Toon posts:

vpn connectie met tussenkomst van een vigor router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een vpn connectie maak op een windows 2000 server en lokaal dit gebruik, gaat het allemaal goed. Maar als ik het via internet doe dan krijg ik geen connectie. Er hangt een vigor router (2200E) tussen, met een port redirection. Alles wat binnen komt op het ipnummer van mijn ISP op poort 1723 wordt geredirect naar 172.16.2.4 op poort 1723 (TCP,PPTP).
Toch krijg ik geen connectie met mijn client als ik naar ipnummer van mijn ISP connect.
Ik heb nog even geen zin om een connectie op die router zelf te bouwen, omdat ik flink wat uitprobeer op een 2000 server.
Ik neem aan dat het zo ook toch wel kan???
Wat is er mis?

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ligt aan het type vpn verbinding ? l2tp/ipsec kan je niet forwarden met pptp kan het wel maar geeft soms ook nog problemen..
Ik zou toch gelijk die vigor voor je vpn verbinding gaan gebruiken die vigors zijn zeer geschikt om een vpn op te zetten en zijn heel eenvoudig te configgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Thijs B op 25-01-2003 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thijs B schreef op 25 January 2003 @ 16:15:
Ligt aan het type vpn verbinding ? l2tp/ipsec kan je niet forwarden met pptp kan het wel maar geeft soms ook nog problemen..
Ik zou toch gelijk die vigor voor je vpn verbinding gaan gebruiken die vigors zijn zeer geschikt om een vpn op te zetten en zijn heel eenvoudig te configgen.
Ik krijg wel nu een verbinding. Maar nu is de melding bij mijn client dat: "de computer did not respond" please verify...."

Wat voor problemen brengt pptp met zich mee?

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
heb je wel bij de instellingen van je vigor router alles wat met vpn te maken heeft uitgezet ?? Ik het het probleem dat iemand die achter een nat router zit (waarop alles open staat) niet kan vpn'n met pptp naar mijn vigors. Heb daar dus geen oplossing voor.

• TjardE
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk eens of het GRE protocol (protocol type 47 bij mijn alcatel) wel doorgelaten wordt door je Vigor)

Verwijderd

Topicstarter
tjarde schreef op 25 January 2003 @ 16:54:
Kijk eens of het GRE protocol (protocol type 47 bij mijn alcatel) wel doorgelaten wordt door je Vigor)
Deze staat bij mij wel open. Maar wordt outboud geblocked door mijn ISP/
Waar dient dit protocol voor?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=GRE+protocol]

http://www.networksorcery.com/enp/protocol/gre.htm
GRE header, version 1:
The GRE header used in PPTP is enhanced slightly from that specified in the current GRE protocol specification. The main difference involves the definition of a new Acknowledgment Number field, used to determine if a particular GRE packet or set of packets has arrived at the remote end of the tunnel. This Acknowledgment capability is not used in conjunction with any retransmission of user data packets. It is used instead to determine the rate at which user data packets are to be transmitted over the tunnel for a given user session.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1