[Matrox G550] TV out sheet?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:06

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Hallo,

Ja ik weet dat er 100en topics over zijn, maar mijn probleem kan ik daar niet vinden. Dus:

Ik heb 'n Matrox G550 DH gekocht. Zit achterop zo'n gewone VGA aansluiting en een DVI. Heb daar een convertor bij dat die DVI->VGA gaat. Vervolgens zit er ook een kabeltje bij dat van VGA->svideo+composite gaat. Via de convertor heb ik mijn TV aangesloten op de composite.

Als ik nu DualHead activeer zie ik wat gebeuren op m'n tv. (als je een muis beweegt zie je "iets" bewegen op de tv, maar zeker niet zichtbaar) Het lijkt alsof de TV (vrij nieuwe Philips) de resolutie/frequentie niet trekt.

Ik ZIE ook in m'n display properties dat de 2e monitor staat als "Default Monitor" en niet als "TV" ofzo. Ook wordt in de handleiding van de G550 iets genoemd over "TV Properties Sheet" die bij de Powerdesk zou moeten zitten. (Bij Advanced options van Display Settings) Die heb ik dus niet. Hebben mensen met een werkende tv-out G550 deze tabblad wel?

Plz help, ik krijg 't echt niet voor elkaar... ;(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:12

Korakal

Up up up!

Ik denk dat je TV instelling nog op NTSC staat; daar staat ie standaard op namelijk. Moet PAL zijn.
Dat van die 'default monitor' dat klopt wel, dat heb ik ook. TV Properties vind je wanneer je de geavanceerde instellingen van je primaire beeldscherm pakt.

Overigens ben ik het met je eens dat de handleiding nou niet echt superduidelijk is in dat alles.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Hoi, bedankt voor de reactie. Hij stond inderdaad op NTSC, maar daar kon ik pas bij nadat ik de twee kabels (DVI en VGA) had omgewisseld. Vreemd...
Blijf ik nu opeens met het probleem zitten dat als ik een divx'je afspeel hij het prima doet op m'n gewone monitor maar op de tv ontzettend schokt. AARGH! Zal toch niet waar zijn dat ik 150E heb betaald voor een kaart die niet fatsoenlijk divx kan tv-outen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:00
de tv out heeft geen hardware overlay, als je een divx wilt afspelen op je tv moet je dvdmax aanzetten en op je primaire scherm afspelen, dan neemt de G550 zelf de boel over. als je een divx van de primaire monitor naar de tv-out versleept is er geen hardware overlay meer die de divx kan accelereren en zal de boel klote lopen inderdaad.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Korakal

Korakal

Up up up!

Nope... is je player vermoed ik. Ik had ook zoiets met m'n DVD's afspelen; erg schokkerig op de TV. Nieuwe player geinstalleerd en daarna was het probleem weg.
Kijk anders even naar de toewijzing van het geheugen van je kaart (kan het zo gauw niet vinden); je kunt de verdeling van het videogeheugen voor de beide poorten toewijzen.

edit:
hmmm de uitleg van P5ycho is ook wel een logische verklaring. Alleen in de standaardinstelling staat 'bureaublad uitbreiden' toch niet aan, maar juist de DVDmax al?

edit:
2e edit: /me begint ook wat slaperiger te worden: topicstarter had inderdaad bureaublad uitbreiden gebruikt

Ik heb zelf trouwens mijn monitor op de DVI > DVI-VGA-adapter > monitor zitten, de tvout op de VGA > VGA-TV-out > TV.
Dat is ook de enige manier waarop 'ie werkend te krijgen is. Begrijp ik goed dat jij dat nu ook hebt?

[ Voor 28% gewijzigd door Korakal op 25-01-2003 01:37 ]

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Korakal schreef op 25 January 2003 @ 01:31:
Nope... is je player vermoed ik. Ik had ook zoiets met m'n DVD's afspelen; erg schokkerig op de TV. Nieuwe player geinstalleerd en daarna was het probleem weg.
Kijk anders even naar de toewijzing van het geheugen van je kaart (kan het zo gauw niet vinden); je kunt de verdeling van het videogeheugen voor de beide poorten toewijzen.

edit:
hmmm de uitleg van P5ycho is ook wel een logische verklaring. Alleen in de standaardinstelling staat 'bureaublad uitbreiden' toch niet aan, maar juist de DVDmax al?

edit:
2e edit: /me begint ook wat slaperiger te worden: topicstarter had inderdaad bureaublad uitbreiden gebruikt

Ik heb zelf trouwens mijn monitor op de DVI > DVI-VGA-adapter > monitor zitten, de tvout op de VGA > VGA-TV-out > TV.
Dat is ook de enige manier waarop 'ie werkend te krijgen is. Begrijp ik goed dat jij dat nu ook hebt?
Ja klopt helemaal, zo heb ik het nu ook. Het beeld is trouwens verbluffend mooi, ik had al 'n keer een G400 gehad en daarna een GeForce3, maar deze tv-out is echt subliem.

Bedankt voor de tip van DVDmax trouwens, eigenlijk wil ik liever een echt "scherm" op m'n tv, maar de divx'en draaien nu helemaal vloeiend! Thnx!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Misschien nog een leuke tip: je kunt in Matrox Quickdesk een aantal sneltoetsen instellen (MP Hotkeys). Als je nou een hotkey toewijst aan 'Dualhead Clone' dan kun je met die sneltoets schakelen tussen DVDMax (standaardinstelling bij DC uit) of een clone van je desktop op je PC.
Heb je een draadloze muis dan kun je het feest helemaal compleet maken 8) Ik heb als sneltoets F8 toegewezen voor Dualhead Clone, en op mijn muis het indrukken van het scrollwiel ook F8 laten zijn. Ga ik nou met mijn muis achter de tv zitten, dan kan ik schakelen tussen 'pc bediening' en 'DVD/Divx kijken' :D

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb WEER een nieuw probleempje :). Ik heb alles voor elkaar, en gebruik met plezier DVDMax. Dat werkte altijd prima. Nu nog steeds, maar alleen met bijvoorbeeld WinDVD. Als ik dan op m'n primary scherm een dvd afspeel krijg ik 'm fullscreen op tv. Dat deed hij eerst ook met MediaPlayer. Nu niet meer.

Het LIJKT dus alsof hij niet vindt dat het video is. Ofzo... Iemand een idee?

[edit]
STERKER nog, ik heb hier een zooitje divx'jes die ik probeer. Sommigen doen 't wel, sommigen doen 't niet. En degene die 't nu niet doet heeft het heel zeker wel gedaan! :? :? :?
[/dank u]

[ Voor 22% gewijzigd door spaceboy op 08-02-2003 18:24 ]

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Probeer DivxG400 eens:
At the moment there is a small incompatibility between DivX, MS MPEG4, WM7, WM8 codecs and Matrox G400/G450/G550 drivers/hardware. If movie's width is not exact multiple of 32 (like 720x???), clip will be played back without using video overlay. If video overlay is not used, clips are looking choppy and DVDMax can not be used.
Similar problem is noticed on GeForce cards as well.

DivXG400 provides workaround for the problem. It acts as an additional DirectShow filter between codec and Video Renderer, adding black pixels to meet 32pix boundary.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Wow. Met enige "sceptism" installeerde ik 'm, maar het werkt ook nog! Thanks!!!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

DivxG400 is geweldig, het lost zelfs enkele video overlay problemen van mijn nieuwe Radeon op.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Korakal schreef op 25 January 2003 @ 01:31:
Sorry dat ik zo'n oude omhoog schop. Maar als ik deze config toepas dan wil hij mijn tv als default apparaat en kan ik dus niet aan m'n taakbalk etc :/ Bij mij zit dus de tv op de DVI en de monitor op VGA ... Heb al vanalles geprobeert, maar wil niet werken ..

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Blizard schreef op 04 July 2003 @ 13:29:
[...]

Sorry dat ik zo'n oude omhoog schop. Maar als ik deze config toepas dan wil hij mijn tv als default apparaat en kan ik dus niet aan m'n taakbalk etc :/ Bij mij zit dus de tv op de DVI en de monitor op VGA ... Heb al vanalles geprobeert, maar wil niet werken ..
Ik weet niet tegen wie je 't hebt, maar ik heb 't nu zo als hierboven beschreven.
Mijn monitor zit via de DVI-VGA-adapter op de DVI-uitgang van de G550. De TV zit op de VGA-uitgang via de VGA-TV-adapter.
Tot zover werkt het al niet bij jou? Ik krijg 't niet op een andere manier aan de praat en dit werkt prima bij mij. Heb je wel gewoon de Matrox-software geinstalleerd?

Pagina: 1