USB1.0 en mp3 snel genoeg?

Pagina: 1
Acties:

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 13:50
Als ik een externe behuizing heb voor een harde schijf die loopt via usb2.0 weet ik dat het geen probleem levert. Maar als een systeem zou hebben met een usb muis en USB1.0 , zou alles dan snel genoeg zijn om mp3's live vanaf die harde schijf af te spelen. Niet dat de muis gaat hangen ofzo.
Ik moet die schijf ergens mee heen nemen naar een feestje dus vandaar dat ik dat vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door QSYS op 25-01-2003 10:09 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

USB is 12Mb max ofwel 1.5MB/s Tenzij jij asociaal hoge bitrates hebt, zou het gewoon moeten ewrken (en ik geloof niet dat jij 1500Kbps als mp3 gebruikt).

Heb hier een Packard Bell audiokey samen met intellimouse en een quickcam 3000 aan mijn notebook hangen en ik kan gewoon mp3 afspelen vanaf die audiokey (320kbps was de hoogste bitrate)

• blackd
  • Niet online
-> OM

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

USB 1.0 wordt bijna nooit gebruikt...
de standaard is 1.1, maar ok
USB 1.1 EN 2.0 zijn bede snel genoeg om muziek en of film te bekijken en luisteren.

heb zelf een USB thumbdrive gekocht en dat werkt heerlijk, alleen inladen duurt wat langer.

Verwijderd

dat gaat gewoon volgens mij moet divx nog wel lukken via een usb hdd.

• QSYS
Nou , ik heb het dus geprobeerd bij die jongen, maar het is inderdaad als hij de mapjes uit gaat lezen, dan is er no movement met de muis mogelijk. Dus in principe niet snel genoeg in combinatie met een USB muis. Met kopieren kun je ook niks doen met de muis.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

onkruid71 schreef op 26 januari 2003 @ 17:39:
Nou , ik heb het dus geprobeerd bij die jongen, maar het is inderdaad als hij de mapjes uit gaat lezen, dan is er no movement met de muis mogelijk. Dus in principe niet snel genoeg in combinatie met een USB muis. Met kopieren kun je ook niks doen met de muis.
ligt denk ik eerder aan het feit dat er dan teveel stroom uit de USB getrokken wordt.

• QSYS
lijkt me stug, want er zit een adapter aan de harde schijf.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

moet sowieso kunnen, Finalscratch gaat ook via usb, en kan 2 mp3's tegelijk afspelen (320kb/s trekt ie gemakkelijk) en ook wav's. dus die bandbreedte, daar hoef je je echt geen zorgen om over te maken.

traktor scratch!

Pagina: 1