Toon posts:

TV dmv receiver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey, graag zou ik men tv aansluiten op de kabel .. probleem: aangezien er al gaten genoeg geboord zijn voor men andere kabels, mag ik geen gat meer bijboren voor coaxkabel te leggen naar men tv :'( nu vroeg ik me af of het enigszinds mogelijk is om mbv een AV receiver het signaal tot men tv te krijgen zonder gebruik van een extra tuner in de zender of iets dergelijks? (soz ben beetje noob op dit vlak :| ) Het zou dus wel de bedoeling moeten zijn dat het signaal binnenkomt via de coax-ingang op men tv (als het mogelijk is tenminste :) ) :/

thx voor de hulp,
Joske :)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
De enige manier om het signaal van de tv coaxkabel van de ene naar de andere plek te krijgen zonder die kabel, is draadloos. Een zender/ontvanger die dit soort signaal aankan, is verschrikkelijk duur en praktisch thuis onhandig (en waarschijnlijk verboden om thuis te gebruiken, je mag niet zomaar gaan lopen zenden).

Als je de concessie doet dat je maar 1 kanaal tegelijk hebt kan het wel: een video, draadloos av systeempje en een modulator zodat het de coax ingang inkan. dit is betaalbaar, maar onhandig, want 1 kanaal is niet echt spannend. Je kan de video natuurlijk wel bedienen met een draadloos ab setje, die dus ir omzet naar rf, en in de andere kamer bij de video weer terug.

Bij elkaar moet dit voor 150 euro ofzo te doen zijn, maar het is geen mooie oplossing.

Ik zou toch maar proberen die kabel te leggen. kan hij niet door één van de bestaande gaten?

Oh ja, lees even de faq door. Daar staan een paar nuttige tips in als je nieuw bent (zie o.a. het groeten onder posts)

Verwijderd

Als je al een radio kabel hebt lopen, zou je er ook voor kunnen kiezen om radio en tv over één kabel te laten lopen. Dan moet je je kabel beneden bij de aansluiting gelijk aansluiten op de binnenkomende kabel of dmv van een splitter die het gehele signaal splits. En boven kan je er dan voor kiezen om het signaal te scheiden in radio en tv. Deze splitters zijn gewoon bij de bouwmarkt of doe-het-zelf zaak verkrijgbaar.