Toon posts:

Windows 98 niet op C:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn computer nu als volgt ingedeeld:

C: Win2k
D: Gamez
E: Storage
F: CD-Rom

Dan komen er 5 Linux partities

Als laatste heb ik een G: dit is een oude Linux partitie die ik vrijgemaakt heb om Windows 98 te installeren. Onder Windows 2000 heb ik erg veel problemen met spellen spelen. Zo werkt Black Hawk Down en Sim City4 niet. Op mijn pa's Windows 98 systeem werkt het wel dus wil ik ook Windows 98 installeren. Nu is mijn vraag of het uberhaupt wel mogelijk is om Windows 98 op G: te installeren en de hele handel te configureren tot een multiboot systeem. Ik gebruik Lilo als bootloader, dus dat zal wel werken.. maar werkt Windows 98 als ik het niet op C: zet?

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Ja dat is dan heel jammer voor je want zodra je Windows 98 installeert wordt je hele masterboot record verneukt, en zul je met een opstartdisk in linux moeten komen, de Windows 98 partitie toevoegen aan je config file en daarna lilo weer starten zodat die je masterboot record weer in orde maakt, het kan wel maar ik weet niet of jou win2k installatie daarop goed gaat reageren. Maar dat zie je vanzelf wel, in principe moet dat lukken.

Oh ja en of je het op C: kunt zetten weet ik niet, dan zul je eerst de partitie moeten verwijderen van win2k. Maar dat is weer een hele omweg, beste is gewoon op G: zetten en dan je MBR weer in orde maken zoals hierboven beschreven staat.

[ Voor 22% gewijzigd door blade181 op 25-01-2003 12:01 ]

Another white boy in this movie? Damn!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
ja win 98 werkt ook op andere dan c:
maar
de bootbestanden staan altijd op de c:
waardoor win 2k niet meer opstart
nadien moet je dan win2k repairen

gemakkelijkste manier
eerst win98 op gelijkwelke partitie
dan win2k installeren

[ Voor 10% gewijzigd door ajouin op 25-01-2003 12:06 ]

Verwijderd

er zijn tools waarmee je van bijv een G een C kunt maken.... ik dacht dat ie in Ranish bootmanager zat, is echter niet voor beginners.. Pak de search effe. Anders zit je idd vast aan het reeds voorgestelde......