FTP server geeft trage DIR listing *

Pagina: 1
Acties:

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 16:15
Ik zit met 2 computers op het netwerk hier achter een Zyxel Prestige 650 Router. Nou heb ik op me workstation Servu 4 runnen en probeer ik dus met me laptop in te loggen. Werkt opzich, maar als ik me mp3 dir in wil gaan dan gaat het zo ontiegelijk traag. Egt heeeeeeeeeeeeeeeel traag, terwijl er maar iets van 6 mapjes in staan ( ja ik heb alles voor de verandering geordend ). Hij haalt echt alles met 4 kb/sec ofzo binnen ( bedoel de dirlisting ).

In servu heb ik passive poorten gezet 20 tm 24 dus dat moet ook geen probleem zijn en verder is alles zo standaard. Het probleem werkt dus intern maar ook als iemand van buiten me netwerk inlogd. Die heeft precies dezelfde problemen, alles gaat verrekte traag...

Iemand een idee?

PS geen firewalls enzo dus dat is het ook niet

[ Voor 4% gewijzigd door ZeroCode op 25-01-2003 16:43 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ZeroCode schreef op 25 January 2003 @ 16:42:
In servu heb ik passive poorten gezet 20 tm 24 dus dat moet ook geen probleem zijn en verder is alles zo standaard. Het probleem werkt dus intern maar ook als iemand van buiten me netwerk inlogd. Die heeft precies dezelfde problemen, alles gaat verrekte traag...
eeh, 20 t/m 24 :? passive poorten zet je over het algemeen boven de 1024 ;)
zelf heb ik geen passive poorten limiet ingesteld (ik gebruik serv-u 3) en daarnaast heb je zowel passive mode als niet geprobeerd, ook een andere client?

hoeveel files staan er in die "mp3" map?

edit: daarnaast als iemand van buiten af op je ftp inlogt heeft die ook nog te maken met je upload limiet ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Erkens op 25-01-2003 18:54 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nietszeggende titel geedit

Braaikamer - Smoke&BBQ

• ZeroCode
Ik kom er nog steeds niet uit... Iemand een idee PLzzzzzzzzzzz

Ik krijg gewoon geen dir listing.. Hij gaat van 1 kb/sec de listing versturen naar de client en dan naar 0... Dus geen listing..

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ZeroCode schreef op 20 February 2003 @ 22:46:
Ik kom er nog steeds niet uit... Iemand een idee PLzzzzzzzzzzz

Ik krijg gewoon geen dir listing.. Hij gaat van 1 kb/sec de listing versturen naar de client en dan naar 0... Dus geen listing..
wordt mijn post genegeerd :?

• ZeroCode
Nee word niet genegeerd maar, het zit zo: er zitten maar een paar mapjes in de mp3 dir, niet echt dat je denkt: OMFG dat werkt niet... Dus dat is het probleem niet. Het volgende heb ik al geprobeert: passive aan en uit, Nat aan en uit in flashfxp/cuteftp/bulletproof, ik heb geen limiet van buitenaf en verder wil er gewoon niks... Hij doet gewoon enorm moeilijk, maar als ik in servu winsock listing aanzet wil hij het af en toe doen... Ik snap er echt helemaal niks van. Hij staat op windows 2000 server nu en is net vers geinstalleerd, legaal en alles. Hij wil niet... Arggg

• raymonvdm
  • Laatst online: 31-07 14:25
Passive poort 20 gereserveerd ? Poort 20 wil die hebben voor z`n data verkeer

FTP werkt namelijk op 21 en 20
21 voor controll en 20 voor de data

als je dus 20 gaat toewijzen als passive poort kan ik me wel voorstellen dat het langzaam wordt.

Het zou eigenlijk niet eens moeten werken als je dat doet ....

Gebruik dus voor je passive een 1024 tot 1030 en probeer dan nog eens

Probeer dus eens gewoon active ook te connecten werkt dit wel ?? en nu passive ?

[ Voor 10% gewijzigd door raymonvdm op 21-02-2003 00:50 ]

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

En..... heeft dit nu geholpen?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem op W2K-AS met SP3.

Ben benieuwd!!

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Concrete schreef op 20 May 2003 @ 09:52:
En..... heeft dit nu geholpen?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem op W2K-AS met SP3.

Ben benieuwd!!
dan probeer je het toch ipv een oud topic te kicken :?
lukt het dan niet dan kan je toch een nieuw topic openen waarin je refereerd naar deze ;)
Pagina: 1