Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PSU in auto] Krijg 'm niet werkend

Pagina: 1
Acties:

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Vandaag ben ik eindelijk eens aan het knutselen geslagen met m'n ATX-voeding (pdf klopt niet 100% geloof ik :( voor in de auto. Ik heb op dit moment een proefopstelling, met een losse 12V accu, en de voeding.

Het probleem is, dat ik de voeding niet zo ver krijg dat ie aanspringt.

De +5 VSB is gewoon ok zodra ik de accu aansluit.

De voeding zou moeten aanspringen, zodra ik PS_ON# met GND kortsluit. Er gebeurt dan echter helemaal niks. Als ik +5VSB kortsluit met GND springt de voeding wel aan, maar in 'hickup-mode'. De voltages op de ATX aansluiting floepen dan de hele tijd uit en aan.

Ohja, ik heb als laatste PWR_OK met een +5V aansluiting verbonden, maar dat helpt ook niet. Of moet ik die aan +5VSB proberen?

Kortom: HEEEELP :)

Siditamentis astuentis pactum.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik heb je topictitel ff iets duidelijker gemaakt :)

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:21

rimpeldinky

nani?

mischien kan die accu niet een stabiel genoege spanning geven(met kuilen en bulten dus), meet het 's een keer na

*burp*

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

je moet toch even contact maken tussen 2 aders en daarna de aders elkaar niet meer aan laten raken..

als je contact blijft houden tussen de 2 aders gaat je voeding weer uit.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
damster schreef op 25 January 2003 @ 13:09:
je moet toch even contact maken tussen 2 aders en daarna de aders elkaar niet meer aan laten raken..

Ik moet juist contact blijven maken tussen de 2 aders..

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
rimpeldinky schreef op 25 januari 2003 @ 13:08:
mischien kan die accu niet een stabiel genoege spanning geven(met kuilen en bulten dus), meet het 's een keer na
Nou.. als zo'n accu voldoende vermogen heeft om een automotor aan te slingeren zal ik er ook wel een VIA Eden aan kunnen hangen dacht ik zo.
insan1ty schreef op 25 January 2003 @ 13:10:
Ik moet juist contact blijven maken tussen de 2 aders..
Klopt, volgens de specs: "The power supply will be turned on when the power on/off pin is connected to the secondary (secondary???) GND".

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

damster schreef op 25 januari 2003 @ 13:09:

Je bent in de war met het schakelaartje.. De pinnen op je mobo waar je aanknop aan hangt moeten kort contact maken, de aders van de voeding moeten juist verbonden blijven (dat doet je mobo dus normaliter).

[ Voor 4% gewijzigd door m-m op 25-01-2003 13:19 ]

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Potverdorie, een andere ATX voedinge (een gewone 220V) springt dus wel doodleuk aan als ik PS_ON# met GND kortsluit.

Misschien is m'n auto-voeding stuk??

Verwijderd

Of je andere voeding die bij je via eden plank zat.
K zou em eens op een ander systeem testen (als ie ten minste genoeg power kan leveren)

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Ik ben eerst de accu aan het opladen, die zat toch niet zo vol als ik dacht. :+

Eerst ff een uurtje winkelen, daarna verder prutsen :)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

mjah, moiet natuurlijk wel vol genoeg zijn he :+

wat voor spanning gaf ie?? (klein beetje belast)

als ie zometeen nog niet werklt kan je de aansluitingen verbinden met de 12 aansluitingen van een andere pcvoeding (en dus GEEN mobo erop, maar met die schakelspanningen kloten...)

[ Voor 48% gewijzigd door 3lmowww op 25-01-2003 17:43 ]

Electronics development

Verwijderd

Bah, ik kan die pdf hier niet lezen, krijg steeds foutmeldingen. :( Kan dus ook niet opzoeken of mijn vermoedens kloppen.

Maar goed, here's a shot:

Is deze voeding niet gewoon beter beveiligd? Dus dat hij bij gebrek aan load op de +12V en +5V rails hij in een soort 'cycle' blijft hangen?

Ik weet dat de meeste ATX voedingen gewoon opstarten bij verbinden van PS_ON# met GND, en dat de meeste ATX ook geen zak geven of er +5V op de PWR_OK# staat of niet, maar de echt goede voedingen doen dat wel, en die gaan ook vaak over de zeik als de minimum load ontbreekt.

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 18:21:
Is deze voeding niet gewoon beter beveiligd? Dus dat hij bij gebrek aan load op de +12V en +5V rails hij in een soort 'cycle' blijft hangen?
Joost mag het weten, maar ik denk van niet.

Ik heb gewoon als eerste m'n moederbord + HDD eraan gehangen. Toen die niet wilde starten ben ik maar gaan 'debuggen'.

Ik ga wel even een mailtje naar de fabrikant sturen. Uit wanhoop heb ik de + en - eens omgedraaid op de accu, en toen sprong de zekering :/ En die is niet zo heel gemakkelijk te vervangen.

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 08:37
dat secondary GND betekend de GND aan de kant van je 12V en 5V lijntjes, niet de GND aan de primaire (kant van de accu) kant... :)
Pagina: 1