Toon posts:

hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een vraag ik heb momenteel adsl met een modem van chopperjer 810
nou heb ik hier een hub tussen zitten en daar heb ik mijn pc en laptop op aan gesloten maar als ik nu ga downloaden heb ik maar de helft van mijn snelheid(ipv110 k/b maar 50 k/b) kan ik hier verandering in brengen of heb je dit altijd als je internet gaat delen.
of zijn er andere mogelijkheden .

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Zonder hub wel de gewone snelheid?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Last van collision?

btw neem in het vervolg eens een betere topic title ;)

Verwijderd

Bedoel je dat je altijd de helft van de snelheid hebt, of dat je de helft van de snelheid hebt als je op beide tegelijk aan het lowndoaden bent?

In het eerste geval: kijk eens of al je netwerkkaarten op half duplex staan.
In het tweede geval: lijkt me logisch. Je hebt een bepaalde snelheid op je Internet-verbinding en die is niet ineens verdubbeld als je twee pc's aansluit.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 21:46:
In het eerste geval: kijk eens of al je netwerkkaarten op half duplex staan.
Waarbij het dus zo moet zijn dat ze op half-duplex MOETEN staan aangezien je een hub gebruikt ;)

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Oh ja, en ook iets heel belangrijks waar je op moet letten is interpunctie.

Verwijderd

Wacht ff hoor. Heb je een Copperjet 810 en daaraan direct een hub hangen? Heb je hem tot router getweaked of zit er nog een software/hardware router tussen?

Verwijderd

Topicstarter
ja zonder hub heb ik wel de gewone snelheid.
ik heb het ook geprobeert met 2 ethernetkaarten maar daar krijg ik geen verbinding mee op mijn laptop(ik gebruik xp)
en nee ik krijg het niet voor elkaar om mijn modem tot router te upgraden als ik dat doet dan heb ik geen internet meer .
heb adsl via bbned van publishnet.

Verwijderd

Maar als ik het goed begrijp heb je met de huidige situatie:

code:
1
2
internet ------> modem ----> hub ------> pc
                                ------> laptop

wél op beide computers internet?

Wat bedoel je eigenlijk PRECIES?

Heb je als je op beide pcs tegelijk downloadt maar 50 kb/s per pc of heb je als je met 1 pc downloadt maar 50 kb/s.
Ik heb btw ook gezocht of die modem tweakbaar is tot router. Het schijnt mogelijk te zijn, maar niet op het netwerk waar ik op zit (BabyXL = bbned?). Deze verbindingen zijn namelijk bridged en dat zou het probleem zijn.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 22:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb nu op beide computers internet.
maar als ik wil downloaden en de laptop staat uit dan haal ik maar 50kb/s maar als ik het zonder hub doe haal ik 110kb/s.
wat ik graag zou willen weten wat ik het beste kan kopen om op beide computer`s internet te hebben zonder dat ik zoveel snelheid verlies.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39
2 netwerkkaarten in je pc, crosskabel naar je laptop,

maar dit staat echt allemaal in de faq hoor...
Pagina: 1