Hallo
Gaat om de volgende specs
Abit KT&-Raid mobo
AMD Athlon 1400
512 Mb (waarvan 256 Mb erop geprikt)
3D Prophet 4000XT AGP videokaart
Western Digital HD WD400EB (als slave HD)
Quantum Firebal HD CR8.4A (als master HD)
Liteon LTR12101B (als slave)
Toshoba DVD-ROM SD-M1222 (als master)
Ik heb nog meer, maar dat is niet aangesloten
Dit is er gebeurt.
Ik heb dat mobo net aangeschaft, samen met de proc.
Ik bouw hem in en hij start op (in zoverre, aangezien hij op RAID stond ingesteld en ik dat niet heb, stopte hij in zijn bios-opstart)
Ik ga in zijn bios, stel het zo in dat hij niet meer in raid opstart, maar gewoon mijn HD's ziet als normale hd's, save mijn Bios, de computer reset en dat was het.
Hij start niet meer op.
Mijn CPU-fan gaat aan en mijn Northbridge fan, maar dat is dan ook alles.
Ik heb zijn Cmos gereset, maar nu vraag ik mij af of mijn mobo nog wel geschikt is voor die AMD 1400, dit kan tenslotte alleen als ik mijn Bios upgrade.
Het is dus het probleem dat ik hier vaker zie, maar ik zit dus met die 1400, wordt die nog wel herkent?
Ik heb geen andere socket A, dus dat kan ik niet controleren.
Wat ook een bijkomend probleem is, is dat er nog een metalen spacer op mijn kast zat die op een verkeerde plek zat. Kortsluiting?
AGP op 4X? En dat mijn kaart dat niet aanakan?
Ik zit dus met mijn handen in het haar.
grtz
Maarten
p.s. De grafische kaart, het geheugen en de hdd's en cd/dvd's doen het wel mijn oude systeem.
Gaat om de volgende specs
Abit KT&-Raid mobo
AMD Athlon 1400
512 Mb (waarvan 256 Mb erop geprikt)
3D Prophet 4000XT AGP videokaart
Western Digital HD WD400EB (als slave HD)
Quantum Firebal HD CR8.4A (als master HD)
Liteon LTR12101B (als slave)
Toshoba DVD-ROM SD-M1222 (als master)
Ik heb nog meer, maar dat is niet aangesloten
Dit is er gebeurt.
Ik heb dat mobo net aangeschaft, samen met de proc.
Ik bouw hem in en hij start op (in zoverre, aangezien hij op RAID stond ingesteld en ik dat niet heb, stopte hij in zijn bios-opstart)
Ik ga in zijn bios, stel het zo in dat hij niet meer in raid opstart, maar gewoon mijn HD's ziet als normale hd's, save mijn Bios, de computer reset en dat was het.
Hij start niet meer op.
Mijn CPU-fan gaat aan en mijn Northbridge fan, maar dat is dan ook alles.
Ik heb zijn Cmos gereset, maar nu vraag ik mij af of mijn mobo nog wel geschikt is voor die AMD 1400, dit kan tenslotte alleen als ik mijn Bios upgrade.
Het is dus het probleem dat ik hier vaker zie, maar ik zit dus met die 1400, wordt die nog wel herkent?
Ik heb geen andere socket A, dus dat kan ik niet controleren.
Wat ook een bijkomend probleem is, is dat er nog een metalen spacer op mijn kast zat die op een verkeerde plek zat. Kortsluiting?
AGP op 4X? En dat mijn kaart dat niet aanakan?
Ik zit dus met mijn handen in het haar.
grtz
Maarten
p.s. De grafische kaart, het geheugen en de hdd's en cd/dvd's doen het wel mijn oude systeem.
[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 25-01-2003 12:37 . Reden: Aanvullende info ]