[netwerk] XP wel, 98se niet

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
Ik heb een computer met een XP en een win98se ineen. Als ik onder XP inlog dan heb ik toegang tot internet, alsmede ook naar mijn interne netwerk (router-hub/switch, fileserver en laptop). Geen problemen dus.

Als ik onder win98se inlog heb ik internet (lanverbinding via router), maar ik kan het netwerk niet doorzoeken (foutmelding bij "netwerkomgeving"). Pingen naar de andere computers gaat wel, ik kan ook de configpagina van de router bereiken, maar niet de andere computers (waar uiteraard directories geshared zijn).
Tevens is op de win98se config file en printersharing geinstalleerd.

Wat gaat er fout?

Verwijderd

Draai de wizard Thuisnetwerk instellen.
Als dit niet gedraait is, herkent ie hem niet.
Draai hem wel op beide computers nog een x.
Moet lukken dnek ik

• Stefke
Zou zonder wizard toch ook moeten werken? Ik heb echt alles nagelopen en ingesteld.

Ik zou het niet weten, heeft iemand nog een id?

• Zap
  • Niet online

Zap

~

probeer de shares op de andere computers eens te bekijken dmv start-uitvoeren -> "\\computernaam" of "\\computernaam\sharenaam".

controleer tevens even of je op beide pc's dezelfde werkgroep hebt ingesteld

suc6!

#

Verwijderd

* rechten bekend van 98 gebruiker (bij XP)?
* registeraanpassing voor wachtwoord? (zoek effe, is al vaker langs geweest)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 03:46 ]

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Denk eerder dat je werkgroep niet hetzelfde is, dit omdat je ze wel kan pingen op ip, maar niet ziet in de netwerkomgeving

Juist

• Stefke
De werkgroep is juist ingesteld. Sterker nog, mijn laptop heeft win98Se met precies dezelfde instellingen, behalve het ipnummer, en die heeft geen problemen.

Voor zover ik weet is ook de gebruiker juist, want dat is "stefijn" met paswoord zoals op alle computers.

Let op: het netwerk werkt hardwarematig dus wél goed, want pingen etc werkt allemaal.
Pagina: 1