Toon posts:

[XP]overzetten via netwerk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus het volgende,
mijn schijf hele systeem (windows xp o.a.),
via netwerk op schijf pleuren van andere pc...
andere pc heb 2 partities's.
windows 2000 staat nu geinstaleerd op D:
c: staat mijn schijf maar alleen data overzetten wil dus niet(ben ik achter :Pmooi op tijd)

nou wil ik dus dat mijn data het gewoon op die andere ook gaat doen,
ik heb gehoord dat zoiets kan met Norton Ghost maar kan dat ook via netwerk ?
(voor ik het aanschaf)
en hoe maak ik het zo dat daarna gewoon winXP opstart...

Verwijderd

je kunt winXP natuurlijk nie zomaar ff kopieren omdat dan ten eerste de bootrecord niet ingesteld is voor winXP en ten tweede alle hardware anders is (waarschijnlijk). Je kunt dus de data die je nodig hebt gewoon kopieren naar je win2000 partitie, en de eerste formatteren en winXP opzetten.

offtopic:

Ik word van mn ma mn bed in geschopt :s, omdat het wel laat wordt, tot morgen dan maar. :Z

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 01:19:
je kunt winXP natuurlijk nie zomaar ff kopieren omdat dan ten eerste de bootrecord niet ingesteld is voor winXP en ten tweede alle hardware anders is (waarschijnlijk). Je kunt dus de data die je nodig hebt gewoon kopieren naar je win2000 partitie, en de eerste formatteren en winXP opzetten.

offtopic:

Ik word van mn ma mn bed in geschopt :s, omdat het wel laat wordt, tot morgen dan maar. :Z
hardware zou toch nie uit moeten maken...helemaal met XP dat ziet ie vanzelf wel...
maar het moet toch kunnen...zou namenlijk heleboel werk schelen.

Verwijderd

Topicstarter
heb norton ghost erop gezet, maar het lukt me niet om via netwerk over te zetten...
iemand ?

Verwijderd

nee, ik denk niet dat het mogelijk is, alleen al vanwege de bootrecord die niet geupdate wordt. Heb het zelf ook wel eens geprobeerd, maar het lukt gewoon niet... helaas.

• ^Stalkie^
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51
Of het allemaal via een netwerk kan, denk ik niet. Wat ik heb gedaan is het volgende. ik had een nieuwe HD gekocht en heb de oude ge-ghost. Ik heb gewoon even die Nieuwe HD in mijn pc erbij gehangen en alles overgepompt met ghost. Dus het systeem en alle data.. Werkt nu nog perfect.. Dus tip.. Sloop die HD eruit en hang hem even in je pceetje.. Ghost de boel en daarna HD eruit halen en in die andere pc klussen.. :) MOET werken
Pagina: 1