Toon posts:

MM keyboard naar computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraag, weet iemand hier hoe je normaal een keyboard op een PC aansluit.
Ik heb er een midi kabel voor en ook een midi uit gand op mijn keyboard voor.
Mijn keyboard is een Roland E-28

B.V.D

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
kan je die niet gewoon aan de Audio-in-poort hangen op je geluidskaart?

ik denk dat dit topic ook beter naar AV kan verhuizen :)

Verwijderd

Of je moet een speciale geluidskaart hebben met een midi-ingang of je moet de midisignalen via een verloopstekker aanbieden aan je 'standaard geluidskaart (sb-compatible). Samen met de juiste sofware werkt dat dan ook.

Meer informatie: http://www.muziek-gg.com/tips/Sndcard.htm

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik allemaal al , ik gooi um ook altijd in mijn game port (joystick poort)
Maar volgens mij heb ik geen goeie software want hij geeft tog geen geluid weer.

Weten julie mischien welke software ik daar goed voor kan gebruiken en waar ik die weg kan halen..

B.V.D

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> AV

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:27

Eraser127

Nijkerk

ik heb ook een gewoon keyboard aan m'n pc hangen: sluit je kabel (gameport-->2x din) aan op je geluiskaart, aan de andere kant sluit je de midi-in kabel op de midi-uit van je keyboard aan. De midi-uit kabel sluit je op de midi-in van je keyboard aan. Ik heb bij m'n SB512 een proggel genaamd 'keyboard' :) daarmee kun je de soundbanken spelen die je geladen hebt met 'SoundFont'.

Wat voor geluidskaart heb je?

[ Voor 12% gewijzigd door Eraser127 op 25-01-2003 21:27 ]

My Discogs

Verwijderd

Gewoon via Gameport idd. Werkte ook al met een SB16 Basic in een 386 sx. Zal nu ook nog wel werken...
Pagina: 1