Harde schijf traag bij koude start

Pagina: 1
Acties:

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:13
Hoi,

M'n harde schijf (20,5 Gb 7200 rpm IBM aan een Promise Ultra66) is bij een koude start ontzettend traag (tr...tr..tr..tr ipv. trrrrrrrrrrrr). Het is plotseling ontstaan. Scandisk en de IBM drive fitness test geven aan dat de schijf 100% gezond is. Ook de SMART status is oke. Iemand enig idee?

Verwijderd

Onder welk OS? Misschien dat het daar aan ligt. Mijn HD doet onder win2k soms ook erg vreemd!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Even krabben ;)

Nee serieus, ik heb geen idee. Ik laat m'n compu ook overnight aanstaan dus ik heb nooit last van koude HD's.

• biobak
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 16:52 schreef tineau het volgende:
Onder welk OS? Misschien dat het daar aan ligt. Mijn HD doet onder win2k soms ook erg vreemd![/quote]Het vreemde is dat ie soms voor het starten van Win ME vreemd (net na de POST) doet en soms ook net op het moment dat Win ME opgestart is.
Een soort low level format (erase&verify van de drive fitness test) heeft geen resultaat gehad. Ik begin er aan te denken dat de ATA 66 kaart misschien kaduuk is.

• biobak
Ik heb alles unplugged (SCSI Zip, SCSI writer, 2xfan, IDE CDROM en nog een andere IDE schijf) en nu doet de harde schijf het gewoon goed. Zou m'n voeding defect kunnen zijn of te weinig voltjes leveren? :) Het is trouwens een 300 Watt AOpen voeding.