Toon posts:

Verschil Thoroughbred A en B bij Athlon XP processor's

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Verschil Thoroughbred A en B bij Athlon XP processor's

Ik moet even een nieuwe processor kopen en ik zat gewoon te denken aan de AMD XP 2000 of 2100.
Maar ik zag ook dat vanaf de XP2400+ je Thoroughbred B hebt en bij de 2000 en 2100 Thoroughbred A. Wat is hier het verschil in? Is de 2400 veel sneller? Of maakt het bijna niks uit, want dan neem ik gewoon de xp2100+

Verwijderd

Ik heb sinds eergister een 2100+ Thoroughbred A (week 34) gekocht. Ik moet hem alleen nog installeren.
Maar ik zou ook graag wel willen weten wat nou precies het verschil tussen T.Bred A en B is.
Ik had ergens gelezen dat B beter overklokbaar is en dat B standaard unlocked is. Klopt dit? En zijn er nog andere verschillen?

Verwijderd

Topicstarter
Maar de tussen de 2200 en 2400 zit in een keer een heel groot gat in prijsverschil. Ik denk toch dat ik de 2200 neem, want zou de 2400 echt zo veel beter zijn, terwijl je veel meer betaald?

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

De Thoroughbred is volgens mij koeler en beter oc-baar :)

En de 2400+ beter dan de 2200+ -> tja, t scheelt 200 mHz ieg :P
Btw, je kan ook tragere XPs krijgen met Thoroughbred B core, hoor :)
Volgens mij zijn ze er niet eens met A core, zijn ze niet TB B, dan zijn ze nog met Palamino core..

btw, ik denk dat je dit ook wel kan vinden, zoek voor de grap eens op Thoroughbred ofzo ;)

Thoroughbred A of B?

Maar dit is wel al wat oudere info en ik dacht dat er ook lagere modellen met B core waren nu.. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Okyah op 25-01-2003 13:28 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 13:07:
Ik had ergens gelezen dat B beter overklokbaar is en dat B standaard unlocked is. Klopt dit? En zijn er nog andere verschillen?
Beide zijn standaard unlocked, als je moederboard het maar ondersteund dat je andere mp's kan instellen.

Verder is de B beter als de A, hoewel de latere weken van de A weer beter zijn dan de vroege weken van de B. Als je een late week van de B neemt zijn die ook weer erg goed.

Ik draai hier met een 1800+ TB-A week 42 @ 2200+ zonder problemen. Maar de laatste weken van de TB-B zijn nog verder te overklokken, de vraag is dus, hoeveel wil je eraan uitbesteden? :p

Verwijderd

Is er nog een ander verschil tussen A B (behalve dat B beter overklokbaar is)?
Bijvoorbeeld: word een T.Bred A warmer dan een T.Bred B?

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

scheelt weinig geloof ik, als ik me goed kan herinneren wordt de B iets minder warm.......

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Qua snelheid in-spec maakt het geen donder uit, maar de OC-baarheid van de 'B' is beter. Dat kan ik zeggen want er zijn genoeg topics als deze voorbijgekomen:

Thoroughbred A of B?
AMD Thoroughbred 'B' topic

Daarom gaat deze dicht :z

Omdat de specifieke verschillen tussen de twee cores eigenlijk alleen bij het OCen zich manifesteren, zou je in Die-Hard Overclocking & Cooling kunnen kijken :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.