Toon posts:

[win2k] blijft hangen bij "preparing..." na dcpromo

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik ben vanmorgen begonnen met het upgraden van m'n NT4.0 server naar win2k.

So far so good, keurig alles geinstalled (hardware)

Toennie klaar was uiteindelijk DC promo gedraait, en hij gaf al de melding dat DNS niet goed werkte :( Maar dit kwam omdat ik in NT4.0 ook al een primaire zone had, welke ook non.nl heet.

Toch maar gereboot, en vervolgens blijftie hangen bij het scherm "preparing network connections".

Ik gezocht op de KB van Microsoft. (http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;285825)

Ze zeggen daar ook, dat een verkeerd ingestelde DNS server de oorzaak van dit probleem is.

Waarschijnlijk staat bij de eigenschappen van deze zone, de "Dynamic update" op NO, waardoor de DC zich dus niet aan kan melden.

Microsoft geeft als oplossing, plug de netwerk kabel eruit, en dan kun je wel inloggen.

Maar dit wil bij mij dus niet.
Ik heb het id, dat dat komt omdat de DNS server tevens op deze AD DC staat geinstalled.

In veilige modus kan ik niets wijzigen aan netwerk instellingen (hij zit m'n hele lan verbinding niet eens)

En in veilige modus met netwerk blijft ie ook hangen tijdens "preparing network connections".

Wat te doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 15:08 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Disclaimer: Ik heb geen verstand van W2KServer , laat staan van AD enzo

Als je nou de server plat gooit, en de NIC eruit trekt ?
Kun je volgens mij iig inloggen, toch ?

Eventueel de NIC daarna in een ander slot plaatsen, zodat W2K niet de settings weer exact restored.
Of heb je een onboard NIC op je server ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 25 January 2003 @ 15:24:
Disclaimer: Ik heb geen verstand van W2KServer , laat staan van AD enzo

Als je nou de server plat gooit, en de NIC eruit trekt ?
Kun je volgens mij iig inloggen, toch ?

Eventueel de NIC daarna in een ander slot plaatsen, zodat W2K niet de settings weer exact restored.
Of heb je een onboard NIC op je server ?
geen onboard nic.

Maar wat ik dus moet doen is m'n dns instellingen wijzigen

Het logische verschijnsel als ik m'n netwerkkaart eruit plug, is dat ik geen netwerk verbinding heb, dus ook geen netwerk instellingen.

Maar ik ben er al bijna volgens mij.

edit:

kleine correctie, het werkt nu.
Booten naar veilige modus met netwerk ondersteuning
netwerk kabel eruit
een andere win2k server inrichten als dns server met allow dynamic update's + de juiste zone

that will do the trick

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 18:06 ]