Toon posts:

[XP] WinXP inlog scherm hangt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee het volgende probleem doet zich voor: Ik zat te gamen en opeens crashed mijn computer met blauw scherm (KERNEL_INPAGE_ERROR <-- ongeveer zoiets) heb dus opgezocht wat het was en bleek het te maken te hebben met bad sectors in je virtual memory. Hiervoor heb ik dus die error checks uitgevoerd en van sommige parties kon die niet gelijk uitvoeren dus heb ik gescheduled voor na de reboot.. Duurde nogal lang die checks dus ging ik maar slapuh :).. Sochtends wakker geworden staat XP Screensaver aan en beweeg me muis.. Beeld blijft lang zwart en uiteindelijk krijg ik me login scherm.. ik login en het duurt onwijs lang en het gaat niet echt goed.. achtergrond laad niet echt, sommige iconen laden niet goed en ik reset me computer dus omdat ie "vastliep". alles gaat goed tijden de reboot totdat ik bij het login scherm kom.. daar blijft ie weer langer dan normaal op zwart beeld hangen en krijg uiteindelijk WinXP login scherm zonders users ofzo en alleen aan de rechterkant het WinXP logo... Hoe fix je dit wat is het en hoe kan ik het voorkomen? iemand die antwoorden heeft plz?!?

edit:

Safe mode doet ie hetzelfde, en bij laatste goeie config doet ie ook hetzelfde..

Thx in advanced!

- RayeS

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 12:56 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Ik heb ook is een keer zoiets gehad. Je moet booten van de windows cd, en dan naar de herstel-console gaan en daar type je chkdsk /r

Je moet ff geduldt hebben want dat kan ff duren.

Dat heeft bij mij alles opgelost.

succes

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03 16:49
Ik weet dat dit een oud topic is, maar gezien dit het enige antwoord is dat ik heb kunnen vinden op de gestelde vraag wil ik toch even laten weten dat na ruim 45 minuten chkdsk'en, mijn computer nog altijd hetzelfde probleem vertoont. Mocht iemand dus nog een andere oplossing hebben hoor ik het graag

Flickr PSN ID= cheironnl

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 14:33
Bad clusters in Virtual Memory, oftewel de pagefile. Ik zou de pagefile laten clearen op system shutdown. Dan wordt deze opnieuw opgebouwt bij de boot.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314834

Als het gelukt is kun je het weer uitzetten.

Groet,

Hans.

• cheiron
Bedankt voor de tip, alleen lijkt hij niet op te gaan. Op de site wordt namelijk gesproken over het gebruik van regedit, maar ik kom niet in windows, en kan de regedit functie dus niet gebruiken.

Zoals gezegd, hij blijft hangen zo net voor het logon scherm waar je rechts in beeld het windows xp logo te zien krijgt (niet het zwarte laadscherm).

Flickr PSN ID= cheironnl

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 14:33
Heb je al eens geprobeert in Safe Mode te booten? Komt hij er dan wel door?

Groet,

Hans.

• cheiron
hanhoo schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:55:
Heb je al eens geprobeert in Safe Mode te booten? Komt hij er dan wel door?

Groet,

Hans.
Yup, safe mode, last known working mode, debugging mode, safe mode zonder networking, safe mode met networking etc.

Ik dacht: Weet je wat, ik installeer windows er gewoon nog een keer overheen. Maar helaas loopt de installatie steeds vast op het kopieren van bestanden. Ja, deze compter heeft er echt geen zin meer in.

Over de werking van de harde schijf: in dos doet hij gewoon, en de checkdiskfunctie (als je windows fout afsluit) loopt ook gewoon door.

Flickr PSN ID= cheironnl

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je de andere 'basics' al geprobered en dan met name memtest86 en het controleren van je harddisken met een tooltje uit de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ? :)

• cheiron
Beide niet, maar zal ik proberen zodra ik thuis kom van het werk. Alleen lijkt de hdd check overbodig aangezien hij de windows diskcheckfunctie zonder foutmelding uitvoert.

Flickr PSN ID= cheironnl

• cheiron
`Geen van de tools (memtest en een of andere HD checker) gaf fouten. Ik heb het opgegeven en er een nieuwe hdd ingehangen. Nu even kijken of ik de data er af kan krijgen op een andere computer.

Bedankt voor de hulp. Mocht iemand toch nog op een oplossing komen, schroom niet te posten. Wellicht help je er de volgende mee ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Pagina: 1