Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[oud topic] topic over email mailto links maar dan gecodeerd

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Een heeele tijd terug was er een leuke en interessante discussie over het verbergen van de feitelijke emailadres in een mailto html code

daar ontstonden wat leuke indeëen, ik had nu graag gewild dat ik deze topic in mn favorieten had gezet, want nu heb ik em een beetje nodig :)

weet iemand deze discussie nog? ik heb me al de pleuris gezocht op de search maar krijg alleen maar simpele outlook vragen e.d. :(

Verwijderd

Je kunt de string in stukken knippen, en met javascript in de HTML source zetten (document.write). Of je kunt het volgende doen:
code:
1
<a href="mailto:username&#x40;domain.com">username&#x40;domain.com</a>

username@domain.com

Volledig legaal volgens de XML en dus ook XHTML specificaties, en het werkt prima. De meeste email harvesters zullen dit niet erg snappen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 14:10 . Reden: vage parser ]

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
hey bedankt dat ga ik dat maar toepassen denk ik

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:25

Tim Schuhmacher

abasios

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 14:08:
Volledig legaal volgens de XML en dus ook XHTML specificaties, en het werkt prima. De meeste email harvesters zullen dit niet erg snappen.
Waarom niet. Ik neem aan dat zo'n harvester de pagina zelf inleest. Die kan dat toch heel simpel zoeken op @ en dus toch ook op @ ?

Verwijderd

Tim Schuhmacher schreef op 25 January 2003 @ 14:19:

Waarom niet. Ik neem aan dat zo'n harvester de pagina zelf inleest. Die kan dat toch heel simpel zoeken op @ en dus toch ook op @ ?

Dat klopt, maar ik schat mensen die zoiets schrijven niet erg hoog in. Ik heb zelf ook eens een XML parser geschreven die hier ook niet in trapt. Maar toch denk ik dat de meeste van die harvesters niet verder komen dan de standaard regular expression met de @ erin.

Wil je iets 100% veilig hebben, dan zul je toch weer heel iets anders moeten bedenken. Dit is een eenvoudige mogelijke oplossing die zonder lastige constructies zijn werk kan doen.

Het is in ieder geval zo eenvoudig te implementeren, dat ik het ook maar als feature voor React heb aangevraagd :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 14:23 ]

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

Dan zou die dus alle @'s pakken als e-mail adressen, lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Thnx btw Cheatah voor de code, maar het kan volgens mij nog anders. Zo is namelijk nog wel te zien naar wie het gaat. Ben op zoek naar zo'n code, zonder met een form te werken.

Verwijderd

Je wilt een e-mail adres linkje maken zonder dat de gebruiker kan zien waar het heen gaat? Dat kan natuurlijk alleen met een server-side mail script.

• TheKeeper

TheKeeper

mmm.... ok, en dat was dus niet de bedoeling. Zal er wel een redirect o.i.d. van maken voor diegene van een 'onzin'-adres naar z'n echte adres.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

PHP:
1
header("Location: mailto:blaat@blaat.org");

Zou dat niet kunnen werken?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:25

Tim Schuhmacher

abasios

TheKeeper schreef op 25 January 2003 @ 14:24:
Dan zou die dus alle @'s pakken als e-mail adressen, lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Waarom is dat onwaarschijnlijk. Als je een @ vind en natuurlijk een naam ervoor en en erna en direct gevolgt door een punt met een geldige (shit hoe heetten die dingen) .nl .com. net enz. Dan is de kans redelijk groot dat het een emailadres is. En wat maakt het uit als het een ongeldig adres is. Ik neem aan dat zo'n harvester voornamelijk voor spam gebruikt wordt, dus een fout emailadres doet niet zo veel.

• TheKeeper

TheKeeper

Tim Schuhmacher schreef op 25 January 2003 @ 14:39:
[...]

Waarom is dat onwaarschijnlijk. Als je een @ vind en natuurlijk een naam ervoor en en erna en direct gevolgt door een punt met een geldige (shit hoe heetten die dingen) .nl .com. net enz. Dan is de kans redelijk groot dat het een emailadres is. En wat maakt het uit als het een ongeldig adres is. Ik neem aan dat zo'n harvester voornamelijk voor spam gebruikt wordt, dus een fout emailadres doet niet zo veel.
Extensie heet zo'n ding

Omdat ze bij grote hoeveelheden niet-bestaande adressen hun eigen mail zullen terugkrijgen. Ze zitten niet te wachten op een inbox met 'mailerdemon'-gevallen, omdat de 'serieuze' mail met aanmeldingen voor hun product dan niet te zien zijn tussen de bergen met foute post.

[ Voor 9% gewijzigd door TheKeeper op 25-01-2003 14:49 . Reden: typos ]

Verwijderd

FYI, TS bedoelt waarschijnlijk dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/insert_message/698849/0/

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:16
Omdat ze bij grote hoeveelheden niet-bestaande adressen hun eigen mail zullen terugkrijgen. Ze zitten niet te wachten op een inbox met 'mailerdemon'-gevallen, omdat de 'serieuze' mail met aanmeldingen voor hun product dan niet te zien zijn tussen de bergen met foute post.
Dan filter je die mailtjes er tocg gewoon uit, meestal zijn dat soort mailtjes vrij gemakkelijk te herkenne. Ook aanmeldingsmailtjes volgens een standaard opmaak, of bijvoorbeeld een code in het onderwerp zijn zo gemakkelijk te herkennen, waarna je de andere mail kan overslaan.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dat is dit topic ;) Denk dat je verkeerd heb gecopierd

* We Are Borg volgt dit draadje met intresse :)

Verwijderd

We Are Borg schreef op 26 January 2003 @ 14:22:

Dat is dit topic ;) Denk dat je verkeerd heb gecopierd

* We Are Borg volgt dit draadje met intresse :)
code:
1
2
3
kaak{
color: SchaamRood;
}

|:(

Mmmm, deze bedoelde ik dus: [rml][ tip] Unicode je emailadres[/rml]

/me vond het al zo raar dat dit forum niet automagisch de titel van het topic invoegde B)

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11-2023

slm

Voor de war-against-spam, hierbij een script dat ik vaak gebruik:

File: encryption_js.php

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
function decrypt(codelist,cnt) {
var thiscode, thischar;
var defcon=<? echo $defcon; ?>;
codelist=unescape(codelist);
var L = codelist.length;
var AddrDecoded = "";
for (var x=0; x < L; x++) {
 thiscode = codelist.charCodeAt(x);
 thischar = String.fromCharCode(thiscode+cnt+defcon);
 AddrDecoded += thischar;
 }
description = AddrDecoded;
return AddrDecoded;
}

function writeAntiSpamMailto(coded_email,cnt,naam) {
var decoded_email=decrypt(coded_email,cnt);
if (naam=="") {
 naam=decoded_email;
 }
var strOutput = "<a href=\"mailto:"+decoded_email+"\" onmouseover=\"status='mailto:"+decoded_email+" --> Email mining not allowed. Spam yourself';return true\" onmouseout=\"status='';return true\">" + unescape(naam) + "</a>";
document.write(strOutput);
}

File: encryption.php

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?
function antiSpamEncrypt($castring,$cnstring) {
global $defcon;
$eseed=rand(1,10);
$AddrEncoded = "";
$sL=strlen($castring);
for ($ex=0; $ex < $sL; $ex++) {
 $thiscode =ord(substr($castring,$ex,1));
 $newordval=intval($thiscode)-intval($eseed)-intval($defcon);
 $thischar = chr($newordval);
 $AddrEncoded = $AddrEncoded.$thischar;
 }
 echo "<script>writeAntiSpamMailto(\"".rawurlencode($AddrEncoded)."\",".$eseed.",\"".rawurlencode($cnstring)."\");</script>";
}
?>

En in het bestand waar je een email adres in wilt plaatsen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$defcon=rand(0,9);
require_once("encryption.php");
..
..
..
<script language="JavaScript" src="encryption_js.php?defcon=<? echo $defcon; ?>"></script>
..
..
antiSpamEncrypt(htmlspecialchars($email),htmlspecialchars($name));

Dit zorgt ervoor dat:
1. de mailto-link wordt versleuteld
2. de sleutel iedere keer dat de pagina wordt opgevraagd anders is

Het is nog steeds niet 100% proof, maar ja, het is een aardig obstakel.

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

Pagina: 1