Centered popup - werkt niet in 800x600

Pagina: 1
Acties:

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
Heb het volgende probleempje.. (en ja, ik heb de search al gebruikt , maar weet nog steeds de oplossing niet ervoor.)

In mijn html heb ik de volgende script.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript"> 
function NewWindow(mypage, myname, w, h, scroll) { 
var winl = (screen.width - w) / 2; 
var wint = (screen.height - h) / 2; 
winprops = 'height='+h+',width='+w+',top='+wint+',left='+winl+',scrollbars='+scroll+',resizable' 
win = window.open(mypage, myname, winprops) 
if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) { win.window.focus(); } 
}

code:
1
<a href="frameset.html" onclick="NewWindow(this.href,'name','790','540','yes');return false;">[img]"logo.jpg"[/img]</a>

Hij doet het 'wel' , maar niet goed.
Ik heb het uitgeprobeerd op IE 6 sp1 en op NS 6.
Wat hij doet is de popup centeren , maar dan lijkt het alsof 'ie niet de berekening maakt om de popup te centeren.
Bij het openen verschijnt de popup rechtsonder ipv 'midden' in 't scherm

Is dit een bekend probleem ? want heb al tientallen scripts gebruikt en bij allen krijg ik dezelfde......

IS heir een oplossing voor ?? thanks in advance !

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je berekent het midden van het scherm en op dat punt laat je de popup dus beginnen. De linkerbovenhoek van de popup komt dan dus precies in het midden te zitten en dan komt de rest van de popup rechtsonder te hangen. Het klopt dus. :)

Als je hier wat aan wilt doen moet je het midden berekenen. Tegelijk moet je de lengte en breedte van je popup weten, die allebei delen door 2 en die 'lengtes' negatief bij je positie optellen. Zodat je popup dus meer naar linksboven komt te hangen. Volg je het nog? ;)

Als je popup eerst op (400,300) hing en je popup heeft een totale hoogte van 100 en een breedte van 100 dan moet je hem nu dus de coördinaten (350,250) meegeven om netjes gecentreerd weer te geven. :) Succes!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De maten die je opgeeft zijn de binnenmaten van je popup; daar komt de 'chrome' dus nog bij (randen, titelbalk, statusbalk). Op hogere resoluties vallen die paar pixels niet zo op, maar als je een window opent met bijna dezelfde maten als de resolutie dan gaat het wel opvallen...

Intentionally left blank

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Nou, die wil ik juist niet erbij..... dus het is gewoon een 'clean' window...

wat ramH zegt klinkt achteraf best logisch... iets waar ik ook al eerder aan had gedacht, maar dacht dat het aan iets anders lag.

Hoe zit het met de 'toolbar' die standaard onderin zit bij windows....
Hier houd 'ie ook geen rekening mee...

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ZOMERZON schreef op 25 januari 2003 @ 14:56:
Nou, die wil ik juist niet erbij..... dus het is gewoon een 'clean' window...

wat ramH zegt klinkt achteraf best logisch... iets waar ik ook al eerder aan had gedacht, maar dacht dat het aan iets anders lag.

Hoe zit het met de 'toolbar' die standaard onderin zit bij windows....
Hier houd 'ie ook geen rekening mee...
Dat is de statusbar; zo clean mogelijk krijg je het met de volgende properties:
code:
1
var winprops = 'top='+top+',left='+left+',height='+height+',width='+width+',toolbar=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,location=no,directories=no,status=no';

Anders moet je aan chromeless gaan denken, maar sinds IE6 SP1 werkt dat niet meer (was sowieso al IE-only).

Intentionally left blank

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Ja, precies.... vond het ook al 'slecht' dat ie6 sp1 hier niet goed mee overweg kon.

Ik probeer dan wel een popup te maken die ook met NS goed doet.
Is het mogelijk dat er bij het resizen ook rekening gehouden wordt met de toolbar onderin ?
Dus dat 'ie dat ook gebruikt als 'barriere'

• RSchellhorn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 12:41
- Onzin -

[ Voor 255% gewijzigd door RSchellhorn op 25-01-2003 16:28 ]

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ZOMERZON schreef op 25 January 2003 @ 16:14:
Ja, precies.... vond het ook al 'slecht' dat ie6 sp1 hier niet goed mee overweg kon.

Ik probeer dan wel een popup te maken die ook met NS goed doet.
Is het mogelijk dat er bij het resizen ook rekening gehouden wordt met de toolbar onderin ?
Dus dat 'ie dat ook gebruikt als 'barriere'
Ik vind het eigenlijk helemaal niet 'slecht'; ik zou zelfs graag zien dat ze dat fullscreen er ook uit gooien, en voorkomen dat popups buiten het scherm geplaatst worden.
Je kan met dit soort features leuke dingen doen, maar in 99% van de gevallen wordt het alleen maar gebruikt voor irritantere zaken.

Als ik jou was zou ik gewoon de popup wat kleiner maken; weet je zeker dat je geen last hebt van het achter de taakbalk vallen enzo.
Waarom gebruik je eigenlijk een popup? Veel gebruikers vinden het toch echt prettiger als ze nog wel een menubar enzo hebben...

Intentionally left blank

• Booster
  • Laatst online: 17-08 22:52

Booster

Superuser

crisp schreef op 25 January 2003 @ 15:16:
Anders moet je aan chromeless gaan denken, maar sinds IE6 SP1 werkt dat niet meer (was sowieso al IE-only).
Mmh, is dat zo :?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Yep, de hele truuk was om een fullscreen popup te openen, en die naderhand met javascript te resizen. Dat fullscreen werkt nog wel, maar resizen kan niet meer (dus mijn popup puzzel doet het ook niet meer in IE6 SP1) :)

Intentionally left blank

• Booster

Booster

Superuser

crisp schreef op 25 januari 2003 @ 17:41:
Yep, de hele truuk was om een fullscreen popup te openen, en die naderhand met javascript te resizen. Dat fullscreen werkt nog wel, maar resizen kan niet meer (dus mijn popup puzzel doet het ook niet meer in IE6 SP1) :)
Juist. Ik dacht dat ik dat toch laatst nog gezien had ergens...
Maar dan vergis ik me. Misschien was het op mijn werk.

Enig idee waarom ze dat uit gezet hebben? Je kon er best leuke dingetjes mee doen.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Booster schreef op 25 januari 2003 @ 17:44:
[...]

Juist. Ik dacht dat ik dat toch laatst nog gezien had ergens...
Maar dan vergis ik me. Misschien was het op mijn werk.

Enig idee waarom ze dat uit gezet hebben? Je kon er best leuke dingetjes mee doen.
Microsoft zag het als een bug en een security-risk. Ikzelf zie fullscreen ook als een irritante feature; elke site die dat bij mij flikt krijgt keihard alt-f4 voor z'n kiezen en ziet me nooit meer terug :Y)

Intentionally left blank

• Booster

Booster

Superuser

crisp schreef op 25 January 2003 @ 17:50:
Microsoft zag het als een bug en een security-risk. Ikzelf zie fullscreen ook als een irritante feature; elke site die dat bij mij flikt krijgt keihard alt-f4 voor z'n kiezen en ziet me nooit meer terug :Y)
Agreed dat het fullscreen irritant was. Maar verkleine chromeless dingetjes waren over het algemeen wel geinig.

En om het nou meteen een security-risk te noemen vind ik iets tever gezocht.

Er is overigens op http://www.chromeless.org/ nieuwe beta code te vinden die toch chromeless windows kan maken in ie6sp1. (tenminste dit beweert men)

[ Voor 17% gewijzigd door Booster op 25-01-2003 17:53 ]

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Booster schreef op 25 January 2003 @ 17:51:
Er is overigens op http://www.chromeless.org/ nieuwe beta code te vinden die toch chromeless windows kan maken in ie6sp1. (tenminste dit beweert men)
Ik heb het even uitgeporbeert en het werkt inderdaad, overigens krijg ik in Mozilla de fake randjes ook niet te zien, dus dat is ook mooi megenomen :)

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Nou.....chromeless wil ik zoweerzo niet vanwege compatibility redenen.

De reden waarom ik een popup wil is om een site te openen die frames gebruikt en deze wil ik graag 'fixed' zien.
En vanwege de uiteindelijke uiterlijk van het geheel heb ik besloten dat het in een popup moest omdat je anders de BG v.d. 'buitenkant' moet opvullen(als je een res. van boven de 800x600 draait).

Full screen wil ik zelf absoluut niet...

En om Crisps vraag te beantwoorden
Het mag dan wel zo zijn dat gebruikers taskbars/toolbars prefereren, maar wanneer mensen met een res. van 800 x 600 een site bezoeken dan hou je echt gigantisch weinig ruimte over.....en dan wil je de site ook in zijn geheel laten zien waarop best inhoudelijk wat in komt te staan.

en nogmaals crisp..... nou, volgens mij kan het toch wel die resizen....

http://www.javascripter.net/faq/resizing.htm

bij mij werkt het wel iig :)
Pagina: 1