Toon posts:

[XP]Aanmeldingsscript voordat de taakbalk wordt weergegeven*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Win XP Pro NL systeem met 2 monitoren. M'n moeder ziet wat slechter en heeft graag een wat lagere resolutie dan ik. Ik heb de search gebruikt en het blijkt dat dit alleen kan met Multires of zo'n dergelijk progje. Ik heb een jaar terug zelf zo'n soort progje gemaakt, maar deze werkte niet altijd (hopende dat multires het wel goed doet...).

Mijn 2e monitor is ietsje kleiner en staat ook ietsje lager, daardoor heb ik de monitoren zo geconfigureerd dat het rechtse ietsje lager staat en de muis netjes van links naar rechts gaat zonder te verspringen. Alleen wanneer mijn linkse beeldscherm op een lagere resolutie heeft gestaan, komt m'n taakbalk op m'n rechtse beeldscherm. Deze is wel te verslepen, maar het is nogal irritant om dit elke keer als iemand anders achter de pc heeft gezeten de taakbalk te verzetten (die moet dan eerst ge-unlockt worden en na verslepen weer gelockt).

Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om (met behulp van een script of script+multires) de resolutie aan te passen VOORDAT de taakbalk wordt geladen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

[edit]
Om niet meteen te schoppen... Maar als iemand weet hoe de taakbalk altijd op m'n linker monitor te krijgen vind ik het ook goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 23:08 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar als iemand weet hoe de taakbalk altijd op m'n linker monitor te krijgen vind ik het ook goed.
Als je je linker monitor als primary maakt, krijg je daar toch je taakbalk op?

Anyway, titel voorzien van OS conform Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in C++ een eigen progje geschreven, met behulp van de Win32 API - EnumDisplayDevices en ChangeDisplaySettingsEx. Dit progje werkt goed als ik het vanuit de verkenner of de command-prompt start. Ook starten vanuit een JScript werkt goed. Nu is het mogelijk om bij Groepsbeleid aanmeldingsscripts uit te voeren. De shell zou moeten wachten totdat het script klaar is.

Nu zijn er 2 nadelen. Op de eerste plaats wordt het scrippie wel uitgevoerd, maar veranderen mijn display-settings niet en op de tweede plaats wordt er niet gewacht met het laden van de shell, waardoor mijn taakbalk op de rechter monitor staat, wanneer een andere gebruiker de resolutie teruggeschakeld heeft. Mijn linker monitor is primary in windows. In het BIOS is de rechtse primary, maar dat heeft hier geen invloed op lijkt me.

Heeft iemand enig idee hoe de resolutie veranderd kan worden voordat de taakbalk wordt geladen? Of weet iemand of dit aan de gebruikte API's ligt?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

[niet geschoten is altijd mis]

Je kan je programma misschien als service installeren, dan wordt het voor het inloggen reeds opgestart.

Maar daar heb je niets aan als het per user anders moet. Als het na inloggen moet gebeuren ken ik eigenlijk geen manier om het te doen..

Je kan voor het inloggen misschien de registerwaarde nog bijstellen voor Windows het uitleest, bij mijn PC is dat
HKLM\SYSTEM\ControlSet001\Hardware Profiles\0001\System\CurrentControlSet\SERVICES\nv\Device0\DefaultSettings.XResolution
en de andere waarden voor die videokaart.
(of was het juist HKLM\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{CLSID}\... :X )

[/niet geschoten is altijd mis]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 09 February 2003 @ 19:04:
[niet geschoten is altijd mis]

Je kan je programma misschien als service installeren, dan wordt het voor het inloggen reeds opgestart.

Maar daar heb je niets aan als het per user anders moet. Als het na inloggen moet gebeuren ken ik eigenlijk geen manier om het te doen..
Het gaat echt om het per user instellen van de resolutie...
F_J_K schreef op 09 February 2003 @ 19:04:
Je kan voor het inloggen misschien de registerwaarde nog bijstellen voor Windows het uitleest, bij mijn PC is dat
HKLM\SYSTEM\ControlSet001\Hardware Profiles\0001\System\CurrentControlSet\SERVICES\nv\Device0\DefaultSettings.XResolution
en de andere waarden voor die videokaart.
(of was het juist HKLM\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{CLSID}\... :X )

[/niet geschoten is altijd mis]
Je hebt gelijk, niet geschoten zou altijd niet raak zijn geweest :P, maar helaas, als ik deze waarden handmatig wijzig in het register en opnieuw inlog/opstart dan veranderd er niets.

Iemand een ander ideetje? Misschien iemand ervaring met de gebruikte functies uit de Win32 API's?

Verwijderd

ik heb nview van nvidia, en gebruik mijn tv als 2e scherm, daar kan je dit soort dingen instellen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook nview geinstalleerd staan hier en je kunt vanalles instellen, maar waar het om gaat per systeem en niet per user.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 20:33 ]

Verwijderd

zet en pdc op en maak en roaming profile waar de goede settings in staan.
ja ik weet het het is wel veel werk, maar ook handig voor andere dingen.

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Het gaat om XP Pro dus moet je programma's ook voor individuele users kunnen starten bij aanmelding afsluiten etc. Al gekeken naarde mogelijkheden van de policy editor of group editor? gpedit.msc

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij kan win xp de resoluties alleen maar per machine en niet per user aanpassen, dus met een PDC ben ik denk ik niet geholpen...

policy editor, nix te vinden en in de groep editor (gpedit.msc) ook niet. Daar kun je wel de aanmeldings/afmeldingsscripts definieren. Maar zoals gezegd wordt de resolutie niet aangepast als de shell nog niet geladen is. Niet alleen mijn progje lijkt er last van te hebben, maar ook het commerciele programma UltraMon. Hier kom ik dus niet mee verder, maar....

In nView zit een mogelijkheid om de taakbalk + desktop icons naar een bepaalde monitor te verplaatsen (tabblad Werksets). Het uitvoeren van mijn eigen progje om de resolutie aan te passen (wanneer de shell al geladen is) en daarna gebruik maken van nView zou de oplossing zijn.

Is het mogelijk om deze functie (of eenzelfde functie in een ander progje, of via API's of whatever) via een commandline uit te voeren?
Pagina: 1