Toon posts:

Link/Act-led van switch knippert zonder netwerkverkeer.

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een "Boeder 5 Port 10/100Mbps NWay Switch". Ik zit echter met een probleem.

Wanneer ik een computer op RJ45-poort nummer 3 aansluit, dan begint de Link/Act-led constant te knipperen, ook al is er geen netwerkverkeer van of naar die computer. Het is net alsof er heel druk netwerkverkeer is langs die poort.
Ik heb al verschillende configuraties geprobeerd om het probleem te verhelpen (andere netwerkkabels, andere pc, ander besturingssysteem, andere netwerkkaarten,...) maar telkens begint de led te knipperen op poort 3.
Eén van de computers die ik op poort 3 probeerde aan te sluiten heeft Windows XP als besturingssysteem. Windows XP "ziet" wel dat er een verbinding is met de switch, maar als ik iets probeer te doen op het netwerk, dan geeft hij foutmeldingen dat hij het netwerkpad niet kan vinden.
Als ik ping van of naar de pc op poort 3, dan krijg ik soms antwoord, maar meestal is er een time-out. Telkens is er een verlies van ongeveer 90% van de pakketten.
Met de andere poorten heb ik totaal geen problemen.

Wat kan de oorzaak zijn hiervan en wat moet ik doen om dit te verhelpen?

Alvast bedankt

Foto van de switch. Deze is van Target, maar het is identiek hetzelfde toestel.
http://users.skynet.be/bk285212/Switch/switch.gif

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zet de netwerkkaart op 10 mbit half-duplex ipv auto en zie of het ophoudt. Zo ja is er waarschijnlijk gewoon een probleem met het autosensen van dit soort dingen. Je kunt dan proberen em op 100mbit full duplex te zetten, als de kabels goed zijn moet dat gewoon werken zoals normaal.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 25-01-2003 01:32 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd om de netwerkkaart op 10 mbit half-duplex & full duplex te zetten en dit lost inderdaad het probleem op. Ik heb terwijl de verschillende instellingen eens geprobeerd en telkens ik overschakel naar 100 mbit full-duplex of half-duplex, of naar auto-sensing, dan begint dat ledje weer te flikkeren.

Zou ik hier nog iets aan kunnen doen om het toch met 100 mbit te laten werken of is die poort gewoon stuk?

Bedankt alleszins voor de suggestie. Ik kan die poort nu tenminste gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 17:16 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Heb je wel een cat5 / cat5e of cat6 kabel ?

Anders moet dat ding ook gewoon op 100 full kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor. Alles is cat5 of cat5e bekabeling.

Op de andere poorten werkt alles op 100 mbit full duplex, dus daar zou het eigenlijk niet kunnen aan liggen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

maar je hebt dus hetzelfde probleem met andere netwerkkaarten.
raar. en alleen op die poort?

al een keer de de switch van de stroom afgehaalt?

[ Voor 98% gewijzigd door job op 26-01-2003 00:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Heb ik ook al geprobeerd. Zonder resultaat echter.

Ik heb twee pc's waarmee ik getest heb.
PC1: PIII 800 met WinXP en twee netwerkkaarten (ééntje van D-Link en een Realtek-kaartje)
PC2: P166 met Win98 en een identiek Realtek-kaartje.

Ik heb het probleem dus met allebei de pc's. Aan het besturingssysteem ligt het dus blijkbaar niet. Met pc1 heb ik het geprobeerd met allebei de netwerkkaarten, maar daar ligt het ook niet aan.

Het blijkt dus gewoon aan de switch te liggen. Op poort 3 accepteert hij enkel 10 mbit half of full-duplex. 100 mbit en autosensing werken niet. De rest van de switch werkt naar behoren.

Denk je dat dit een fysisch probleem is (bv. draadje of soldering in de switch die niet meer goed is) of gewoon een foutje in de 'software' (als die er al inzit in zo'n klein dingetje, ... heb daar eigenlijk geen idee van)?
Pagina: 1