Toon posts:

MSI KT3 ultra ARU en 2 RAID arrays van 2 schijven.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit met een probleem die ik maar niet opgelost krijg. Ik wil graag 2 RAID array's maken met het in de topic genoemde MOBO.

Array 1: 2x 40 GB WD400AB schijven (striped) = 80GB
Array 2: 2x 20 GB WD200BB schijven (striped) = 40GB

Maar ik krijg in het raid bios menu de melding dat met de lite versie er maar 1 raid array van twee schijven gemaakt konden worden. BALEN. en hij gooit die 2 20 GB schijven in 2 array's. Array 2 en 3 van elk 20 GB.

Wie kan mij vertellen hoe ik dat moet veranderen.
Tips, truc's

Wingman5

Verwijderd

raid bios fftjes vernieuwen ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou volgens Promise de laatste versie erin moeten hebben.
Misschien dat er illigaal een Beta versie nieuwer uit is, maar dat weet ik niet.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

het komt denk ik omdat je de lite versie hebt. volgende mij ondersteunen die dat niet. wat jij wil is 2x RIAD 0 op één Promise adapter. en ik denk dat dat niet gaat lukken.
daarvoor moet je de duurde versies in huis halen wat voor de consument niet echt aantrekkelijk is. misschien wel voor de echte tweaker :).

Verwijderd

Topicstarter
SHIT dus
dat gaf hij idd wel aan ja.
Nou weet ik alleen niet wat ik ermee moet doen.
2x 20 GB 7200 rpm in RAID0 of 2x 40GB 5400rpm in RAID0

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

wat jij het belangrijkste vind als je wil stripen dan heb je dus 80gb tot je beschikking of 40gb. heb je er belangrijke data op staan dan kan je eventueel ook RAID 1 doen (mirroring, als 1 schijf uit valt dan staat op de andere nog het zelfde en je heb maar 1x 40 gb tot je beschikking omdat die andere gebruikt word voor de mirror).

en die 2 20`s gewoon eraan hangen als JBOD :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke, dat begrijp ik. Ik had tot vandaag de 2x 40 GB in een RAID0, en de 2x 20 GB schijven in de kast liggen. Dat vond ik zonde, dus dacht..... 1x 80 en 1x 40 GB twee RAID0 array's maar nee dus. Maar ga ik nu voor snelheid..... Of veer opslag. Dat ga ik vanavond ff bedenken.

iig bedank voor de snelle reacties.
Pagina: 1