Toon posts:

win xp win2000 werkgroep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,
het volgende:
ik heb 2 pc: 1 met win2000, ander met winXP.
Die met winXP heeft een glasvezelinternetverbinding. Daarvoor zit ik in een werkgroep van die glasvezeljongens, die kan ik dus niet wijzigen, want dan werkt het internet niet meer. volgens mij zit ik dus al in een netwerk. hoe maak ik nu een netwerk tussen mijn eigen 2 pc's? ik heb de netwerkkaarten direct met elkaar gekoppeld via zo'n kabel die alleen daar voor geschikt is.

Wie weet raad
bij voorbaat dank

Eric

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
Een simpele manier om op de ander pc je shares te zien is door het volgende te doen
start/run
type hier in \\computer naam\share naam
of type het ip adress van je andere pc dus \\ip adress
of ga naar je netwerk omgeving en bekijk je werkgroepen jij moet er dus twee zien.

Zorg er wel dat je een cross cable heb gebruikt tusssen die twee pc's

succes

www.bigclan.co.uk

Verwijderd

Topicstarter
ik kan de machines niet pingen. dus een share vinden, zal ook niet lukken. onder netwerkverbindingen lijkt het toch dat ze de netwerkkabel kunnen vinden. er wordt echter geen byte ontvangen van de andere kant. het is idd een cross cable. nog tips?

Verwijderd

Topicstarter
hey, ik kan de machine (win2000) al wel pingen. ik krijg nu echter de volgende melding:
aanmeldingsfout: onbekende gebruikersnaam of ongeldig wachtwoord
als ik doe \\<<ip=adres>>\\sharenaam. waar kan ik dit aanpassen?

Verwijderd

Dit ligt aan win2000 probleem heb ik ook met mijn netwerk gehad opnieuw instaleren is de oplossing met sp3 dat hielp bij mij tenminste. ik zat wel op netwerk want kon pc's wel zoeken en dan ziet hij ze wel maar kwam er niet op alleen.

Verwijderd

Topicstarter
ik kom steeds verder...
ik heb internet al draaien op beide pc. op de win2000 pc kan ik de winxp-machine al benaderen. de winxp ziet wel de win2000 (ping werkt). ik kan alleen geen shares aanmaken. de volgende melding:

Geef het wachtwoord voor 'eric' op om te verbinden met 'oudpc':
Systeemfout 1385.

Aanmeldingsfout: de gebruiker heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer.

moet ik soms iets in 'systeembeheer' aanpassen?
bvd

eric

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

dit probleem heb ik opt moment ook, de 2k router/server kan niet worden benaderd door 1 van de xp clients.
verder loopt het netwerk als een zonnetje.

netbui/netbios protocollen staan geinstaleerd op de 2k comp, maar t maakt niks uit.

iemand ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Pagina: 1