Atlas 10kIII SMART Failure in Maxtor diagnostic progje

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik draai hier 3 scsi schijven op een LSI u160 controller. Nou kreeg ik de laatste dagen erg rare waardes met IOmeter en ATTO van mijn 10k3, dus ik dacht laat ik eens een tooltje downloaden en mijn schijven checken. Dus het maxtor SCSI diagnostic progje samen met de aspi driver voor mijn scsi kaart op een bootdisk gezet en opgestart.

Zo gouw het progje de SMART van mij atlas 10KIII wil aanspreken zegt hij FAILURE en geeft mij een validation code. Test ik mijn atlas V dan doorstaat die alle testen, dus het licht niet aan het progje, de controller of de ASPI layer lijk me.

Eigenlijk allemaal geen probleem , ik kan wel even met 2 disken en er zit nog plenty garantie op die schijf, maar kan ik iets over het hoofd gezien hebben? Kan smart op de 10K3 uitstaan? Of kan het aan de bekabeling/terminator liggen? (de ander 2 schijven geven geen problemen dus dat denk ik niet)

Want als ik die schijf opstuur dan wil ik dat niet voor nix doen.

specs

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
Neuh, dies dood, je kunt evt nog speedfan downloaden, als het goed is ondersteund die ook SCSI schijven, kun je ook eff smart status bekijken.

Suc6

• maratropa
  • Niet online
nouja dood issie niet,op zich werkt ie wel, de controller ziet hem goed, geen fouten in windows, maar de performance is af en toe belabberd, en deus dat ie helemaal niet meer bij de smart kan, hij is iig ziek :)

ik heb wel eens speedfan erop gezet, en die herkend deze schijven niet.

specs

Verwijderd

SMART zegt toch niks ik heb laaste oud IBM SCSI schijven getest die kapot zijn en volgens dat SMART progje waaren ze 100% in orde, niet dus.
Als ik jou was zou ik op SMART niet zo letten, mocht je HDD echt klote presteren zou ik toch over gaan op garantie.

• maratropa
  • Niet online
het is niet dat smart iets zegt, het config tooltje KOMT gewoon helemaal niet meer bij de smart status van de schijf, en volgens dat tooltje is het reden genoeg om hem te RMA'en, maar ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie.

specs

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
gladiool schreef op 25 January 2003 @ 17:48:
nouja dood issie niet,op zich werkt ie wel, de controller ziet hem goed, geen fouten in windows, maar de performance is af en toe belabberd, en deus dat ie helemaal niet meer bij de smart kan, hij is iig ziek :)

ik heb wel eens speedfan erop gezet, en die herkend deze schijven niet.
Ja ok, ziek dan :P hehe

Je kunt idd gewoon eff afwachten, maar ik denk toch dat er iets mis is met de electronica, kan vanalles zijn.
Ik zou in elk geval niks belangrijks meer op die schijf zetten.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Wist je dat geluiden ook een hoop kunnen vertellen?

Luister eens naar de geluiden van de schijf, en als er steeds herhalende geluiden zij en geluiden die niet echt jofel klinken en schrijf/lees fouten in Windows dan zou ik je schijf idd maar RMAen ;) Hoe oud is je schijf eigenlijk :?

[ervaring]
Ik heb zelf ook een 10KIII en nog nooit zulke problemen gehad _/-\o_
[/ervaring]
Pagina: 1