UDMA probleem WIN2KSP2

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 14:43
Ik draai win2KSP2, op'n P4 2,26 Ghz, Asus P3B533, met een Quantum Fireball AS 40 Gb als primaire master, geen slave.

Ik heb gewoon de standaard IDE drivers van windows geinstalleerd voor m'n primary IDE channel.

Maar bij de properties van m'n primary IDE channel zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://gallery.damn.be/albums/various/primary.jpg

Dat is toch niet normaal dat er not applicable staat? niet?

[ Voor 10% gewijzigd door Shaidar op 17-01-2005 10:03 ]

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
meestal zit er dan geeneens een schijf aan. als dat er staat.

maar goed, p3b533 (p4b533 lijkt me?) klinkt als iets met een Intel chipset. (ik ben niet zo'n asus aanhanger dus ik zo het niet zeker weten) Voor Intel chipsets heb je de application accelerator, ofwel de ide drivers. die kan je van Intel.com downloaden en installeren. Volgens mij moet dat wel helpen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het ook niet mogelijk deze instelling in de bios te veranderen. Zou nodig kunnen zijn voor de DMA. zeker als er staat not applicable

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 25 January 2003 @ 01:34:
Is het ook niet mogelijk deze instelling in de bios te veranderen. Zou nodig kunnen zijn voor de DMA. zeker als er staat not applicable
meestal zegt ie dat als er niks aan hangt. als de boel in de bios verkeerd staat dan zet ie meestal je schijf op pio mode 4. is mijn ervaring. maar soms is logica ver te zoeken bij pc's.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:17

Wok

Dakloos...

Terw_Dan schreef op 25 januari 2003 @ 01:34:
Is goed mogelijk, maar ik heb het idee dat Windows zich daar niet altijd iets van aantrekt. Heb zelf heel wat moeten klooien om DMA enabled te krijgen voor mijn CD-ROM en fikker.

Ik had in het BIOS alles op DMA gezet en werd ook als zodanig gedetecteerd (CD-ROM/RW: ATA-33), maar Windows bleef vrolijk op PIO4 staan. Nieeste VIA-drivers hielpen niet; uiteindelijk via veel zoeken een VIA IDE-Tool gevonden en nu werkt het eindelijk.

heb dus zelf een moederbord met VIA-chipset, voor als dat nog niet duidelijk was :P

Denk dus dat het iets is met drivers, zoals smvs al eerder zei.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

smvs schreef op 25 januari 2003 @ 01:37:
[...]

meestal zegt ie dat als er niks aan hangt. als de boel in de bios verkeerd staat dan zet ie meestal je schijf op pio mode 4. is mijn ervaring. maar soms is logica ver te zoeken bij pc's.
precies, MEESTAL. ;)
Ik heb een 7IXE4 bordje gehad en daarbij kreeg ik DMA ook niet aangezet (wel onder2k, niet onder 98). Bios gedowngrade en toen lukte het wel (klopte iets niet met de nieuwste bios die ik erop had gezet).

Verwijderd

Ik heb ook een keer zo'n scherm gehad... maar toen had ik mn IDE kabel in de verkeerde connector gestoken 8)7. Weet je zeker dat je dat ook niet gedaan hebt? Wat staat er bij secondary IDE channel?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 14:03 ]

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 14:43
Er hangt dus wel degelijk iets aan, op die primary master is m'n Win2KSP2 geïnstalleerd! (anders zou ik niet eens die screenshot kunnen maken!)
In de bios staat alles helemaal OK, de jumper op die schijf staat ook juist (master) ...

Ik heb zitten knoeien met allerlei drivers, en nu is het opgelost, maar ik vind het raar dat er toen "not applicable" stond, terwijl er toch een schijf aan hing.

Als er een schijf aanhangt dan moet ie toch "udma mode" of "pio mode" zeggen, maar toch niet "nog applicable" ?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Pagina: 1