Toon posts:

[Delphi] verhoudingen image behouden bij resize dmv anchors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Euj iedereen!

Ik heb een leuk formpje, waarin controls automatisch meeresizen. Het is een imageviewer, waarbij links een dirlist en filelist staan, en rechts een Timage control.

Die Timage control wordt ook leuk groter en kleiner, maar de verhoudingen worden heel raar (een hele platte of juist uitgerekte foto). Dit mag natuurlijk niet! De verhoudingen moeten hetzelfde blijven, terwijl stretch := true. De foto moet dus wel mee-vergroten met de control. Hoe doe ik dit?

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Niet met een TImage iig. Kijk even op www.torry.ru of je een component vind die dit wel kan. Of gebruik een TPaintBox en de functie StretchDraw om zelf je plaatje te tekenen.

[ Voor 33% gewijzigd door LordLarry op 25-01-2003 13:00 ]

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Topicstarter
Iemand suggesties voor zo'n component? Er zijn er zo veel! Of nog een ander idee?

• martijn_brinkers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:13
Volgens help file:

To resize the image without any distortion, use the Proportional property instead.

Zet proportional eens op True

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Volgens die zelfde help file:

That is, Proportional can reduce the magnification of the image, but does not increase it.

• martijn_brinkers
net getest:
Stretch := True
Proportional := True

Lijkt te werken. Of bedoel je wat anders?

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Je hebt gelijk, sorry :). Het is een nieuwe property sinds D6 en het staat verkeerd in de Help. Als de TS D6 of hoger gebruikt kan ie de methode van TijnFlip gebruiken.

• martijn_brinkers
Je hebt volkomen gelijk dat de help onduidelijk is (fout zou ik zeggen). Bij onduidelijkheid kijk ik dan maar meestal in de VCL code :)

Verwijderd

Topicstarter
Tnx guys! Het werkt inmiddels goed!
Pagina: 1