[JavaScript] automatische mailto

Pagina: 1
Acties:

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06 13:45

maroesjk

from the ash rose a great bird

Topicstarter
*abusievelijk eerst in Programming & Webscripting geopend*

Het klinkt wellicht een beetje raar, maar ik wil graag een webpagina maken met een automatische mailto.

Reden: Ik heb een hekel aan 404-meldingen. Op de 404-pagina van een domein dat ik beheer wil ik daarom bij OnUnload een functie aanroepen die ZONDER user-intervention een mail stuurt aan 404@domein.nl, met bepaalde zaken daarin. Zo kan ik als webmaster snel optreden tegen de foute references.

Maar hoe krijg ik het voor elkaar met JavaScript een mail te sturen zonder user-intervention.

Vast iemand die het weet.........

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

• André
  • Laatst online: 14:15

André

Analytics dude

Dat kan niet. Je zult een serverside script moeten maken die een mail verstuurd. Met javascript kun je geen mail versturen. Hooguit een form submitten met een mailto actie. Maar dat vereist weer user interventie.

Je kunt de 404 pagina laten redirecten naar een php/asp script die een mailtje stuurt.

Verwijderd

Ik zou idd een php scriptje gebruiken. Maak gebruik van de mailto() functie en stuur de referer (de broken link dus) als message.

/O ja, je moet alleen nog even de conditie maken. Hoe check je in PHP op foutcode 404? Moet met Google te vinden zijn i guess. Wel handig idee btw. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 23:23 ]

• André
  • Laatst online: 14:15

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 23:21:
Ik zou idd een php scriptje gebruiken. Maak gebruik van de mailto() functie en stuur de referer (de broken link dus) als message.
mailto == clientside
php == serverside
mailto != php

Dat kan dus niet.
/O ja, je moet alleen nog even de conditie maken. Hoe check je in PHP op foutcode 404? Moet met Google te vinden zijn i guess. Wel handig idee btw.
Gewoon redirecten naar mail.php?page=bla.html (bijvoorbeeld)

[ Voor 28% gewijzigd door André op 24-01-2003 23:25 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

als je toegang heb tot die 404 pages zelf (en dus kan aanpassen), kan je toch gewoon de mail() functie gebruiken? Zelf heb ik dit tijden gebruikt, maar dan bij de 403, om ip's te achterhalen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Yogho schreef op 24 januari 2003 @ 23:23:
[...]

mailto == clientside
php == serverside
mailto != php

Dat kan dus niet.

[...]

Gewoon redirecten naar mail.php?page=bla.html (bijvoorbeeld)
Ups, ik bedoelde natuurlijk de PHP mail() functie. Ex-use me.
Pagina: 1