adverteren en toch geen bezoekers??

Pagina: 1
Acties:

• shakkie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik ben met een website bezig geweest met een webshop voor inbouw apparatuur.
De website staat nu op de voorpagina van het ad, op divese plaatsen op startpagina en ilse en op de radio.

Ik heb al 10 bezoekers.
Doe ik misschien iets fout of is het normaal dat er weinig op gereageerd wordt?

Verwijderd

ik zou zeggen, da's weinig, maar wat verwacht je nu eigenlijk? dat iedereen roept "da's weinig" of "10? chapeau, ik had er 3 en stond in de volkskrant" :S, of moeten we roepen dat je teller misschien niet helemaal lekker werkt?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:57
shakkie schreef op 25 januari 2003 @ 12:50:
Ik ben met een website bezig geweest met een webshop voor inbouw apparatuur.
De website staat nu op de voorpagina van het ad, op divese plaatsen op startpagina en ilse en op de radio.

Ik heb al 10 bezoekers.
Doe ik misschien iets fout of is het normaal dat er weinig op gereageerd wordt?
Er even vanuit gaande dat je met inbouwapparatuur koelkasten ovens en ander witgoed bedoeld, die markt is helemaal niet zo groot.
Mijn ouders hebben een witgoedzaak, en inbouw blijft VEEEEL langer staan dan vrijstaand.

En dan nog willen de meeste mensen dit soort grote aankopen liever in de winkel zien staan dat ze een goed beeld krijgen van het apparaat en waar ze bij een storing stampei kunnen komen maken.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Neem een google ad, uit ervaring weet ik dat die dingen goed werken. Bijkomend voordeel is dat er wordt afgerekend per click, en dat je zelf een maximum kan instellen van de totale kosten per dag. Je moet wel goede keywords kiezen (lees toepasselijke keywords) en niet zomaar veel keywords invullen.

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45

slm

Ach, je wordt als consument tegenwoordig helemaal gek van al die .NL reclames op de tv, radio, in de krant, etc. Dus je moet maar afwachten of ze jouw url-etje hebben onthouden van die duizenden die voorbij flitsen.

Startpagina en Ilse bezoekers zijn volgens mij gemiddeld jonger dan jouw doelgroep, dus dat heeft weinig effect. De vraag is natuurlijk wie jouw doelgroep uiteindelijk is en of die wel zitten te wachten op een online shop over inbouwapparatuur zoals Paul hierboven al zei.

Je moet niet zomaar lukraak op internet of de radio gaan adverteren als je een nieuwe webshop maakt, maar je moet een marketingplan hebben (net zoals je er een zou moeten hebben als je een "normale" shop maakt). Kijk dus waar jouw doelgroep op internet bivakkeert en ga dáár reclame maken.

En wat is weinig? Als die 10 personen die per dag op jouw paginaatje komen allemaal iets aanschaffen is het veel. Veel bezoek wil niet altijd zeggen veel inkomsten. Veel bezoek wil wel altijd zeggen veel dataverkeer en dus veel kosten.

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:12

Tim Schuhmacher

abasios

slm schreef op 25 januari 2003 @ 13:49:
Startpagina en Ilse bezoekers zijn volgens mij gemiddeld jonger dan jouw doelgroep, dus dat heeft weinig effect.
Weet je dit uit statistieken, want ik betwijfel dit. Volgens mij komen juist 'oudere' mensen niet verder dat Startpagina en Ilse. Lekker makkelijk, alle links al voor jouw uitgezocht.

Maar misschien dat je reclame moet maken in tijdschriften die door de doelgroep gelezen worden.

Verwijderd

Kan je de URL niet even geven, dan wordt het wat duidelijker als we het kunnen zien hoe of wat...

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:57

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wat bij mij goed de bezoekers aantallen deed stijgen was het aanmelden bij startpagina's. Van de 200 bezoekers per dag kwamen er zo'n 100 van startpagina's.

Zoek dus gewoon ff wat startpagina's die over je onderwerp gaan en meld je daar aan :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 20:04:
Kan je de URL niet even geven, dan wordt het wat duidelijker als we het kunnen zien hoe of wat...
Doe dat maar even niet, dan wordt het een site-check...

Ik denk dat het idd. in je marketing-plan zit. Zit je doelgroep wel op internet? Als het om inbouw-apparatuur voor keukens gaat, had je misschien je geld beter kunnen uitgeven aan een folder welke via de keuken-boeren verspreidt wordt..

Als ik nl. een keuken wil kopen met bv. een oven, ga ik niet op internet zoeken naar een oven. Ik ga dan naar de plaatselijke oven-gigant om te kijken wat ze hebben. Als daar een folder ligt met een website.. tsja..

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 21:56

Solid Seal

Drones, 3D printen

Het gaat allemaal vanzelf :) .. ik heb nu op me site iets van 265 bezoekers gehad :D .. als je goede meta tags hebt dan krijg je zelfs een melding bij google :)

Zoek voor de gein met google maar eens met de volgende tags : mvandijk1 of solid seal

:)

p.s. ik heb mezelf ook al een keer bij google aangemeld..

[ Voor 11% gewijzigd door Solid Seal op 25-01-2003 23:31 ]

www.dronepilotennederland.nl

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

goede meta tags? wie zoekt er nu op mvandijk1?! mijn nickname is er ook maar één van... maar wie zoekt daar nu op? plus dat dit lekkere verdekte spam is

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Ik denk dat dit topic in I&T misschien beter op zijn plaats is :)

Verwijderd

Ik heb al vaak geadverteerd in diverse regionale en zelfs landelijke dagbladen, tijdschriften etc. De response is absoluut niet de kosten waard in de meeste gevallen. Adverteren in kranten, bladen etc, heeft vrijwel alleen zin als je een super aanbieding hebt of als naamsbekendheid wil (en je dus vaker moet adverteren). Adverteren met 'koop uw inbouw apparatuur online bij $toko' zal vrijwel niet werken. Dan moet je echt met iets komen in de zin van 'koop uw inbouw apparatuur online en deze maand gegarandeerd 25% goedkoper dan elders'. Dat werkt, alleen dan moet je niet vergeten dat slechts een zeer beperkt groepje ook op dat moment opzoek is naar inbouw apparatuur...

Via Google lijkt me een zeer goed alternatief omdat je daar inderdaad per click (en nog goedkoop ook) moet betalen in plaats van per view. En dan betaal je dus echt voor een geintereseerde bezoeker en niet voor de mensen die die advertentie toch niet zien of niet interesseren.

Verder moet je niet verwachten dat inbouw apparatuur op dit moment als warme broodjes verkocht kunnen worden via internet. Helaas maar waar...
Pagina: 1