Toon posts:

Abit At7 max2 wil niet booten met AMD 2600+(333)

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb abit at7 max2 met een amd 2600+ FSB 333.
Ik heb net een bios update uitgevoerd(nieuwste update). Als ik in bios instellingen verander van naar AMD 2600 (333) Wil hij niet booten. Ik heb dan gewoon een zwarte scherm verder nix. Als je hem paar keer op de power knop drukt doet ie het heel soms wel.

Heb nog geen besturingsysteem op.

Wie kan me helpen met deze probleeem?

Alvast dank

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Hoe staan de instellingen voor je geheugen in je bios ?

Verwijderd

Topicstarter
512 MB DDR pc2700
Als ik de FSB bus van 333 naar 266 draai doet ie het wel normal

Verwijderd

ja je geheugen :) , en dat af en 2 booten heb ik ook met mijn max2 als ik ver overklok. Maar na een bios reset werkt hij dan wel weer, heb ej je bios dan al eens gereset?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb mijn bios geresset dan doet ie het wel in normale instellineg
Zou het door mijn geheugen komen?? 512 MB DDR pc2700 MERK OEM????
Als ik het FSB 266 draai doet ie het wel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Co-KaiN, het is misschien een idee duidelijker te zijn en beter de vragen die gesteld worden te lezen.

Het antwoord zit, zoals mlevd terecht stelt, allicht in de settings voor het geheugen in je BIOS. Een paar relevante:
Staat het geheugen op FSB of FSB+33MHz :?
Staan de timings op 'by SPD' of Manual en zo ja wat zijn ze dan :?

En dan ook van belang: tot welke timings is je geheugen in staat (hoeveel ns zijn de chips gerate?)

Oslik blyat! Oslik!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Maar op welke frequentie draait je geheugen en met welke settings ?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zal mijn probleem nog eens duidelijk uitleggen.

Ik heb een Abit AT7 MAX2, Amd 2600+(met FSB333) en een OEM 512 DDR Mb (pc2700) gekocht.
Wat ik als eerste keer deed was het updaten van bios, dit ging fouteloos.
Alles draaide op default, maar nu zetten ik de CPU op 2600 (FSB 333). Toen bootte mijn pc niet als ik de bios afsluitte. naar paar keer drukken van power knop deed ie het wel. Dit ging zo hele tijd door. Toen probeerde ik mijn CPU 2600 (FSB 266) te zetten en dit ging fouteloos.

NU is mijn vraag hoe kan dat het bij FSB van 333 fout gaat?
Is het mijn geheugen?? deze staat wel op 333 FSB?

Help me Aub :'( :'(

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 03:44:
Hallo ik zal mijn probleem nog eens duidelijk uitleggen.

Ik heb een Abit AT7 MAX2, Amd 2600+(met FSB333) en een OEM 512 DDR Mb (pc2700) gekocht.
Wat ik als eerste keer deed was het updaten van bios, dit ging fouteloos.
Alles draaide op default, maar nu zetten ik de CPU op 2600 (FSB 333). Toen bootte mijn pc niet als ik de bios afsluitte. naar paar keer drukken van power knop deed ie het wel. Dit ging zo hele tijd door. Toen probeerde ik mijn CPU 2600 (FSB 266) te zetten en dit ging fouteloos.

NU is mijn vraag hoe kan dat het bij FSB van 333 fout gaat?
Is het mijn geheugen?? deze staat wel op 333 FSB?

Help me Aub :'( :'(

We willen je graag helpen, maar je beantwoordt onze vragen niet :/

Het kan zijn dat de default settings in de nieuwe BIOS anders zijn dan in de oude. Daarom is het noodzakelijk te weten wat die settings op dit moment precies zijn. Zie de twee posts van mlevd en mijn vorige post voor de preciese instellingen die relevant zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Begin met goed geheugen kopen :)
Bordje kan het aan mijn XP 2400+ draait vlekkeloos op XP 2600 fsb 333 (en ja ik heb ook at7)
Dus effe verder testen moet lukken...............

Verwijderd

Topicstarter
motormuisje schreef op 25 januari 2003 @ 12:13:
Begin met goed geheugen kopen :)
Bordje kan het aan mijn XP 2400+ draait vlekkeloos op XP 2600 fsb 333 (en ja ik heb ook at7)
Dus effe verder testen moet lukken...............
Waarop moet ik het testen dan??
Kan je niet ff paar tips geven?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De tips zijn gewoon in de FAQ te vinden..
LEZEN eer je hier een topic opent!
Technische PMG FAQ

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:12

Tys

Wat voor voeding heb je?

Verwijderd

En je weet zeker dat het een 333mhz fsb versie is en niet per ongeluk een 266? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 300 W voeding en de merk is q-tec
Maar deze voeding doet het wel onder 266 FSB

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 16:37:
En je weet zeker dat het een 333mhz fsb versie is en niet per ongeluk een 266? :)
Ja ik weet zeker want paar keer kan die wel op 333 FSB draaien maar na booten blijt ie weer vast te zitten

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze topic begint een beetje erg kansloos te worden :/

Ga nou ff in de BIOS en post de waarden die je daar vindt onder 'Advanced Chipset', want zonder te weten wat daar staat komen we echt niet verder :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Zet " CPU fast command decode" op "normal" en dus niet op "fast". Bij divider van 1/5, dus op 166Mhz FSB of hoger loopt syteem vast als je het niet op Normal zet!

Check het ff, staat onder SoftMenu III setup.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een AMD 2800+. Bij mij bleek het een koelingsprobleem te zijn. Na opnieuw monteren van de koeler, werkte het perfect.

Check dus eerst eens in je bios hoe heet je processor wordt.

Verwijderd

Topicstarter
He Sorry dat ik zo onduidelijk was ik zal zo goed mogelijk uitleggen.

Hardware:
- RAM 512 MB DDR/333 PC2700 OEM
- HDDI 80.00 / 7.200 Maxtor U-DMA 133, 740DX (2 keer)
- MB Abit AT7 MAX 2 socket A Raid
- CPU AMD Athlon XP 2600+/2,13GHz/333 MHz
- CPU Cooler Arctic Copper Silent TC
- GRA Albatron GF4-Ti4200 128MB/DVI/TV-Out
- GEZ Power Supply 300W ATX MACRON/QTEC

Ik heb als eerste alles gemonteerd. Daarna heb ik de systeem op default opgestart en dan bios update uitgevoerd ( C5:at72c5.exe ). Toen werkte alles nog perfect tot dat ik de cpu operating speed op 2600+ (333) zette. Toen wou de pc niet meer booten het was te booten met bios resetten en reset knop ingedrukt houden en dan booten. Maar als ik de FSB op 266 zette werkte wel perfect(ik heb op de AMD 2600+ gekeken en daarop staat dat het een 333 is. Daarna heb ik weer met FSB op 333 geprobeerd maar toen deed ie weer nix ik ging steeds booten en af en toe deed ie het wel 1 van de 10 keer. Ik heb andere geheugen geprobeerd (Samsung) ik heb ook andere Voeding geprobeerd maar het lukte niet.

Gegevens:
- CPU FSB Clock (MHz) 166
- Ratio (FSB:AGP:PCI) 5:2:1
- Multiplier factor x12.5
- Enchance For Bencmark Disabled

Power Supply Default
- CPU Core Voltage 1.650V
- DDR Voltage 2.55V
Cpu Fast command decode at normal

<b>Geheugen<b>
- current FSB frequency : 166MHz
- current Dram frequency : 166MHz
- x Dram clock : 166MHz
- Dram timing selectable : By SPD
-Cas latanecy time : 2.5
- bank interleave : Disable
- Precharge tp Active(trp) 3T
_active to precharge(tras) 7T
- Active to CMD (trcd) 3T

Ik hoop jullie genoeg informeerd te hebben.

Ff kijken of ik wat fout heb staaan En trouwens mijn cpu temp is 52 C

Verwijderd

Zou het met versie van de Plank te maken kunnen hebben? Ik heb namelijk al op meerdere sites gelezen dat er mensen die met 2400+ en hoger hier last van hebben. Ik wil binnenkort ook naar 2600+ of 2800+ gaan. Welke versie heb jij? Staat volgens mij op sticker aan de onderkant van Mobo, ik heb v1.0 .

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem an dat mijn Mobo of Cpu kapot is of dat ik in plaats van 333 FSB een 266 FSb Cpu heb gekregen.

Ik stuur het wel terug.
Thx anywyz

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:28

MaDLiVe

.-Observer-.

Nee er is niets kapot. Je moet je cpu command decode (1 van de laaste optien in smIII) op normal zetten ipv. fast of ultra. Ik heb hetzelfde probleem met een abit kx333/kd7 gehad.

Eindelijk lopen zoeken en toen bleek dat het te zijn.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 27 January 2003 @ 21:23:
Nee er is niets kapot. Je moet je cpu command decode (1 van de laaste optien in smIII) op normal zetten ipv. fast of ultra. Ik heb hetzelfde probleem met een abit kx333/kd7 gehad.

Eindelijk lopen zoeken en toen bleek dat het te zijn.
Neee Hij stond al op normaal dus..

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 21:32:
[...]

Neee Hij stond al op normaal dus..
Sjit ik moet leren lezen ;(. Ik d8 werkelijk de oplossing te hebben. Heb namelijk ook eindelijkloos lopen zoeken.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

P.s. Je kan toch aan de MP zien of je een 266 of 333 FSB hebt.
Je MP=12.5, je hebt een 2600+ = 333Mhz FSB anders had het volgens mijn grove berekingen
MP=15.5 staan bij 266Mhz, dus

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Laat je PC op FSB@266 staan en draai eens een paar stevige benchmarks (3DMark, burncpu, etc) om te kijken of het boeltje wel stabiel blijft.

Test je geheugen ook eens met memtest86.

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 28-01-2003 07:30 ]

Verwijderd

Stuur ook ff een mailtje naar Abit, wie weet!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een mail naar abit gestuurd maar krijg nog steeds geen antwoord, ik krijg wel een mail terug met daarin dat ze zeggen dat ze niet elke mail kunnen beantwoorden :( :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn nieuwe mobo ontvangen. MOBO bleek kapot te zijn :P

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 23:55:
Ik heb mijn nieuwe mobo ontvangen. MOBO bleek kapot te zijn :P
Ik heb even een vraagje over dit mobo aangezien ik mijn kd7-r wil gaan vervangen door dit mobo (topic: [rml][ KD7-raid]Al 2x is hij er mee gekapt.[/rml]). Zijn cpu's (tbred cpu's) ook standaard unlocked op dit mobo. Op mijn kd7-r was dit namelijk wel zo. Ik dacht dat het te maken had met de ondersteuning van deze feature 5bit FID (Frequency ID). Deze ontbreekt dus op de AT7 max2. Ik vrees dat ik mijn xp2200+ straks dan niet meer kan oc'en.

[ Voor 8% gewijzigd door MaDLiVe op 01-02-2003 12:54 ]

Verwijderd

Ik gooi het AT7-topic weer open met het volgende probleem. Beetje vergelijkbaar maar toch weer anders. Eerst maar het probleem en later de specs van de pc.

Alles gekocht, in elkaar gezet. Wel power on, maar blank screen. No connection op de ene TFT en Check Cable op de andere TFT. Monitoren goed.
Ik heb alles al losgegooid en draai nu dus op een "kaal mobo" met alleen het AGP-slot gevuld. Alle kabels (FireWire en USB ook losgetrokken).
Ik heb intussen eea al vervangen om uit te sluiten of het door andere oorzaken kon komen.

De specs van het systeem:
*Kast van Antec (300Watt PS)
*Mobo, een Abit AT7 Max
*CPU, in eerste instantie een 2600 (333), toen ik er achter kwam dat het bord max 266 trok, vervangen door een 1700 (266)
*Memory, 2x 512 Mb PC2700 OEM
* VGA, Hercules 3D Prophet ATI Radeon 9700
*HDU Maxtor 160Gb U133 7200rpm
*Drives (DVD+RW en CD/RW-Combo) losgetrokken en doen niet mee.
* Keyboard/Mouse Logitech Wireless Desktop USB (wegens ontbreken PS2 op mobo)

Ook heb ik de juiste voeding op de VGA staan (doorluskabeltje)

De HDU is aangesloten op IDE1 en niet op de RAID-Connectoren.

Vervangen reeds:
Geheugen (door 256Mb PC2100)
PS van een Compaq EVO (225 Watt), en dat ging niet lekker
VGA getest op andere pc, werkt oke.
DVI en 9pins op VGA allebei geen signaal

Heb ik hier een DOA-bord met imo een kapot VGA-slot?

Wie kan me helpen? Ik heb overal al gekeken (google en tweakers, maar ik signaleer alleen meer mensen met het probleem, maar niemand nam de moeite om hun oplossingen te posten)

De gouden tip verdient een lintje 8)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sorry, maar het is niet de bedoeling om een op zichzelf staand probleem in andermans topic te dumpen. Daarnaast zorgt dat alleen maar voor verwarring, omdat anderen ook weleens op het oorspronklijke probleem gaan reageren. Dus, copy&paste even en open een nieuw topic, compleet met een passende titel! ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.