkheid volgens de wet. Ten onrechte volstaan zij veelal met een doorverwijzing naar de fabrikant. Over de mogelijkheden ingeval een product stuk gaat zónder dat er garantie is of na de garantietermijn adviseren winkeliers niet concreet of onjuist. Zo worden consumenten vaak afgebluft door verkopers die zeggen dat na afloop van de garantie de consument geen rechten meer heeft en alle reparaties zelf moet betalen. Daardoor kunnen consumenten voor onnodige reparatiekosten opdraaien.
Ook los van garantie is een leverancier aansprakelijk voor wat hij verkoopt. Verder vroeg de Consumentenbond naar de ruilmogelijkheden
http://www.consumentenbon...1517?ticket=tit_1r6TGz_5o

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 16:21
Hij zit dus doodleuk BINNEN de garantie (1 jaar) die de winkel erop gaf. Nu moet ik opeens voor de kosten opdraaien voor het opsturen naar BELGIE? Dat vond ik vreemd... Dat het een paar weken zal schelen kan ik wel begrijpen, dat is jammer, maar niet onoverkomelijk. Mag overigens wel verwachten dat hij met een maandje weer terug is, of is dat erg onredelijk?

Niemand ervaring met Handspring / PDASHOP.nl garantie?

You can't have everything. Where would you put it?

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Ik zou even een mailtje/briefje sturen naar de winkel dat de visor binnen de garantietermijn gebreken vertoont, en dat jij wil dat ze dat correct afhandelen. Vermeldt er ook in dat je de kosten voor versturen bij weigering op de winkelier zal verhalen.
Als je een produkt koopt, doe je zaken met de winkelier, en niet met de fabriek. De winkelier moet dan zorg dragen voor een goede afhandeling van zaken en niet jou met de kosten van verzending (en verzekering) opschepen.
De consumentenbond heeft hierover al eens duidelijke uitspraken gedaan.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Pagina: 1