Probeem met verlengkabel aan compoort.

Pagina: 1
Acties:

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een IR-ontvanger gemaakt die ik aansluit op m'n compoort. Ik heb er wel een verlengkabel tussen zitten van 1,8 meter. Het probleem is nu dat als de kabel er tussen zit dat ie dan geen signalen meer ontvangt. Die kabel is wel echt nodig want anders zit die IR-ontvanger echt op een onbereikbare plek voor de afstandsbediening. Ik heb al geprobeerd om de bits vd compoort aan te passen maar dat heeft ook geen effect. Zelf lijkt me dat de kabel niet te lang is en het wel zou moeten werken.

Iemand een idee?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Misschien zijn niet alle aders van je verlengkabel aangesloten :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Euhmmmm, zal vast en zeker geen 1 op 1 kabel zijn.
Dus pin 1 niet aangesloten op pin 1 oid

And The Only One

• HGJ
  • Niet online
Het is idd geen 1 op 1 kabel. De kabel heb ik gewoon in de winkel gekocht dus ik denk niet dat daar de fout zit.

Verwijderd

Als je verlengt moet je altijd een 1 op 1 kabel gebruiken.
Je verlegd ahw je poort gewoon een paar meter. ;)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

HGJ schreef op 26 January 2003 @ 17:06:
Het is idd geen 1 op 1 kabel. De kabel heb ik gewoon in de winkel gekocht dus ik denk niet dat daar de fout zit.
Dat ligt eraan welke aders je gebruikt he ;) Maar daar kom je vrij simpel achter, ff die kabel ophalen, en kijken of alles klopt.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• HGJ
  • Niet online
Dat ligt eraan welke aders je gebruikt he Maar daar kom je vrij simpel achter, ff die kabel ophalen, en kijken of alles klopt.
Kun je dit misschien even toelichten?

• HGJ
  • Niet online
niemand meer?

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Patience. Met een multimeter kun je controleren of de kabel rechtdoor gaat. Pinnetje er aan de ene kant in, aan de andere kant kijken welke er reageerd...

Verwijderd

HGJ schreef op 26 januari 2003 @ 17:06:
Dus moet je zorgen dat je die wel krijgt, of maakt.. ik snap niet goed op welk antwoord je nog wacht..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 20:26 ]

Verwijderd

Altijd duidelijk zeggen in de winkel waarvoor je die kabel nodig hebt. Als je gewoon "een kabel voor m'n COM-kabel" vraagt dan gaan ze een twisted kabel verkopen ipv een 1 op 1 kabel. Misschien effe terug langs de winkel dan ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:54
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 20:44:
Altijd duidelijk zeggen in de winkel waarvoor je die kabel nodig hebt. Als je gewoon "een kabel voor m'n COM-kabel" vraagt dan gaan ze een twisted kabel verkopen ipv een 1 op 1 kabel. Misschien effe terug langs de winkel dan ?
Gewoon duidelijk zijn: een 9 pins 1-op-1 verlengkabel voor een seriele poort. Geven ze je gewoon een kabel met 2 9 pins stekkers eraan die 1-op-1 verbonden zijn, en geen nullmodem kabel zoals jij nu zegt. Ok, winkelier kan ook onnozel zijn en je alsnog een nullmodem kabel meegeven, maar das een ander verhaal :+
Pagina: 1