Ervaring met Lanthost

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met Lanthost, vooral de co-location diensten. Dit omdat ze erg goedkoop zijn..... Ik wil dus even weten of ze wel betrouwbaar zijn.

Weten jullie trouwens waar je een server kwijt kunt als je bij hun co-locate? Gewoon in Amsterdam of in Rotterdam?

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Ervaring heb ik er niet mee, dus ik kan niets zeggen over de kwaliteit van hun dienstverlening, maar ik weet wel dat ze bezoekers trekken door op hosters.nl onder colocatie los dataverkeer aan te bieden.
Als je zoekt naar colocatie kom je daardoor al snel op hun website uit, omdat dataverkeer zonder rackspace natuurlijk een stuk goedkoper is dan met ;)

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 11:33:
Ervaring heb ik er niet mee, dus ik kan niets zeggen over de kwaliteit van hun dienstverlening, maar ik weet wel dat ze bezoekers trekken door op hosters.nl onder colocatie los dataverkeer aan te bieden.
Als je zoekt naar colocatie kom je daardoor al snel op hun website uit, omdat dataverkeer zonder rackspace natuurlijk een stuk goedkoper is dan met ;)
Is dat positief of negatief... :9

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
knopper schreef op 25 januari 2003 @ 11:36:
[...]

Is dat positief of negatief... :9
Dat is een smerige truc om meer bezoekers te krijgen, of dat goed of slecht is moet je zelf maar beslissen.. ik hou zelf meer van eerlijke bedrijven :)

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Maar als ik wil co-locaten daar dan is het nog goedkoop, 1u ruimte en 10GB dataverkeer. Dan kom ik namelijk nog uit op 42,50 Euro per maand excl. BTW.

Is toch best goedkoop in vergelijking met bijv. TrueServer en andere.

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:20

Cybje

First Post!

Wij doen momenteel 1U/25 GB colocation voor 55 euro per maand incl. BTW. Is nog goedkoper ;)

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

Cybje schreef op 25 januari 2003 @ 12:08:
Wij doen momenteel 1U/25 GB colocation voor 55 euro per maand incl. BTW. Is nog goedkoper ;)
Wij = activedomain.nl ? Die site is op 't moment helaas niet bereikbaar hier (vanaf Wanadoo)

• Cybje

Cybje

First Post!

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 12:11:
[...]

Wij = activedomain.nl ? Die site is op 't moment helaas niet bereikbaar hier (vanaf Wanadoo)
Klopt, zijn momenteel een heel aantal problemen ivm die DDoS attacks. Er liggen een heel aantal lijnen, maar via geen enkele is nu lekker te routeren. Cable&Wireless doet het soms nog, maar lijkt er ook vaak uit te vliegen ofzo.
Dat was dan een aantal maanden uptime :(

Zie dus ook dit topic: Massive DDOS attacks all over the US

[ Voor 9% gewijzigd door Cybje op 25-01-2003 12:14 ]

Verwijderd

knopper schreef op 25 januari 2003 @ 12:04:
Maar als ik wil co-locaten daar dan is het nog goedkoop, 1u ruimte en 10GB dataverkeer. Dan kom ik namelijk nog uit op 42,50 Euro per maand excl. BTW.

Is toch best goedkoop in vergelijking met bijv. TrueServer en andere.
En waarom denk je dat het goedkoop is in vergelijking met TrueServer :? Precies... :)

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Nou, waarom is het dan goedkoper?

Maar ik vroeg eigenlijk of er mensen zijn die ervaring hebben met Lanthost...

Suggesties voor andere co-locators die goedkoop zijn en waar men goede ervaring mee heeft zijn natuurlijk ook welkom!

Verwijderd

knopper schreef op 25 januari 2003 @ 15:21:
Waarom is een Fiat Panda goedkoper dan een BMW 7serie?

Met een Fiat Panda kom je ook van A naar B, maar met een BMW kom je toch wat comfortabeler en sneller bij punt B aan en is de kans dat je onderweg met pech komt te staan of dat je Panda ineens niet meer start een stuk kleiner... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 15:26 ]

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Laat ik het anders formuleren: waarom vind jij Lanthost vergelijkbaar met een Panda en TrueServer met een BMW?

• Cybje

Cybje

First Post!

Dat het goedkoper is betekent niet meteen dat het afdoet van de service of de betrouwbaarheid van de geleverde dienst hoor. Er zijn gewoon bedrijven die veel winst willen maken, of die veel kosten hebben zoals veel werknemers of een grote helpdesk. Of zoals TrueServer waarschijnlijk heeft, ze hebben liever wat grotere klanten (dus die een 19" cabinet afnemen enzo). Andere bedrijven die zich vooral richten op de gewone colocatie van losse servers proberen dan juist weer goed te concurreren op dat gebied en dus met lage prijzen te komen ;) En daar zitten heel vaak vrij stabiele providers tussen. Stel een provider huurt een Cabinet bij TrueServer en verhuurt losse kastruimte door (dus 1U of 2U hosting) tegen lagere prijzen dan TrueServer. Ze zijn dan uiteraard net zo stabiel als TrueServer (op de enkele domme provider na die niet fatsoenlijk z'n firewall of switch kan beheren). Dus het zegt imho weinig.

Goede en stabiele providers ... van XS4All hoor ik altijd wel positieve dingen, maar die zijn asociaal duur geloof ik met colocatie diensten.

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Bedankt voor je enigzins positieve reactie... :9

Blijkbaar is Lanthost hier niet zo populair... :|

Verwijderd

knopper schreef op 25 januari 2003 @ 15:38:
Laat ik het anders formuleren: waarom vind jij Lanthost vergelijkbaar met een Panda en TrueServer met een BMW?
Ik ken Lanthost niet, ik zie alleen dat ze nog maar net bestaan. Dat zegt vrij weinig natuurlijk omdat elk bedrijf ooit is begonnen ;). Ik weet alleen dat je gewoon voor de prijs van een Fiat panda geen BMW krijgt. :)

Maakt mij niet uit waar ze op besparen en Lanthost kan best een prima host zijn, alleen is het niet zo dat bedrijven die duurder zijn per definitie meer winst maken. In de meeste gevallen is het zo dat duurdere bedrijven ook meer kwaliteit bieden.

Om TrueServer als voorbeeld te nemen:
- Alles redundant
- Meerdere aansluitingen op diverse backbones
- Zeer goede serverruimtes
- Goed bereikbaar
- Goede service

Op nl.internet.providers zijn trouwens leuke discussies te vinden over dit soort onderwerpen... ;)

• Cybje

Cybje

First Post!

Alles redundant vind ik altijd de meeste stomme opmerking die er is. Hebben ze hun switch redundant uitgevoerd? Hebben ze de UTP kabels wat mij part dubbel uitgevoerd? Stel Switch 1 gaat down, schakelt alles dan automatisch over op Switch 2 (nee, ik heb het dus niet over een router). En de Power Switch? Die lijkt me niet redundant uitgevoerd.

Er zullen altijd dingen niet redundant uitgevoerd zijn en het zijn wel dingen die downtime kunnen veroorzaken. Beetje beperkt begrip dan, dat 'alles redundant'.

Verwijderd

Cybje schreef op 25 januari 2003 @ 16:49:
[...]

En de Power Switch? Die lijkt me niet redundant uitgevoerd.

Er zullen altijd dingen niet redundant uitgevoerd zijn en het zijn wel dingen die downtime kunnen veroorzaken. Beetje beperkt begrip dan, dat 'alles redundant'.
Pff zo ken ik er nog wel een paar... :z

Heb jij soms 2 reserven wielen in je auto liggen voor het geval dat er 2 tegelijk lek gaan?

• Cybje

Cybje

First Post!

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 18:25:
[...]

Pff zo ken ik er nog wel een paar... :z

Heb jij soms 2 reserven wielen in je auto liggen voor het geval dat er 2 tegelijk lek gaan?
Nee, maar het gaat er dan ook alleen om dat niet alles redundant is ... oftewel, zeg dat dan ook niet.

Verwijderd

ik heb vroeger een site bij lanthost gedraaid.... der was mij verzekerd dat elke dag een back-up van de database gedraait zou worden...... dit hebben ze dus NOOIT gedaan... na een server crash, vroeg ik om de database zodat ik hem kon implementeren... ik kreeg er wel een... dus het was wel ooit gedaan, maar de database was maar 3 weken oud... en aangezien het forum wat ik draaide ong 100 nieuwe threads per dag heeft was mijn schade zeer groot....

wij hebben na die crash dan ook meteen ons contract verbroken met hun, die afwikkeling ging trouwens wel zeer soepel, zonder gezeur e.d..

dus ze hebben pro's en tegen's...

ohja ik kan me ook nog iets herinneren dat een vriend van me... die (daarna) ook hosting is gaan doen... binnen 5 minuten bij hem de root passes had losgepeutert..... dus ofdat hun echt slim zijn......

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Jij hebt dus van hun dedicated server diensten gebruik gemaakt?

Ik wil dus graag bij hun co-locaten....
Dan zorg je dus zelf voor back-ups e.d. Althans, dat zou je moeten doen.. :+

Bedankt voor je reactie in elk geval!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

De prijzen zijn absoluut niet speciaal, maar het zal best aardig zijn. Het netwerk van Demon is denk ik wel te vertrouwen.

Des al niet te min zou ik er niet voor kiezen. Er zijn betere providers die zich helemaal richten op de colocation markt en hier passende oplossingen voor hebben.

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Draaien zij op het Demon-netwerk?

Geef eens wat voorbeelden?

Is bijv. NXS een goed alternatief? Is iets duurder maar nog niet zo heel erg.

• jep

jep

Ik heb alles bij 2Fast, is perfect. NXS is volgens mij ook prima, of Trueserver. Als je echt goedkope colocation wilt, misschien IO of bij een reseller binnen het netholding-netwerk. Kijk maar 's :).

Verwijderd

als we dan toch gaan spammen ;) mag widexs ook wel in het rijtje: 4u voor 75 per maand, toch weer 50 goedkoper dan 2fast (of 3u extra, tis maar hoe je het wil zien :))

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Voor de prijs die 2fast rekent kan ik net zo goed naar TrueServer gaan..

Wat ik nodig heb: 1u ruimte (er komt waarschijnlijk zo'n appro te staan)
zo min mogelijk dataverkeer per maand, 10 GB is eigenlijk
al teveel. Maar 20 GB of meer gebruik ik toch niet.

Verwijderd

Cybje schreef op 25 January 2003 @ 18:34:
[...]

Nee, maar het gaat er dan ook alleen om dat niet alles redundant is ... oftewel, zeg dat dan ook niet.
Wat jij doet is op woordfouten zoeken, je weet best wat ik bedoel. TrueServer heeft de essentiële dingen in hun netwerk redundant uitgevoerd. Een powerswitch is natuurlijk absoluut niet zinvol om dubbel uit te voeren aangezien dat al een extra voorzorgsmaatregel is.

Als je op een winkel ziet staan 'Alles halve prijs' dan loop je toch ook niet naar binnen om de verkoopster voor de halve prijs te kopen? ;)

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Ook reacties m.b.t. de "Internet Unie" zijn welkom. Ik heb ze net gemaild voor een prijsopgave.

[ Voor 10% gewijzigd door knopper op 26-01-2003 18:44 ]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:05

Floor-is

5.2

jep schreef op 25 januari 2003 @ 20:56:
Ik heb alles bij 2Fast, is perfect. NXS is volgens mij ook prima, of Trueserver. Als je echt goedkope colocation wilt, misschien IO of bij een reseller binnen het netholding-netwerk. Kijk maar 's :).

Euh hou er wel ff rekening mee dat IO verkoop voor inkoopprijzen als je een beetje serieus dataverkeer doet en dat de mensjes van netholding verkopen onder hun eigen inkoop.

Wellicht leert je dat iets over het bestaansrecht ;)

Bericht hierboven

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:05

Floor-is

5.2

knopper schreef op 25 januari 2003 @ 15:21:

Maar ik vroeg eigenlijk of er mensen zijn die ervaring hebben met Lanthost...

Suggesties voor andere co-locators die goedkoop zijn en waar men goede ervaring mee heeft zijn natuurlijk ook welkom!

BTW: Ik ben al vanaf 20 jan met Sander aan het mailen over de colocatie van zijn server.

Ik zal je mailtje van de 24e maandag beantwoorden, ik was vrijdag vrij namelijk.

Bericht hierboven

• jep

jep

Floris schreef op 26 januari 2003 @ 23:36:

[...]

Euh hou er wel ff rekening mee dat IO verkoop voor inkoopprijzen als je een beetje serieus dataverkeer doet en dat de mensjes van netholding verkopen onder hun eigen inkoop.

Wellicht leert je dat iets over het bestaansrecht ;)
Ik kan je vertellen: Netholding verkoopt niet onder haar inkoops-prijs. IO schijnt dat inderdaad wel te doen. IO zal vandaag of morgen wel weer verpatst worden. :)

• Phantium
  • Laatst online: 16-05-2025
neem http://www.hostlab.nl/ dat is tenminste betrouwbaar spul en goede services :)

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03-2025
Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 15:25:
[...]

Waarom is een Fiat Panda goedkoper dan een BMW 7serie?

Met een Fiat Panda kom je ook van A naar B, maar met een BMW kom je toch wat comfortabeler en sneller bij punt B aan en is de kans dat je onderweg met pech komt te staan of dat je Panda ineens niet meer start een stuk kleiner... ;)
Ik (part-time automonteur naast mijn VWO) vind dat een pandaatje Veeeeeel makkelijker te maken is dan een 7-serie, uit die tijd :+

.

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Tja, mijn familie heeft een autoschadeherstelbedrijf.

Ik kan je eigenlijk alleen maar gelijk geven.....
Zo'n panda heeft geen stomme/ingewikkelde electronika e.d.
Is allemaal veel makkelijker.... :7

Verwijderd

moet je eens goed op het taal gebruik letten op die site van lanthost, engels en nederlands door elkaar, eerst players en later op de pagina spelers, in het engels dutch people can bla blah balh , but you need an kvk uitreksel,

wat is dit nou , doe het geheel in het engels of geheel in het nederlands zou ik zeggen

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Phantium schreef op 27 januari 2003 @ 07:07:
neem http://www.hostlab.nl/ dat is tenminste betrouwbaar spul en goede services :)
zijn die echt zo goed als het lijkt? komt allemaal best betrouwbaar over als ik die site zo bekijk. hoe is de support?

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
hostlab ziet er idd ook veelbelovend uit... :D

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
knopper schreef op 27 January 2003 @ 11:58:
hostlab ziet er idd ook veelbelovend uit... :D
ik heb net gezocht, maar ze staan niet bij webhosters.nl of internetten.nl
en op webselect staat maar 1 reactie(die overigens wel positief is)

Verwijderd

MJ85 schreef op 27 januari 2003 @ 07:42:
[...]

Ik (part-time automonteur naast mijn VWO) vind dat een pandaatje Veeeeeel makkelijker te maken is dan een 7-serie, uit die tijd :+
:D ;)

Verwijderd

Ik ben zelf een grootafnemer bij NetHolding, en ik moet zeggen, ze verkopen zeker niet onder hun inkoopprijs, aangezien ik redelijk tevreden ben met hun connecties, behalve met hun stijl van aanleggen vind ik het een perfecte host om te blijven.

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Ik zal ook eens gaan kijken bij Netholding, daar kun je dus ook co-locaten?

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Kent iemand trouwens ook twistspace?

http://www.twistspace.com

• jep

jep

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 13:02:
Ik ben zelf een grootafnemer bij NetHolding, en ik moet zeggen, ze verkopen zeker niet onder hun inkoopprijs, aangezien ik redelijk tevreden ben met hun connecties, behalve met hun stijl van aanleggen vind ik het een perfecte host om te blijven.
Ik heb wat network-layouts gezien en da's toch perfect? Een heel woest, juniper-powered en slim uitgedacht netwerk als je 't mij vraagt.

Verwijderd

kijk ook eens naar nederhost.nl
Wij hosten daar onze websites. Het zijn twee jongens die het doen die een rack hebben bij Trueserver.

Service is echt grandioos. Emailtje sturen en ze reageren binnen een paar uur. Das een groot nadeel van de doorgaans grotere toco's.

Verwijderd

NetHolding doet niet direct de co-location, als je wilt kan je contact met mij opnemen en kan je bij mij in het rack komen.

En ja inderdaad jep, daar niet van, maar altijd 'n troep in de ruimte, alles is kwijt, prijzen kan je lang op wachten etc. etc.

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Maar nederhost biedt geen co-location diensten aan.....

• Xiric
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Xiric

sMiLe

lanthost ?? slecht erg slecht

vaak onderhoud of site weer een half uur down.
na onderhoud staan de CHMOD gegevens weer verkeerd dus moet je alles weer goed zetten om je site werkend te krijgen.

ik wil nu al 3 weken weg (met 5 domeinen) krijg geen antwoord op msn en ook niet op mijn mails..

niet doen dus dat lanthost erg slechte service !

Smile !!!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ok, mooi, maar 't is niet echt nodig om een topic daarvoor bijna een jaar omhoog te kicken ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.