Toon posts:

DIY speakers...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kort en dom vraagje..
Ik zit hier nu met 2 B&W 602.5 S3 en een yamaha subje..

Mijn versterker (yamaha DSP a 2070) laat net iets meer toe dus wil ik daar wel iets bijdoen...
U ziet men vraag al komen..hoeveel kosten deze dingen nu echt als ik de DIY route neem?
Ik bedoel dus het einderesultaat..hout+wiring+boxen en alles wat ik nog vergeet..

Stel dat ik toch iets beter wil gaan dan die 602..maybe beetje strakkere bass..?
En dan toch niet in de goedkoopste merken wil terechtkomen..ik zien veel lof over peerless..scan speak etc...
(ik wil wel zeggen dat ik totaal nog gn gedacht heb van dit alles hoor..ik wil gewoon zien of zoiets binnen men budget past)

Stel dat ik er 400-500 van die fijne eurotjes aan kan uitgeven..geraak ik hier ergens mee?

Bedankt,
Bafke

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
ligt eraan, verkoop je die B&W?

Verwijderd

Topicstarter
ha..ik moet juist meer speakers hebben hehe..neen dus...die dingen gaan goed dienst doen als rear channels..hoop ik..hehe..

Maar dat lijkt me wel te lukken ..voor die prijs..
Ik zie hie btw ook een paar prachtige ontwerpjes staan voor subs..chapeau aan allen dat dat in orde gekregen heeft...ziet er gaaf spul uit..

Bafke

Verwijderd

Tja als je Nederlands was dan zou ik je aanraden om ff naar speakerenco te gaan, (ik neem aan dat je in Belgie woont)

Kijk zoiezo even op http://www.speakerland.nl/luidsprekers.htm, daar staan wel een paar mooie voorbeeld zelfbouw projecten.

Precies zeggen wat een zelfbouw project gaat kosten als je hetzelfde geluid wil als je B&W's is erg moeilijk te zeggen. Maar je komt als je het een beetje handig aan pakt, zeker onder de prijs van de B&w's uit.

Verwijderd

Topicstarter
ok..op die site was ik al gaan zien..de uberdomme vraag..ik neem aan dat dat per set is?..want er staan daar prijzen per stuk..en dan komt toch redelijk duur uit..hehe

Houtpakket 22 mm MDF € 66,- per stuk
Bouwpakket incl.toebehoren € 249,- per stuk
voor de "carat" van VIfa..maar dan zit ik al rap een 600 eurotjes..

Begrijp me niet verkeerd..als dit een goede speaker is is ie die 600 euro waarschijnlijk meer dan waard..maar dan vraag ik me toch af of het goedkoper kan..ik heb wel een paar connecties in het "houtmilieu" dus die kisten enzo zijn zeker zelf te maken..maar dan zit ik met het design van filters en dergerlijke zeker..

Ik ben nu niet het domste konijn hoop ik..dus die filters kunnen wel lukken..kan ik dan nog iets van die prijs afdoen?
(ik vraag juist naar die carat omdat ze er zo lekker uitzien 3 wegs etc...)

Bafke

Verwijderd

Het mooie van Speakerenco is juist dat ze voor al je wensen wel een maatoplossing hebben.

Als jij daar heen gaat met een budget, kan je daar naar een paar speakers gaan luisteren. Daar kies je dan degene uit die voor jou het beste klinkt. Daar kun je dan het bij behorende speakerpakket en eventueel het houtpakket erbij halen..

Probeer geen reclame voor ze te maken, maar ze weten onwijs veel van zelfbouw luidsprekers, en zij kunnen je zeker wel helpen. Onafhankelijk van je Budget.

Verwijderd

Topicstarter
hehe..tnx man..ben beetje beter naar die site aan't zien..

Dwaas vraagje..omdat ik nu eenmaal niet afken van die dingen..
Is het in u ogen mogelijk om iets te maken dat duidelijk beter klinkt als die b&w?
Het is nu niet de bedoeling om identiek dezelfde speakers te gaan maken..hehe..ze moeten wel iets beter klinken..

Ik mis ergens iets in deze b&ws...niet dat ze niet goed klinken..maar er moet meer te halen zijn imo...
Maar ik heb niet direct eeng edacht van de kwaliteitsverhouding tussen b&w/diy kits..

Me dunkt ga je me nu uitlachen met mijn 2 b&wtjes..hihi..toen paste het gewoon in men budget..daarmee..sindsdien vind ik muziek gewoon nog belangrijker...eenmaal je het te pakken hebt..hehe..zal wel zon beetje met elke hobby zijn..je wilt maar meer/beter...

Bedankt,
Bafke

Verwijderd

Die B&W's zijn absoluut niet slecht, zijn gewoon goede speakers. Ik zit je zeker niet uit te lachen.

De prijs/kwaliteit verhouding van die zelfbouw kitjes is zeker beter. Dat is ook makkelijk te verklaren, je slaat namelijk een heleboel tussenhandelaren, en een hele B&W fabriek over.

Als jij goed weet wat er aan je geluid schort is het heel makkelijk om zo'n kitje uit te zoeken, maar zoals je wel weet moet je wel eerst gaan luisteren voordat je een keus kan maken tussen 2 speakers. Zo werkt het ook met Zelfbouw kitjes. Ze hebben daar namelijk een hele hoop afgemaakte kitjes staan die je dus kan beluisteren.

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:36

w00Dy

Make soap, not war

b&w 303 kost 115€ per stuk in duitsland lijkt me de beste oplossing
Pagina: 1