Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ontwerp casemod

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus eens achter paint gaan zitten (jaja :P) en toen heb ik op schaal me zijplaat getekend. Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Ontwerp.JPG

Dat rooie dat je in die zandlopervorm ziet, is rood CCFL, dat ik erachter ga maken. Die grijze rand erom heen is van een metalen strip. Ik zit nog te twijfelen of ik um wit of grijs verf. Grijs lijkt me mooier, omdat me standaard AOpen H600B ook zwart/grijs is.
Die grijze vlakken zijn trouwens:
Links, het 'handvat' om de zijplaat eruit te halen.
Rechts: het rooster voor de airflow/koele lucht.

Graag jullie mening 8)

Bedankt alvast !

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 14:02 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 08:31

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
tja uhm als dat voor jou de mooiste manier is vooral doen!

beetje onnuttige post dit, het is tenslotte jouw eigen kast.. en er is maar 1 manier om erachter te komen of ie mooi is.. mocht je hem verneuken of het resultaat niet bevredigend zijn kan je er altijd nog een vierkant van maken ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, dat is waar. Maar ik dacht dat er misschien mensen waren die tips ofzo hadden.
Ik zit nog wel te twijfelen of ik deze vorm ook laat terugkomen in de andere zijplaat zonder neonlicht. Ik weet niet of dat meer voorkomt?
Ener-G schreef op 24 January 2003 @ 22:20:

beetje onnuttige post dit, het is tenslotte jouw eigen kast.. en er is maar 1 manier om erachter te komen of ie mooi is.. mocht je hem verneuken of het resultaat niet bevredigend zijn kan je er altijd nog een vierkant van maken ;)

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:21
Dat idee van ene kant handvat en andere kant luchtingang das wel een leuk idee :) Heb je dat rood bedoeld als mat plexiglas (dus dat je niet echt naar binnen kan kijken) wat rood oplicht of kan je wel gewoon naar binnen kijken?

[ Voor 1% gewijzigd door Robino op 24-01-2003 22:28 . Reden: de l had zich verplaatsd :? ]

Verwijderd

Topicstarter
Rave17 schreef op 24 January 2003 @ 22:23:
Dat idee van ene kant handvat en andere kant luchtingang das wel leen euk idee :) Heb je dat rood bedoeld als mat plexiglas (dus dat je niet echt naar binnen kan kijken) wat rood oplicht of kan je wel gewoon naar binnen kijken?
Nee, ik maak daar achter twee neonbuizen (onder/boven of links/rechts - ff kijken hoe het zit met de ruimte en airflow) ... rode om precies te zijn. Dat plexiglas is gewoon doorschijnend, zodat je naar binnen kunt kijken.

Ps. dat handvat en dat koelrooster zitten eral in :) Ik bedoel met dat handvat die 'indeuking' waarachter je je hand kunt zetten om de plaat opzij te drukken. Dat koelrooster kan ik misschien iderdaad nog wel wat mee.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 22:27 ]

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:21
Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 22:25:
[...]

Nee, ik maak daar achter twee neonbuizen (onder/boven of links/rechts - ff kijken hoe het zit met de ruimte en airflow) ... rode om precies te zijn. Dat plexiglas is gewoon doorschijnend, zodat je naar binnen kunt kijken.

Ps. dat handvat en dat koelrooster zitten eral in :) Ik bedoel met dat handvat die 'indeuking' waarachter je je hand kunt zetten om de plaat opzij te drukken. Dat koelrooster kan ik misschien iderdaad nog wel wat mee.
Dat begreep ik er ook wel uit ja. Met die aan de ene kant dit en aan de andere kant dat, bedoelde ik de kanten van het window :+

Verwijderd

ik zou in plaats van een metalen strip er 1 pakken van carbon _/-\o_ >:)
heb overlaatst een case gezien met zo'n carbone rand. echt _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 22:37:
ik zou in plaats van een metalen strip er 1 pakken van carbon _/-\o_ >:)
heb overlaatst een case gezien met zo'n carbone rand. echt _/-\o_
Als ik ergens een hekel aan heb, is het wel carbon :( Ksnap niet wat mensen daar mooi aan vinden 8)7
Ik wil een beetje dat 'industrie' effect krijgen, dat zag ik laatst ook eens in een casemod. Dat is wel mooier dan zo'n saaie raamrubber. Een aluminium strip is bijvoorbeeld wel mooi, maar weerkaatst licht en dat is minder.
Ik ga trouwens voor het vastzetten boutjes met moertjes gebruiken (beide zwart denk ik). Rubbertje ertussen voor anti-beschadiging op plexiruit. Dat 'versterkt' het industriegevoel :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 22:48 ]

Verwijderd

eehm als je carbon neemt, kijk dan wel uit wat je doet. tis mooi spul, maar ook gevaarlijk. ga het absoluut niet breken ofzo, 1 splintertje in je hand of arm kan grote schade aanrichten in je lichaam :(

• Freeze-o
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-12-2022

Freeze-o

Een D00D Avatar

nee sorry ik vind je ontwerp er niet uit spetteren
maarja meningen verschillen.

Dell Precision Rack 7910

• steenz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09-2024
Het is inderdaad niet zo bijzonder als bijv. een grote draak ofzoiets, maar dit kan denk ik best wel mooi worden als het af is :)
Ben benieuwd :D

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Uhm, ja, leuk. Simpel maar doeltreffend.

Als je gewoon aluminium te veel vind glimmen kan je er met een staalborstel/schuurpapier overheen gaan. Geborsteld aluminium dus. (en daar zie je ook iets minder krassen op)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Ik zie geen grijze vlakken aan de zijkanten die een handvat moeten voorstellen, hoor.
Of ligt dat nu aan mij?

ps. owjah, wat is CCFL?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 21:05 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 21:05:
Ik zie geen grijze vlakken aan de zijkanten die een handvat moeten voorstellen, hoor.
Of ligt dat nu aan mij?

ps. owjah, wat is CCFL?
Zet je monitor eens wat lichter ;) en een CCFL is te vergelijken met een mini tl buis, dit kan je vinden met de zoekmachine :) en anders deze ff lezen: [rml][ CM] Tips voor je CCFL[/rml] :)

[ Voor 13% gewijzigd door Illegal_Alien op 27-01-2003 21:12 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog wel van plan een of ander motief op de plexiglazen ruit te zandstralen. Wij hebben zo'n zandstraal geval, dus dat moet wel lukken. Tmoet alleen niet te gedetailleerd worden, want dat kan ik nie :D Iemand misschien suggesties voor een ontwerpje dat bij die ruit/kleur past? Het moet eigenlijk niet zo groot zijn dat het meteen het hele zicht in de kast belemmerd :P
Ik ga trouwens voor het 'sparen' van de bedrading een pianoschanier onder maken, zodat ik de zijplaat naar onder kan klappen, zonder meteen allerlei draden los te moeten halen van de CCFL enzovoort. Bovenaan een slotje, lijkt me wel geinig :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 21:15 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 21:14:
Ik ben nog wel van plan een of ander motief op de plexiglazen ruit te zandstralen. Wij hebben zo'n zandstraal geval, dus dat moet wel lukken. Tmoet alleen niet te gedetailleerd worden, want dat kan ik nie :D Iemand misschien suggesties voor een ontwerpje dat bij die ruit/kleur past? Het moet eigenlijk niet zo groot zijn dat het meteen het hele zicht in de kast belemmerd :P
Ik ga trouwens voor het 'sparen' van de bedrading een pianoschanier onder maken, zodat ik de zijplaat naar onder kan klappen, zonder meteen allerlei draden los te moeten halen van de CCFL enzovoort. Bovenaan een slotje, lijkt me wel geinig :D
Wat dacht je van plakplastic, afplakken wat niet gestraald moet worden, en de rest wel.

Wel voorzichtig, zelfs metaal gaat kapot met zandstralen als je niet oplet (er doorheen).

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 14:50

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 23:01:
eehm als je carbon neemt, kijk dan wel uit wat je doet. tis mooi spul, maar ook gevaarlijk. ga het absoluut niet breken ofzo, 1 splintertje in je hand of arm kan grote schade aanrichten in je lichaam :(
was dat geen glasvezel wat je bedoelt?

verder: dat industrie uiterlijk vind ik een goed idee, zit er zelf ook over te denken om metalen strips te gebruiken en deze dan "blind" vast te maken (lijm/tape). rood met zwart is ook mooie combinatie, maak alleen die strips niet wit maar houd het grijs, wit steekt te veel af bij het zwart. wat ik zou doen is geborsteld aluminium pakken voor het industrie effect. pas wel op dat de strips niet te breed worden, dit kan een aardig lomp effect geven als je case niet al te groot is.

aan andere kant van je case kan je eventueel een kleinere versie maken van de/het ( :? 8)7 taalpuristen helpt ons!) window in een hoekje met wat rode leds erachter. ook hier kan je gewoon plexi pakken, maar omdat er toch niet veel te zien is ivm backplate en/of voeding zou je kunnen overwegen dit raampje van matglas (plexi) te voorzien.

just my 2 cents :>

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Ener-G schreef op 24 januari 2003 @ 22:20:

Amen :P

Zoals dus al aangegeven: wat jij mooi vind moet je zelf bepalen, dat kunnen wij niet voor je doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.