Toon posts:

[Delphi] Outline index not found error?

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Euj iedereen.

Mijn progje om foto's mee te bekijken werkt dus nu inmiddels redelijk. Maar als ik het op een andere computer installeer, dan krijg ik meteen een ongeldige bewerking en daarna:

Application Error
Exception EOutlineError in module FOTOSOFTWARE.EXE at 000728F2.
Outline index not found.

Het systeem waarop ik het programma geschreven is:
P3 667mhz
WinXP + Delphi 6

Het systeem dat de foutmelding geeft:
Celeron 366mHz
Win98 (geen delphi dus, maar het zou toch moeten werken zonder libraries ofzo?)

Hellup!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 01:04

ZaZ

Tweakers abonnee

zet 'run with runtime' packages uit voordat je m compiled

Lekker op de bank

Verwijderd

Topicstarter
Die staat uit ('Build with runtime packages', tabblad 'Packages' in P'roject options'). Als ik 'm aanzet, dan geeft ie een 'kan DLL niet vinden'-foutmelding.
In de help staat het volgende (ik word er niet wijzer van):
EOutlineError is the exception class for outline components.

EOutlineError is raised when an error occurs as an application works with an outline component. For example, an EOutlineError exception occurs when an application

Attempts to access an outline using an invalid node index.
Attempts to expand a node whose parent isn?t expanded.
Attempts to load items from a file using an invalid file extension.

Note
EOutlineError is raised by the TOutline component, which is maintained for compatibility with older versions of Delphi only.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ben niet echt helemaal thuis in delphi, maar gooi die TOutline class eruit, volgens mij kan dat wel. Er staat immers dat ie t gebruikt voor compatabiliteit met oudere versies van Delphi.
Misschien staat hier wat info

Lekker op de bank

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd. Er staat boven in de file unit_frm_main.pas:

uses:
windows ......... Outline, Grid;

Ik heb Outline al weggehaald, maar hij voegt 'm automatisch weer toe bij een compile!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ok ik zal er straks ff naar op zoek gaan (ik moet nu weg), maar als er vanavond geen oplossing is, dan zal ik meehelpen zoeken naar wat er aan de hand is

Lekker op de bank

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Die Outline unit kan je niet weghalen, omdat er nog een TOutline component op je form staat. Een TOutline?! Waar heb je die nu weer vandaan geplukt? :) Dat is een bejaard win3.11 component die niet meer gebruikt dient te worden. Probeer het eens met een TTreeView zou ik zeggen. Het heeft denk ik geen nut om uit te zoeken wat het probleem is met dat oude component, maar probeer gewoon de nieuwe (TTreeView).

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Topicstarter
LordLarry schreef op 25 January 2003 @ 15:11:
Die Outline unit kan je niet weghalen, omdat er nog een TOutline component op je form staat. Een TOutline?! Waar heb je die nu weer vandaan geplukt? :) Dat is een bejaard win3.11 component die niet meer gebruikt dient te worden. Probeer het eens met een TTreeView zou ik zeggen. Het heeft denk ik geen nut om uit te zoeken wat het probleem is met dat oude component, maar probeer gewoon de nieuwe (TTreeView).
Tnx! Je had gelijk! Nu werkt ie!
Pagina: 1