[ADSL] 40 ipv 80 K dowload, is er iets mis?

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 14:01

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Vandaag kreeg ik mijn ADSL-pakket binnen: Planet Internet ADSL-Comfort met multi-PC modem. Ik ben al hartstikke blij, omdat ik van een 56K-beestje kom. Maar toch...

Zou ik nu niet een downloadsnelheid van ongeveer 80K moeten hebben in plaats van plm. 40K, gemeten via speedtest?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Klopt, dit zou inderdaad 80kB/s moeten zijn.
Het lijkt er alleen op dat Planet een beetje capaciteits problemen heeft.

Zie ook hier:
[rml][ planet adsl] waarom is mijn ping zo hoog?[/rml]
Ik heb verder niet gelezen hoe je moet handelen, maar dat vind je wel in het topic.

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Okidokie Airwolf. Ik ga even kijken, meld me zo weer.

• Attilla
Jammie schreef op 24 January 2003 @ 23:46:
Okidokie Airwolf. Ik ga even kijken, meld me zo weer.
Het zou ook kunnen dat je er gewoon helemaal niks aan kan doen en dat het maar wachten is totdat planet meer bandbreedte heeft ingekocht.
Overigens een slechte zaak van planet dat ze niet voldoende bandbreedte hebben voor hun gebruikers.

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Airwolf, ik ben sinds mijn vorige post al de ping-test op speedtest aan het doen, maar het 'blauwe balkje' (hehe) is na 5 minuten nog niet halverwege.

Ik vind die 40 kB/s al heel snel als oud-56k gebruiker. Maar het zal toch niet zo zijn dat ik iets verkeerd heb aangesloten?

• Attilla
Het lijkt met sterk dat de download omlaag gaat doordat je iets fout heb aangesloten.
Of je moet 25meter telefoonkabel gebruiken en stukken gestript langs een stroomdraad hebben lopen, maar ik denk niet dat dit het geval is bij jou.

Probeer eens een test op www.mordax.nl, misschien ligt het aan speedtest ?
Wat je ook kan doen is wachten tot het een uur of 2 a 3 vannacht is en dan nogmaals de test doen, mocht hij dan nog zo laag zijn zou ik toch even contact opnemen met planet aangezien er om 3 uur snachts toch veel minder mensen online zitten en dan zou er voldoende bandbreedte beschikbaar moeten zijn.

Mag ik trouwens vragen waar je woont ?
Want volgens de regels zou een nieuwe aansluiting gelijk 768kbit moeten zijn (ze zitten nu midden in de upgrades) en misschien nemen ze jou pas mee zodra jou hele stad aan de beurt is. Dus dan heb je nu nog maar 512, dan is opzich 40kB/s ook nog te weinig maar het komt al wel meer in de richting.

[ Voor 22% gewijzigd door Attilla op 25-01-2003 00:06 ]

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 25 January 2003 @ 00:05:
Of je moet 25meter telefoonkabel gebruiken en stukken gestript langs een stroomdraad hebben lopen, maar ik denk niet dat dit het geval is bij jou.
Nee, ik heb zelfs de standaard kabel uit het pakket kunnen gebruiken.
Probeer eens een test op www.mordax.nl, misschien ligt het aan speedtest ?
Op mordax scoor ik 6 kB/s downloadsnelheid. Ik had de test al een uurtje geleden gedaan met hetzelfde resultaat. Wel erg laag, lijkt me.

Edit: en ik woon op postcode 5582 GM.

[ Voor 4% gewijzigd door Jammie op 25-01-2003 00:12 ]

Verwijderd

heb je adsl comfort van planet ?? daar doen ze de snelheden van ophogen, van 512 naar 768 en upload weet ik niet meer wat het was. omdat ze daarmee bezig zijn is het misschien zo dat je ff mindere snelheden haalt (heb je mailtje over gehad als het goed is).

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Vreemd ook dat die ping-test via speedtest maar 'bezig' blijft...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:31
Mmm... Planet is goed bezig, ik hoor niets anders dan brakke DNSsen, trage verbindingen enz

Maar goed: Probeer eens:
ftp://ftp.planet.nl/plane...s/mcafee_virusscan601.exe

Das op de FTP server van planet, dus daar moet je best goeie snelheid halen. Je bent iig dan niet beperkt door capaciteitsproblemen van de internet lijn.
Als je snelheid dan nog brak is, dan zou ik planet schoppen (mits je eigen setup natuurlijk 100% goed is)

• Attilla
Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 00:13:
is het misschien zo dat je ff mindere snelheden haalt (heb je mailtje over gehad als het goed is).
Nee, de upgrades gebeuren alleen overdag en zeker niet in het weekend.
Daarbij wordt er bij de upgrade alleen 15min de verbinding verbroken en daarna heb je er geen last meer van.

Met Xs4all heb ik nergens last van, het lijkt mij dus echt een planet probleem.
Ik zou gewoon morgen contact opnemen met Planet, dat is het enigste wat je kan doen.

offtopic:
/me gaat nu slapies doen :z

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 00:13:
heb je adsl comfort van planet ?? daar doen ze de snelheden van ophogen, van 512 naar 768 en upload weet ik niet meer wat het was. omdat ze daarmee bezig zijn is het misschien zo dat je ff mindere snelheden haalt (heb je mailtje over gehad als het goed is).
Hoi AMD. Ik heb idd adsl-comfort van Planet Internet. Bij de postcode-check staat dat het abbo 'beschikbaar is, maar ik kan nergens op de site vinden wanneer mijn gemeente (Waalre) wordt opgewaardeerd. Heb jij een link?

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Okee, alvast bedankt Airwolf. Slaap lekker.

Verwijderd

dit staat gewoon op de site van kpn jammie. www.kpnadsl.nl. hier zie je rechts in de infobalk staan "3 dec. downloadsnelheid adsl basic en extra worden............ verhoogd". nu denk jij, maar ik heb de comfort, deze lijst is ook geldig voor comfort abbo's. (k weet de link waar de specifieke lijst voor comfort staat niet meer, maar die is hetzelfde, heb ik al eens vergeleken). er staat voor waalre 6 t/m 17 januari, dus eigenlijk zou het in orde moeten zijn.

toch maar eens achteraan bellen

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb sinds kort Wanadoo Cable; had Premium aangevraagd, maar ze hebben Basic aangesloten. |:( 150 kbit is dat. Zou 18,75 kBps moeten zijn, maar ik haal bij speedtest tussen de 19 en 29 kBps. Ze zouden het omschakelen naar Premium = 512 kbit, en ik hoop dat ik dan ook aan de hoge kant zit; boven de 64 kBps dus.
Ik maar wachten dus tot ze de kraan wat verder voor mij open draaien daar bij Casema... de telefoniste zei da'k dinsdag om 12 uur 's nachts de utp kabel uit m'n netwerkkaart moest trekken en m'n pc uit. Dan zou het modem gereset worden en dus 512 kbit downstream moeten krijgen. Ik doe nu steeds na twaalven de kabel er maar uit, maar d'r is nog steeds nix gebeurd helaas. ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 25-01-2003 00:31 ]

Verwijderd

airwolf,
ik heb op de adsl bij planet gewerkt, en het is niet planet die de bandbreedte levert, maar de KPN.. Planet levert je je inlognaam & wachtwoord, je mailbox, webruimte, en al dat soort dingen, maar de KPN is verantwoordelijk voor de lijn zelf.. Planet heeft hier dus ook niks mee te maken, je zult in eerste instantie wel bij planet hiervoor moeten zijn, aangezien die dan opdracht geven aan de kpn om die lijn na te kijken..

Gewoon ff planet of KPN bellen.. dan wordt het voor je opgelost, en misschien dat als je er echt ontevreden mee bent dat je nog abonnementsgeld terug zou kunnen vragen via hun klachtenafdeling..

succes ermee.

/edit/
ennuh airwolf, liever niet bedrijven de schuld van iets geven terwijl je niet weet hoe de trajecten lopen en wie verantwoordelijk is voor wat.. er staan routers en versterkers in de wijkcentrale die per klant moeten worden afgesteld, als de kpn toevallig bij 1 klant dit niet heeft gedaan, dan blijft zijn snelheid idd gelijk, dit kan door een aantal dingen gebeurt zijn, maar waar dat was daar kom je niet achter.. dus in het vervolg liever gewoon ff zeggen dat ie beter planet of kpn daarvoor kan bellen aangezien die het beter weten..

en aangezien planet een aantal t3's heeft, en hun servers in amsterdam staan en in utrecht geloof ik, zijn de enige problemen die door planet komen qua verbinding dat de dns langzaam is of niet werkt, dan ligt het wel aan planet, maar niet omdat je dlsnelheid te laag ligt..

/edit/

/edit 2/ :+
is trouwens niet alleen aan airwolf bedoeld, een heleboel mensen denken dat de internetprovider de lijnen levert, maar die worden geleverd door KPN en bbned, en nog paar kleinere.. je isp komt pas vanaf de 2e radius(ja kpn heeft zelf ook) (dat is de server die je gebruikersnaam en ww controleert en je je ip adres toewijst op je VPN)..
/edit 2/

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 00:47 ]

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Ik ga inderdaad morgen maar eens bellen, AMD. Het lijkt erop alsof KPN momenteel problemen heeft, of dat ik een basic in plaats van een comfort-abbo heb gekregen.

Neemt niet weg dat er voor mij als noodgedwongen 56k-modemgebruiker nu al heel veel meer snelheid wordt geboekt.

Verwijderd

enne thermoman, je utpkabel uit je modem trekken reset niet je wan-caps.. (ligt eraan welk modem je hebt).. De meeste kabelmodems krijgen hun caps (max download/upload) elke seconde ongeveer toegestuurd.. het is daarom onmogelijk om deze te wijzigen aangezien deze elke seconden naar je modem gestuurd worden, en deze ook in de wijkcentrale staan.. komen deze 2 niet overeen, ben je de lul, word je afgesloten..

maargoed, wat je kunt proberen is om je modem ff helemaal uit te zetten, gewoon voeding eraf en utp naar je pc eruit.. en ff uit laten staan.. na minuutje weer erin, en ff koffie zetten. is ie klaar, dan ff je netwerkkabel er weer in, en proberen maar.. werkt het dan nog niet, dan mag je ze weer opbellen dat ze nou die verandering dan toch echt mogen gaan doorvoeren in hun systeem..

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 00:42:
maargoed, wat je kunt proberen is om je modem ff helemaal uit te zetten, gewoon voeding eraf en utp naar je pc eruit.. en ff uit laten staan.. na minuutje weer erin, en ff koffie zetten. is ie klaar, dan ff je netwerkkabel er weer in, en proberen maar.. werkt het dan nog niet, dan mag je ze weer opbellen dat ze nou die verandering dan toch echt mogen gaan doorvoeren in hun systeem..
Okee ;) Ga ik nu proberen... Is biertje ook goed?

Verwijderd

HOOO, khad et tegen !!!!!!!!thermoman!!!!!!!!!!!
die 2e post was voor thermoman
die 1e is voor jou, jammie:)

nouja alsk te laat ben geen probleem want dan bel je iig toch de kpn, want daar moet je uiteindelijk zijn.. ze hebben je cap te laag liggen in de wijkcentrale.. das alles. die moeten ze verhogen.. kan een dagje duren, of misschien 2 dagen, als je morgen nou ff belt (zaterdag) dan heb je kans dat het maandagmorgen verholpen is.

/edit/
of je moet toevallig veel van cisco/nortel weten, en weten waar je wijkcentrale staat, dan verander je het zelf haha maar dat mag niet geloof ik O-)
/edit/

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 01:10 ]

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Okee, FireAngelnl. Heb een dikke herstart gedaan, maar nog steeds 40 ipv 80 K download.
Ik zal morgen eerst Planet bellen, en daarna wellicht KPN...

Alvast bedankt voor de info.

Verwijderd

keej dan :)

• Xandrios
  • Laatst online: 20:08
Ik heb een stel onzinreply's getrashed; Jongens, aub geen offtopic troep. (NEE, een @home snelheids bench is niet interessant :X)

Planet heeft momenteel grote problemen, zie: [rml][ planet adsl] waarom is mijn ping zo hoog?[/rml]

[ Voor 22% gewijzigd door Xandrios op 26-01-2003 20:15 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.