If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Mjah, dat lijkt me wel. Post eens de waardes van Disk ThroughPut, Packet Receive Buffers?Tachyon schreef op 25 January 2003 @ 00:03:
Ik dacht: laat ik voor de gein eens de notifications bij de Server Health-sectie in het NetWare Management Portal aanvinken.
De server draait al weer tijden zijn rondjes zonder veel problemen, dus ik verwachtte niet veel actie...
Word ik me daar de volgende dag toch doodgegooid met allerlei foutmeldingen in de trend van:
code:
1 Disk Throughput on server APOLLO is in a BAD State, Please Check the server.
Als ik dan ga kijken is er niets aan de handHet is niet alleen de Disk Throughput, maar ook Packet Recieve Buffers en Server Processes en nog wat andere zaken.
Moet ik die waarschuwingen serieus nemen
Dit soort waarschuwingen altijd serieus nemen!
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Verwijderd
Packet receive buffers mogen bij de lan-statistieken geen discarded packets geven. Is dat wel zo dan moet je de max en min packet receive buffers verhogen. Dit lijk je niet te merken.... maar als je het aanpast zul je zien dat de performance stijgt.
Het vreemde is dat er op dit moment niemand gebruik maakt van die server omdat het weekend is. Hoe kunnen de Disk Throuhgput en Packet Receive Buffers nou "in a BAD state" zijn als er niemand ingelogd is
Ik zal er maandag eens wat dieper induiken.
Output van Server Health:

TCPCON zegt dat er geen Discarded Packets zijn.
Ik vroeg me af of er niet een soort van benchmark voor NetWare bestaat om de prestaties te testen (een soort van SiSoft) ?

TCPCON zegt dat er geen Discarded Packets zijn.
Ik vroeg me af of er niet een soort van benchmark voor NetWare bestaat om de prestaties te testen (een soort van SiSoft) ?
Je kan zelf de waarden instellen waarbij hij een waarschuwing geeft. Heb je die misschien aangepast? De max. disk-througput hangt bv. heel erg af van hoeveel je systeem gebruikt wordt.
Leven is meervoud van lef
Je kunt inderdaad bepaalde thresholds instellen, maar niet die van Disk Throughput...
Het schijnt dat als de waarde van de Long Term Cache Hits onder de 90% komt je meer geheugen nodig hebt. Hij staat hier op 80% dus dat zou kunnen kloppen.
De server heeft nu 256 MB en dat is altijd genoeg geweest, maar ik denk dat door de installatie van allerlei servicepacks en andere software (virusscanner) dit een beetje krap geworden is.
Ik heb wat niet noodzakelijke NLM's gekilled en de waarde van de Long Term Cache Hits is nu gestegen naar 86%.
Nieuw geheugen is onderweg. Ben benieuwd of het wat uitmaakt voor die notifications.
Het schijnt dat als de waarde van de Long Term Cache Hits onder de 90% komt je meer geheugen nodig hebt. Hij staat hier op 80% dus dat zou kunnen kloppen.
De server heeft nu 256 MB en dat is altijd genoeg geweest, maar ik denk dat door de installatie van allerlei servicepacks en andere software (virusscanner) dit een beetje krap geworden is.
Ik heb wat niet noodzakelijke NLM's gekilled en de waarde van de Long Term Cache Hits is nu gestegen naar 86%.
Pagina: 1