Toon posts:

[WinSubMux] Subtitles onder SVCD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met tmpegenc van een divx een mpg file gemaakt, en nou zat er bij die divx een .sub file meegeleverd. Deze wil ik als subtitle bij die svcd die ik wil branden zetten. Nu heb ik hier al rondgezocht naar de beste manier. Ik kwam op verschillende manieren, maar ze lijken allemaal wat ingewikkeld of doen het niet. Een van deze manieren zou met het programma WinSubMux zijn. Nou doet het volgende probleem zich voor: Ik selecteer de video input en geef een naam aan de ouput, ik vink subtitle stream 1 aan en load de .sub subtitle. Nu denk ik klaar te zijn en klik op multiplex.
De output is als volgt:

code:
1
2
3
4
5
Multiplexing...
*** No sub to insert. ***

ERROR
Elapsed time (hh:mm:ss,ms): 00:00:00,010

Mijn vraag is nu: Wat doe ik verkeerd..

Een kleine subvraag is: Lukt het jullie wel hiermee of gebruiken jullie een ander, wellicht beter programma?

• basterd_operator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 08:53
Hmm .. jah idd beetje vreemd , maar ik heb er wel eens VIDIOMI voor gebruikt.
Ik doe eigenlijk niet aan dat soort converten aleen maar dvd 2 svcd maar met VIDIOMI lukte dat aardig..... ik zou zeggen , try it uns ut kan geen kwaad hej ;-) }:O

Don't . Accept . Mass . Notion ........

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:15

mno

Je kan met Avisynth een frameserver-scriptje maken waarbij je gebruik maakt van textsub.vdf (hoort bij VobSUB). Je avisynth script zou er zo uit kunnen zien:

LoadPlugin("textsub.vdf")
AviSource("jouwdivxfile.avi")
TextSub("jouwsubtitles.sub")

Da's alles. Dit kan je openen met Tmpgenc en dan is de ondertiteling er overheen geplakt (vaste ondertiteling). Het risizen zou je door Tmpgenc kunnen laten doen maar het kan ook via Avisynth (sneller).

Gewoon rösti

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik gebruik altijd vobsub, en als de video geladen wordt dan wordt vobsub ook geladen en wordt de ondertiteling erbij geplakt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• mno

mno

Hey dat werkt idd ook makkelijk. In Tmpgenc neemt worden de subs dan netjes meegenomen. In CCE volgens mij niet.

Gewoon rösti

• Stefke
  • Laatst online: 15:15
gebruik vobsub icm met DVD2SVCD en CCE

ik zoek nog effe een tutorial

TMPGenc werkt ook, maar de kwaliteit van bovenstaande combinatie is beter en de rekentijd lager.

edit:

Gebruik deze tut om met DVD2SVCD en CCE (en eventueel Virtualdub) perfecte en snelle SVCDs te maken
http://www.vcdhelp.com/forum/userguides/111846.php

Combineer deze met de eerste om subs mee te branden
http://www.vcdhelp.com/forum/viewtopic.php?t=128720

Dit werkt zéér goed

[ Voor 140% gewijzigd door Stefke op 27-01-2003 19:56 ]

• mno

mno

Dat is idd waar ik mijn methode ook aan heb ontleend :)

[ Voor 59% gewijzigd door mno op 28-01-2003 17:14 ]

Gewoon rösti

Pagina: 1