[Planet internet] Excessief ADSL gebruik

Pagina: 1
Acties:

• woeper
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:42
vraag aan ADSL abonnees bij Planet internet:

wie heeft er ooit zoveel gedownload dat het ADSL abonnement eenzijdig door planet internet is beeindigd?

hoeveel waarschuwingen heb je toen gehad voordat het echt gebeurde?

Moest je ook een boete betalen?

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij doet Planet dit nooit, in ieder geval niet na 1 waarschuwing.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je wat minder enters gebruikt blijft het ook een beetje leesbaar. ;)

Ik heb gehoord dat ze met adsl op dit moment niet eens de traffic meten, omdat dit simpelweg teveel werk is.
Je moet met een adsl abbo (uitgezonderd lite abbo's) wel zo ongelovelijk veel downloaden wil je in de eerste plaats een waarschuwing krijgen.

Met een Basic abbo kan je maximaal (theoretisch) 243gb downloaden (met fast uiteraard het dubbele) ik zit hier in huis met 3pc's (zusje, pa en ik) en je mag van me aannemen dat ik de nodige divx, spellen etc. download mijn vader loopt veel met zijn webcam te spelen en mijn zusje weet hoe kazaa werkt (:X) en toch haal ik niet meer als 40gb per maand.

Dus ik denk als je boven de 100gb gaat zitten (dan moet je toch wel gigantisch veel downe) dat je dan een mailtje krijgt of het wat minder kan. Ik denk niet dat je afgesloten wordt, tenzij je het echt te bond gaat maken.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf zit ik rond de 80GB per maand (adsl basic), heb nog nooit een emailtje gehad van planet dat ik teveel dataverkeer genereer.
Mijn 80GB is niet eens extreem hoog als je weleens hoort wat sommige wel niet downloaden :D

39

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Same here,

Met de 768Kbit ADSL variant (sinds kort, eerst 512Kbit) bij Planet download ik met mijn huisgenoten zo'n 30, 40Gb. per maand, al twee jaar. En nog nooit een waarschuwing gehad...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zit ook met twee mede redelijk fanatieke gebruikers (distro's divx apps enzo) en we hebben nog nooooit wat gehoord

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

in België is er toch (bijna) altijd een limiet van 10 gigabite? Of wordt deze niet zo strikt toegepast?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

sterker nog:..

probeer maar eens op de website van planet te vinden dat de verbinding een fair use policy heeft. er wordt daar gewoon strak beweert dat er ongelimiteerd datalimiet heeft.

en als ik zo deze berichten lees, blijkt dit ook nog zo te zijn.

--- edit ---

ik neem dat laatste terug... ze hebben geen FUP maar een FCP (Fair Consumption Policy) dus één pot nat..

directe link

--- edit2 ---

heb al eens 2 gig gedownload in 10 uur @ 512kbit. ;) en ook ik heb nog geen emails gehad van excessief gebruik.. houden zo ;)..

[ Voor 44% gewijzigd door nIghtorius op 25-01-2003 00:56 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 00:36:
in België is er toch (bijna) altijd een limiet van 10 gigabite? Of wordt deze niet zo strikt toegepast?
In België is er inderdaad een limiet als je Skynet als provider hebt. Afhankelijk van je abo mag je 10 of 15 GB downloaden. Na 70% van je limiet krijg je een waarschuwingsmailtje en na 100% word je op lowband gezet.

• woeper
zo te zien is het niet mogelijk om met flink veel downloaden van je ADSL abonnement af te komen als je dat zou willen |:(

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

ik download ook aardig wat met ADSL advanced abbo, maar nog niks gehoord van planet dat ik teveel download
woeper schreef op 25 January 2003 @ 02:04:
zo te zien is het niet mogelijk om met flink veel downloaden van je ADSL abonnement af te komen als je dat zou willen |:(
wil jij dan van je adsl abbo af?
waarom dan?

er zat toch ergens op de site van planet zo'n functie dat als je inlogd dat je kan zien hoveel je de laatste tijd geupload en gedownload hebt??
kan hem dus niet vinden.

[ Voor 79% gewijzigd door Toet3r op 25-01-2003 02:14 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

Pluisje schreef op 25 January 2003 @ 02:07:
er zat toch ergens op de site van planet zo'n functie dat als je inlogd dat je kan zien hoveel je de laatste tijd geupload en gedownload hebt??
kan hem dus niet vinden.
klopt ja, ook een keer gekeken, maar die optie is nog onder construcitie volgens mij. gewoon bij myplanet inloggen en dan staat ie er ergens tusesn volgens mij :)

edit: dat issem.... http://cgi02.planet.nl/cgi-bin/specify.cgi werkt zoals ik dacht nog niet :O

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 02:28 ]

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:30

The Bad Seed

Chaotic since 1983

woeper schreef op 25 January 2003 @ 02:04:
Kan je altijd nog gaan portscannen, mailbomben en hackpogingen wagen als je perse je abbo wil kwijtraken. ;)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• woeper
Pluisje schreef op 25 januari 2003 @ 02:07:

[...]

wil jij dan van je adsl abbo af?
waarom dan?
ja ik wil overstappen op @home, is goedkoper en waarschijnlijk sneller. Bij Planet internet kun je ADSL niet elke maand opzeggen maar slecht 1 keer per jaar dus ik zit er nog maanden aan vast :(

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Homedisc schreef op 24 januari 2003 @ 22:48:
Zelf zit ik rond de 80GB per maand (adsl basic), heb nog nooit een emailtje gehad van planet dat ik teveel dataverkeer genereer.
Mijn 80GB is niet eens extreem hoog als je weleens hoort wat sommige wel niet downloaden :D
80 GB ?
erm das 12 uur per dag met 60KB/s en dan 30 dagen in de maand....doe je knap :X

kheb ook nooit een warning gehad....ook niet toen ik axx had op een curry ;D

[ Voor 9% gewijzigd door Selachii op 25-01-2003 03:05 ]

...gamen blijft leuk...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:04
woeper schreef op 25 januari 2003 @ 03:00:
[...]

ja ik wil overstappen op @home, is goedkoper en waarschijnlijk sneller. Bij Planet internet kun je ADSL niet elke maand opzeggen maar slecht 1 keer per jaar dus ik zit er nog maanden aan vast :(
je hebt een éénjaarcontract, dáárna mag je gewoon opzeggen wanneer je wil. Tenminste, dat is wat ik heb begrepen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23

Reptile209

- gers -

Tampie schreef op 25 januari 2003 @ 03:11:
[...]
je hebt een éénjaarcontract, dáárna mag je gewoon opzeggen wanneer je wil. Tenminste, dat is wat ik heb begrepen.
Ja, bijna goed: zowel bij Planet als bij MxStream (de lijn zelf dus) begin je met een jaarcontract. Vanaf het verlopen/verlengen daarvan geldt alleen nog een opzegtermijn van 1 maand.

Zo scherp als een voetbal!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Reptile209 schreef op 25 januari 2003 @ 04:09:
[...]

Ja, bijna goed: zowel bij Planet als bij MxStream (de lijn zelf dus) begin je met een jaarcontract. Vanaf het verlopen/verlengen daarvan geldt alleen nog een opzegtermijn van 1 maand.
Bij Planet wordt je contract steeds stilzwijgend met een jaar verlengd. Je ziet er dus iedere keer weer voor een jaar aan vast.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Reptile209
  • Laatst online: 22:23

Reptile209

- gers -

Verrek, je hebt gelijk: _/-\o_
Planet Media Group N.V. hanteert een opzegtermijn van 1 kalender maand. De minimale lidmaatschapduur is 1 jaar. Ieder abonnementsvorm wordt -tot weder- opzegging of wijziging - telkens met eenzelfde periode (jaar) verlengd. Op deze overeenkomst zijn de Algemene voorwaarden van Planet Media Group N.V. van toepassing, welke gedeponeerd zijn bij de Kamer van Koophandel te Amersfoort.
(bron: laatste pagina van de registratie, net voordat je echt 'hangt')

Zo scherp als een voetbal!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 23:51

Ruudjah

2022

Had half jaar geleden Planet internet basic (512). Maand op vakantie geweest, verbinding vol open gezet en in totaal 125 GB gedownload. Na die maand een download van 60 GB, nooit een bericht over gehoord.

TweakBlog

Verwijderd

Ik zit met men planet basic account meestal rond de 50 tot 80 gb per maan beetje wisselen

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 13:33

PromWarMachine

Forsaken Archer

Afgelopen maandag 20 januari had ik precies 2 jaar ADSL Basic van Planet. Inmiddels al meerdere keren PC opnieuw geinstalleerd dus geen totaal van DU meter helaas...

Wel zit ik gemiddeld tussen de 30 en de 40 GB per maand en heb ook nog nooit iets gehoord. 'k Had wel een uitschieter van 60 GB, woeiii 8)

Dividend for Starters

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Vraagje tussendoor, met welke progje meten jullie je downloadhoeveelheid:?

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verwijderd

In de fair user policy van Planet heb ik gelezen dat er een limiet is van 30GB. Maar dit gaat volgens de Fair user policy. Dus als jij geen illegale FTP site heb draaien zullen ze je niet gelijk bannen als je 31GB hebt.

Echter ben ik er bijna zeker van dat ik over de 30GB per maand ben gegaan, tenminste een 3 tal keer. Ik heb er nooit iets over gehoord. Planet is volgens mij vrij soepel, maar ze hebben die regel om wangebruikers te kunnen bannen.

Verwijderd

over hoe ik mijn dataverkeer meet;

Ik heb een NAT servertje in mijn netwerk. Daarop draait coolmon en dan kun ik overal ter wereld checken wat m'n huidige upstream/downstream is en wat ik in deze windowssessie ('t is een windowsserver) heb gedownload en geupload. Gemiddeld start ik de server zo'n 3 keer per maand op nieuw op. Het is dus wel een kwestie van inschatten.

Online statistieken kun je hier bekijken. Let wel op, het is een WinXP pof server. Dat wil zeggen dat ik maar 10 webusers te gelijk kan bedienen. Als heel GoT dus een kijkje neemt zou er een lichtelijke file kunnen ontstaan.
http://80.60.27.109
en op m'n website staat het hele casemod verhaal (onder het kopje: mijn kamer)

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 11:12:
[knip]
http://80.60.27.109
en op m'n website staat het hele casemod verhaal (onder het kopje: mijn kamer)
Cool gedaan man, met die temps en zo weergeven.
Hoe heb je dat gedaan?
Kan dat ook allemaal met een NAT server?

[ Voor 50% gewijzigd door Ruuddie op 25-01-2003 11:28 ]

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Weet iemand iets over Wanadoo af?

Transferred since 06-07-2002: 566 GB met een basic adsl abbo van Wanadoo:

Oftwel:
juli 61 GB
aug 78 GB
sept 79 GB
okt 98 GB
nov 61 GB (mmm, rustig maandje)
dec 109,62 GB
jan 108 GB (nog geen eens afgelopen!)

Voor de snelheidsverhoging trok ik op een dag 4,7 GB, da's 56,4 KB/s (max) de hele dag door (24 uur)
Tegenwoordig ligt dat theroretisch ergens rond de 7,2 GB, da's 84,4 KB/s 24 uur lang...

Ik ben volgens mij wel een zware gebruiker. Met KaZaA moet je wel heel erg knap bezig zijn wil je dit redden.

[ Voor 5% gewijzigd door jules op 25-01-2003 11:31 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35
Ik kan jullie uit betrouwbare bronnen vertellen dat de officiele grens bij Planet Internet op 30 gb staat, maar dat wordt eigenlijk niet echt in de gaten gehouden :)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

woeper schreef op 25 January 2003 @ 03:00:
[...]

Hehe, als je abbo door PI wordt opgezegd, dan moet je nog wel de volledige jaar abonnement uitbetalen :) . Dus ik zou maar niet TE van je abbo af willen komen.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

MGSNK schreef op 25 januari 2003 @ 13:27:
Ik kan jullie uit betrouwbare bronnen vertellen dat de officiele grens bij Planet Internet op 30 gb staat, maar dat wordt eigenlijk niet echt in de gaten gehouden :)
Kan ik je nu officieel mededelen dat Planet Internet geen downloadlimiets meer heeft, dus dat houd in dat het onbeperkt is. Dit geld alleen voor de Comfort en Advanced abbo's bron:http://www.planet.nl/adsl/

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

er staat inderdaad in de polecie van planet dat je onbeperkt mag downloaden.
http://www.planet.nl/adsl/ kijk zelf maar staat bij basic and fast onbeperkt. hiep hoi nu gaat ik nog meer van het net halen.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 13:45:
er staat inderdaad in de polecie van planet dat je onbeperkt mag downloaden.
http://www.planet.nl/adsl/ kijk zelf maar staat bij basic and fast onbeperkt. hiep hoi nu gaat ik nog meer van het net halen.
eerst de topic goed doorlezen voordat je iets uitkraamt 8)
nIghtorius schreef op 25 January 2003 @ 00:52:
ik neem dat laatste terug... ze hebben geen FUP maar een FCP (Fair Consumption Policy) dus één pot nat..

directe link
hier heb je 't.. ik heb hierbij al gezegd dat er wel een FUP (FCP) aanwezig is. en zelfs de directe link opgegeven..

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Waarom zou je @Home willen? Ik heb het bij vrienden geprobeerd/gezien, de download speed is zwaar relaxt, maar zodra je gaat uppen kan je alles wel vergeten.

/me vind Eweka zo af en toe zo gek nog niet:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boeie/eweka.gif
:*)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:02

Floor-is

5.2

Ik ga dat echt niet bijhouden hoor, kom toch niet aan de 20GB/maand dus ach :P

Bericht hierboven

Verwijderd

Nou, ten eerste je moet dus best wel heel erg je best doen om zoveel te downloaden dat je ruzie met ze krijg. Ten tweede, als dat contract wordt opgezegd moet je waarschijnlijk nog wel betalen voor die overige maanden, aangezien het dan jouw fout is dat het contract beeindigd is, ten derde zelf als je je verbinding opzegd heb je niet meteen een nieuwe verbinding... Zit je waarschijnlijk wel een tijdje zonder... Zal leuk zijn als je dan zo download-verslaafd bent...

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Floris schreef op 25 January 2003 @ 17:15:
Ik ga dat echt niet bijhouden hoor, kom toch niet aan de 20GB/maand dus ach :P
DAT ga ik tegen tweakdsl vertellen! B)

• AB2ND
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01 12:18

AB2ND

Vonkenboer

hier stond iets heel stoms 8)7

[ Voor 106% gewijzigd door AB2ND op 26-01-2003 11:32 ]

Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 01:03:
[...]

In België is er inderdaad een limiet als je Skynet als provider hebt. Afhankelijk van je abo mag je 10 of 15 GB downloaden. Na 70% van je limiet krijg je een waarschuwingsmailtje en na 100% word je op lowband gezet.
Dat is ernstig 'onaardig' als je ziet hoe snel die gasten kunnen downloaden ! Hadden wij maar SkyNet ofzo >:)
Pagina: 1