Ik heb hier een Pentium III 500 die steeds uitvalt zonder reden. Het lijkt erop dat de fout zich meer voordoet wanneer ik print, maar dat kan ook toeval zijn.
Als ik in de systeemlogboeken kijk, dan zie een heleboel meldingen gegenereerd door Service Control Manager, Eventlog en ACPI. De meldingen van de eerste 2 zijn ter "informatie" maar de meldingen van ACPI zijn echte foutmeldingen:

Als ik zo'n gebeurtenis selecteer, krijg ik volgende melding (redelijk zinloos volgens mij):
Mogelijk komen deze foutmeldingen doordat deze PC die al wat ouder is, ACPI niet correct ondersteunt. Ik zou het eigenlijk niet echt weten. Is er een manier om ACPI uit te schakelen onder Windows XP of zijn er andere mogelijke oplossingen voor dit probleem?
Als ik in de systeemlogboeken kijk, dan zie een heleboel meldingen gegenereerd door Service Control Manager, Eventlog en ACPI. De meldingen van de eerste 2 zijn ter "informatie" maar de meldingen van ACPI zijn echte foutmeldingen:

Als ik zo'n gebeurtenis selecteer, krijg ik volgende melding (redelijk zinloos volgens mij):
De melding is niet altijd letterlijk hetzelfde, maar toch bijna.Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (5) in bron (ACPI) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: ; AMLI; 0x4d1; 0x4d0 - 0x4d1.
Mogelijk komen deze foutmeldingen doordat deze PC die al wat ouder is, ACPI niet correct ondersteunt. Ik zou het eigenlijk niet echt weten. Is er een manier om ACPI uit te schakelen onder Windows XP of zijn er andere mogelijke oplossingen voor dit probleem?