[fan] Betaalbare 17cm 220VAC gehaktmolen.

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speciaal voor dove tweakertjes, omgeving IJmuiden:

Afbeeldingslocatie: http://www.baco-army-goods.nl/componenten/bloweralu.jpg

Blower, Dyna Ace, model:109, kogelgelagerd, thermisch beveiligd, robuuste aluminium blower, 27 watt-220volt, kunststof waaiers, diam:170mm x 50mm dik., grote luchtverplaatsing, nieuw,...€11,35
Link.
Site.

Heeft iemand een betaalbare werkende oplossing om de snelheid van zo'n ding te regelen?
Ik heb een 220VAC 12cm ventilator die blaast als een gek, maar dan ook de bijbehorende herrie maakt. Ik schakel er condensatoren voor om de snelheid te regelen, maar dat is niet ideaal. Dimmers zouden niet werken. Electronische regelingen zijn duur of te ingewikkeld om zelf te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

zoiets heb ik ook nog liggen ...

papst 170mm 32v 17w..

zelfs deze krijg ik niet still...

een 220 lamp serie schakelen ?? zou dat helpen

[ Voor 49% gewijzigd door B-lennium op 25-01-2003 15:28 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB2ND
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-07 22:38

AB2ND

Vonkenboer

Dimmers zouden niet werken? hmz.. t einige wat ik kan bedenken is toch een potmetertje..
Btw denkt dat dit meer CME is

Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
t einige wat ik kan bedenken is toch een potmetertje..
Potmetertje? No Way!

Het is een Elektronica-vraag over een Die Hard Cooling object waarvoor je je case zult moeten modden.
In welk forum hoort het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:59

Epsilon

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 15:49:
[...]

Potmetertje? No Way!

Het is een Elektronica-vraag over een Die Hard Cooling object waarvoor je je case zult moeten modden.
In welk forum hoort het dan?
hier laten want je er zitte geen leds in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

boeiuh waar het in hoort 8)7

Met zo'n fan vliegt je kast weg :D
Maar er is wel een manier, PWM regeling voor fan's , gebeurt door de fan's heel snel uit en aan de schakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.papst.de/cgi-bin/pes/pes_size.cgi?DC&172%20ø

Zien jullie op deze site de prijzen staan?
Ik niet, namelijk.
Wat kost de 6212NM? (12V)
En de 6412M? (12V)

Ik vond op internet een prijs van 95 euro voor de 6212. (Au!)
Waarom de 5cm extra plastic en aluminium een ventilator twee keer zo duur maakt als een 12cm model is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:34

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Hoeveel CFM of m^3/h doet dat ding? Bij Conrad hebben ze ook van die muur ventilatoren van 420x420x220 mm (l x b x h). Die blazen 1900 m^3/h >:) (voor 209 euro :( ). Ze produceren ook maar 51 dB.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 17:34
Een condensator voorschakelen is de beste manier om hem te "regelen"

met een dimmer kan wel maar dan maakt ie een enorm irritant ratelend geluid
dan is er nog een simpele electuur schakeling die dmv frequentie regeling werkt, ook die werkt niet super (rammelt ook :( )

en als laatste kun je natuurlijk weerstanden gaan voorschakelen met alle bekende nare gevolgen van dien (HEET !!)

nog een kleine tip voor als je condensatoren gebruikt, schakel een 100K weerstandje parallel over de condensator als je dan de stekker pinnen vast pakt krijg je niet meteen een opsodemieter

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

De specs zijn,

230volt, 172mm doorsnede, 51mm dik, 2900rpm, 187.1cfm, 47dBa.

Linkje

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

alibabba2nd schreef op 25 januari 2003 @ 15:27:
Dimmers zouden niet werken? hmz.. t einige wat ik kan bedenken is toch een potmetertje..
Een potmetertje 8)7
Een dimmer ook niet.
Want als je em niet voluit schuift dan stopt ie er gewoon mee.
Dan gaat ie niet langzamer ofzo.

[/stalk-modus :P ]

[ Voor 4% gewijzigd door IkBenAlles op 25-01-2003 21:06 ]

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 15:21:
Speciaal voor dove tweakertjes, omgeving IJmuiden:

[afbeelding]

Blower, Dyna Ace, model:109, kogelgelagerd, thermisch beveiligd, robuuste aluminium blower, 27 watt-220volt, kunststof waaiers, diam:170mm x 50mm dik., grote luchtverplaatsing, nieuw,...€11,35
Link.
Site.

Heeft iemand een betaalbare werkende oplossing om de snelheid van zo'n ding te regelen?
Ik heb een 220VAC 12cm ventilator die blaast als een gek, maar dan ook de bijbehorende herrie maakt. Ik schakel er condensatoren voor om de snelheid te regelen, maar dat is niet ideaal. Dimmers zouden niet werken. Electronische regelingen zijn duur of te ingewikkeld om zelf te maken.
Heb dezelfde hier nog liggen, werkt op 220v, kan evt een dimmer tussen..(lawaai valt wel mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stlgamer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:21
Nu ik dit zie: ik ben bezig wat onderdelen voor een waterkoelingssetje samen te scharrelen. Ik heb nu een radiator uit een Opel Kadett (+- 17 x 19, passen 4x 92MM op, steken ze maar klein stukkie uit) en ik vroeg me af wat kan ik beter doen zoiets als die Dyna Ace of gewoon 4x92?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:34

AxzZzeL

maakt oogsnoep

stlgamer schreef op 25 januari 2003 @ 23:21:
Nu ik dit zie: ik ben bezig wat onderdelen voor een waterkoelingssetje samen te scharrelen. Ik heb nu een radiator uit een Opel Kadett (+- 17 x 19, passen 4x 92MM op, steken ze maar klein stukkie uit) en ik vroeg me af wat kan ik beter doen zoiets als die Dyna Ace of gewoon 4x92?
4 x 92. Die Dyna Ace fan produceert bijna 190 cfm. Dat moet je met vier 92mm fans wel kunnen halen. Daarnaast kan je die 92mm fans op 12 volt zetten waardoor je dus geen extra stopcontact nodig hebt.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal dit werken?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/dcschem.gif

groot formaat
bron

Nu wordt het wel echt een elektronicatopic... en ik wilde alleen die 'brute' ventilator tonen...

Ik zou altijd een grotere ventilator gebruiken op een radiator - met een airduct, en op lagere snelheid. Vier 9cm ventilatoren maken 4 keer herrie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent echt gek als je een potmeter of een dimmer hierop wil aansluiten. Dat ding gaat niet draaien doordat er een aantal volts op staat, dat ding gaat draaien omdat het wisselstroom is. De pieken en dalen brengen het ding aan het draaien en die moet je dus zien te vertragen.

Een potmeter, weerstand en dimmer leidt tot kapot spul en hoogstwaarschijnlijk een kapotte fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Koop er 2 en hang ze serie? Dat werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wabs schreef op 26 januari 2003 @ 15:58:
Koop er 2 en hang ze serie? Dat werkt prima :)
zucht, dat werkt dus niet met wisselstroom fan's

Zou eventueel wel werken met die 6v= fans die je nog weleens tegenkomt. of gewoon met 12v= die je langzamer wildt laten draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 21:40:
zucht, dat werkt dus niet met wisselstroom fan's

Zou eventueel wel werken met die 6v= fans die je nog weleens tegenkomt. of gewoon met 12v= die je langzamer wildt laten draaien
Zou je in het vervolg even willen opletten voordat je een topic wat een jaar oud is omhoog trapt?
Dit heeft namelijk niet echt veel nut :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.