Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Volcano9 Coolmod ledjes

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus gisteren ne volcano9 gekocht met coolmod, nu had ik mijn case LED's, die voor Power / HDD dienen te tonen, in het blauw vervangen. Nu zou het niet mogelijk zijn de coolmod ledjes en die case leds aan elkaar te solderen en dan aan de pinnetjes van het mobo, reden: overbelasting van het mobo. Ja k dit ga ik dus niet meer proberen aangezien een defect mobo nu niet gepast zou komen (sponsering is ni zo goe).
Maar het moet toch te doen zijn om deze van de coolmod aan mijn PSU te hangen, ik spreek dan over de 2 blauwe ledjes, nu heb ik al gezocht welke stroom en spanning deze vereisen, maar nog niet echt veel tegengekomen opt internet. ik dacht dat ze elk 1.5v volt nodig hadden. dus ff een paar weerstandjes in een schakelingetje maken en dat zou geen probleem zijn. Heeft er iemand nog een ander id ? ik had ergens gelezen dat met een optocoupler je wel die ledjes aan het mobo kon hangen? En wat de stroom/spanning betreft ?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Wil je die led's uit je fan laten knipperen met je HDD led?
Dan kun je idd een optocoupler gebruiken..

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Je post is wel erg onduidelijk, maar over het aansluiten van blauwe leds op de PSU (constant brandend): Blauwe led's hebben een halfgeleiderspanning van ongeveer 3,5V (ongeveer, maar nooit zo weinig als 1,5V). De gewenste stroom is ongeveer 15mA. Dat betekent het volgende:
12V (van je voeding) - 2*3,5V (leds) = 5V teveel. Deze 5V moet over de weerstand staan. De wet van ohm zegt: R (weerstand) = U (spanning) / I (stroom) => R=5/0,015 = 333 Ohm. Neem een weerstandje dat daar ergens in de buurt ligt.

Trouwens, als je gewoon je leds wilt vervangen (power/HDD) dan haal je toch die oude weg en sluit je de nieuwe aan?

Meer informatie over leds vind je in de CME faq.

Dit topic is gesloten.