[Tv-out] paar vraagjes (niet standaard)

Pagina: 1
Acties:

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Mijn situatie:
Ik heb een watson TV waar ik helemaal niks over kan vinden, en ik heb daarop via tv-out -> s-vhs -> composiet -> scart -> tv een verbinding met mijn PC.
Echter in het begin had ik gewoon de s-vhs kabel op mijn scart aangesloten en dat werkte prima. Op een bepaald moment is toen (omdat mijn pc niet geaard was) die s-vhs kabel gigantisch doorgebrand (alle 4 de lijntjes) en toen heb ik een nieuwe s-vhs kabel gekocht, en een nieuw scart blokje, maar ik kreeg geen kleurenbeeld meer, alleen zwart-wit. Met een omloop stekkertje naar composiet krijg ik nu wel weer kleur, hoe kan dat? wat is er nu kapot gegaan?

Ik heb veel topics doorgespit waaronder Zwart Wit beeld met TV out (svhs) , maar daar zi je alleen staan dat mensen zeggen dat s-vhs niet gesupport is, maar dat is het bij mij dus wel! er is alleen iets kapot gegaan denk ik? of ik heb een instelling veranderd. Nou heb ik al alle mogelijke instellingen uitgeprobeerd/veranderd e.d. die in de faq staan en die hielpen niet (
edit:
het schijnt dat nieuwe tv's een soort schakeloptie hebben tussen composiet en svhs, nou weet ik niet of mijn watson dat ook heeft maar heb die optie niet kunnen vinden
). Ik zal volgende week wel even mijn s-vhs kabel laten checken en mijn scart blokje, maar die zijn in principe nieuw dus daar kan t niet aan liggen toch?
Trouwens mijn TV heeft 2 scart aansluitingen en op allebei werkt het niet in kleur als ik direct s-vhs -> scart aansluit.

Verder heb ik nog 2 praktische vragen. De eerste is dat als ik mijn PC reboot terwijl mijn monitor en tv enabled staan, dan wil windows niet opstarten (ik krijg wel loading scherm, maar mijn desktop verschijnt gewoon niet). Het gaat wel goed als ik voor ik reboot mijn TV disable, of als ik de kabel eruit trek. Hoe kan dit?
De tweede is dat als ik mijn TV enable het beeld van mijn PC een stukje naar links/rechts verschuift, en dat moet ik dan via mijn OSD herstellen. Kan ik iets doen om te zorgen dat ik dit niet hoef te doen?

[ Voor 6% gewijzigd door RealCato op 25-01-2003 16:21 ]

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

Je SCART blok zal geen s-video signaal ondersteunen of dat gedeelte is kapot, iets anders is bijna niet mogelijk als ik het goed lees.

Over het rebooten : de pc zal booten op je tv omdat je je tv-out enabled hebt misschien ? Heb je het beeld van je tv bekeken ?

En de positie van het beeld kun je in de drivers instellen; indien je een nVidia-based kaart hebt, deze optie zit voor zover ik weet gewoon in alle detonator-drivers. :)

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ja ik vraag me juist af, als er iets kapot is, wat er dan kapot kan zijn. Zit het dan int scart blok (heb inmiddels met 2 verschillende scart blokjes geprobeerd), of in mijn videokaart, of misschien in de tv?

Beeldpositionering heb ik inmiddels ingesteld, die optie zit ook in Radeon kaarten, thx :)

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.