Vanavond heb ik bij m'n buurman de ADSL verbinding aangesloten, alles netjes volgens het boekje gedaan, Modem(Speedtouch 510) geinstalleerd op m'n laptop en alles goed ingesteld. Tot dan toe werkt het perfect, met m'n laptop kan ik dus internetten. Echter zodra ik de MR314 er tussen zet en draadloos probeer te internetten werkt het niet meer. Ik heb op de Netgear MR314 DHCP en PTPP aangezet en de wachtwoorden ingevoerd, verder 10.0.0.138 en 10.0.0.150 ingevoerd zoals het hoort in het config menutje van de router. Bovendien zowel een crosscable als een gewone netwerkkabel geprobeerd. Verder werkt het draadloos netwerk perfect, kan ik filesharen etc. En het config menuutje bereiken van de MR314. Het probleem ligt dus waarschijnlijk in de combinatie van instellingen inde Speedtouch modem met de Mr314? Iemand zo'n zelfde configuratie? Komt het misschien omdat de Speedtouch een router is en de MR314 ook?
Oh ja, ik krijg geen ip-adres toegewezen voor het internet zie ik in het config menu van de MR 314, er staat 0.0.0.0.?
Graag zou ik de juiste instellingen vernemen!
Alvast bedankt
Oh ja, ik krijg geen ip-adres toegewezen voor het internet zie ik in het config menu van de MR 314, er staat 0.0.0.0.?
Graag zou ik de juiste instellingen vernemen!
Alvast bedankt