Toon posts:

Packard Bell Master CD

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pa heeft een paar jaar geleden een Packard Bell Multimedia 6601 RW gekocht

p3 600mhz, 64 mb ram, voodoo3 - 2000, 15gb udma hd

Hier zaten 2 zogeheten Master CD's bij, mijn pa verkoopt de pc dus en ik moest hem in oude staat herstellen, dus ik maak een opstartdiskette via die master cd en formatteer de boel.
Ik probeer windows(98 2e editie) de installen en tot mijn verbazing lukte het niet, na lang kloten en handmatig drivers ed. via dos installeren lukt het eindelijk om in een 'windows achtige omgeving te komen, hij installeert iets maar ik kan niet zien wat want alle dialogenschermen zijn helemaal grijs ipv. bv. een blauwe balk zie ik niks, nou goed ik denk dat windows geinstalleerd is, start opnieuw op en ja windows 1e sessie word opgestart, dacht ik want dan zegt die dat hij een file in c://fact niet kan vinden hij probeert het nog een keer of 15 en dan hangt die

Ik kan wel een 'gewone' windows 98 2e editie installen, en dat werkt prima alleen heb je dan als nadeel dat ik alle bijgeleverde cd's niet meer kan gebruiken (danku PB)

Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?

Verwijderd

Die cd's van PB zijn niet de meest handige dingen om mee te werken...
Vroeger leverde PB bij de cd-roms ook nog 1 of 2 nooddiskettes waarmee je alles kon vervangen. Is dat nu niet meer?

Maar vanaf die cd's zou het ook moeten kunnen. Er staat op die cd een speciaal herstelprogramma wat alles terugzet (softwarematig dan) zoals de pc van de fabriek af kwam. Dit programma kan volgens mij vanuit windows gestart worden. Misschien dat dit ook werkt vanuit win98?

Verwijderd

Topicstarter
Zo;n diskette is hetzelfde als de opstartdiskette als die ik gemaakt heb (voor het formatteren), die heb ik dus gebruikt probleem is dat ik bij het installeren wel een packard bell logo zie en dan in iets terecht kom wat op windows lijkt, wsl is dit het installeer scherm probleem is dat alle icoontjes en tekst niet te zien zijn, ik weet dus niet precies wat ik doe. Ik denk dat windows geinstalleerd is, hij start alleen niet goed op (als ik daarna vanuit dos kijk zie ik ook idd windows, program files, mijn documenten etc etc staan, maar windows start niet op dan blijft die hangen bij c://fact (en soms springt die spontaan over op franstalig..)
Dat programma op de cd heet crestore, en kan alleen vanuit een win32 omgeving gestart worden.. maar dan wel precies die van PB en niet een 'gewone' w98 install (al geprobeerd), een andere oplossing is misschien dat er ergens cracks voor de PB cd's te vinden zijn, maar ik die kan ik zo gauw niet vinden.
als het niet lukt doe ik een gewone windows install, en maar hopen dat de kopers te overtuigen zijn dat die cd's toch niet zo nuttig waren, zal wel lukken maar toch is minder netjes :B

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 16:06 ]

Verwijderd

Wat stond er eigenlijk op die cd's? Als het enkel de software die bijgeleverd werd (word etc) kan je het zip(cab) bestand op de pb cd zoeken en die uitpakken en op een andere cd bakken.

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 14:46
http://support.packardbel...t/download/drv/CAT703.asp

De nederlandse support site is down. Hopelijk heb je hier wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
Er stond windows + alle bijgeleverde software op, en dan nog een stuk of 20 bijgelverde cd's die alleen maar de installeeren zijn op dat syteem, maar ik installeer gewoon een standaard windows, die cd's tja pech

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die bijgeleverde zut is zwaar bagger, je bent voor eigen gebruik beter af met een eigen install, maar als je de boel wilt verkopen is het wel zo mooi de originele config te hebben.

Je zegt dat het op frans oversprong- laat me raden: 'Disque dur protege' zeker :?

Zo ja is het makkelijk op te lossen met de sofware die je hebt.

Als de hardware nog in de originele config is, is het vrij simpel. Heb je iets veranderd, dan is het lastiger. Post iig de partnr van je Master CD hier, dan kan ik de rest opzoeken.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik meen me te herinneren dat er een rode bootflob bijzit.. Mischien lukt het als je die ook gebruikt ipv je zelfgemaakte!?!?!?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 00:38:
Ik meen me te herinneren dat er een rode bootflob bijzit.. Mischien lukt het als je die ook gebruikt ipv je zelfgemaakte!?!?!?

Die zelfgemaakte is precies hetzelfde als de rode.

Sterker nog, een stukje van de BIOS beveiliging is meegekopieerd toen hij het zelf maakte, waardoor kans op fouten kleinier is.

Het is standaard procedure bij de PB helpdesk om mensen er eentje zelf te laten maken vanaf de MCD :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Hmm.. ok, das dan nieuw zeker :)

Maar, lees ik het nu goed dat je het met je Master CD's kopieert en dan alleen win 98 erop zet? Waarom niet gewoon die packard bell meuk erop?

Verwijderd

Topicstarter
Nouja bedankt voor de tips iedereen, het is inmiddels al gelukt, blijkbaar moest ik mijn floppy eruit halen op een gegeven moment bij een pop up schermpje (maar dat kon ik niet weten want het dialoogje was helemaal grijs en zonder icoontje..)
Nou ja ik ben blij dat ik van het krot af ben, ik hou het liever maar bij mijn eigen bak
Pagina: 1