Toon posts:

sweex router

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft ervaring met een sweex router.
Krijg hem niet aan de praat,ik heb een wanadoo 512/128.
Volgen de beschrijving geconfigureerd maar krijg alleen maar disconect te
zien in de status.
Is dit soms een peppi en kokkie router...............
Zelf heb ik ook een unex nexip iso50p werkt als een t.........................

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:19
Prima routertjes, ik verkoop ze op mn werk als warme broodjes.

Geen problemen mee tot nu toe. Max doorvoersnelheid heb ik nog niet getest, ik vergeet telkens eentje mee te nemen om eens te testen thuis. Ben benieuwd tot hoeveel mbit ie max wil. (zou ie 8Mbit trekken?)

Maar goed, op zich moet ie werken met je wanadoo. Volgens mij maakt Wanadoo gebruik van MXStream. (768 is het nu trouwens ipv 512)

In principe hoef je weinig te configgen:
IP: 10.0.0.150

En verder PPtP configureren:
login: username@wanadoo-512 (geloof ik bij wanadoo)
Pass: duh, je pass

VPN host of server of weetikhoedatheet: 10.0.0.138

Verder misschien iets van "connect on demand" aanvinken als dat uit staat.

Wat voor modem heb je? Bovenstaand geld bij het "oude" Alcatel Speedtouch modem. (die je ook kan tweaken naar de Pro, had je die hele router niet nodig, alleen een hubje)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kabel dus naar mijn mening toch pppoe.of zit ik er naast

Verwijderd

Topicstarter
Oeps vergeten een com21 modem,nog steedts 512/128

• DJSmiley
Oww.. dan is t idd PPoE ja..

Even niet aan wanadoo kabel gedacht ;)

Hele bovengenoemde verhaal was dus ADSL....

Edit: Dan waarschijnlijk een IP/MAC probleem.

Je krijgt je IP via DHCP (denk ik, ken wanadoo niet).
Aangezien het macadres van je netwerkkaart bij Wanadoo geregistreerd staat, zal ie aan een 2e mac (=router) geen IP geven denk ik, en dus ook geen verbinding maken.

Oplossing: Inet direct op de PC, zodat je kan internetten. Dan winipcfg (Win9x) en release klikken, of IPCONFIG /RELEASE bij NT/2k/XP
Daarna router aansluiten en opnieuw proberen

Andere optie: Macadress van je netwerkkaart clonen naar de WAN poort van je router. Zie beschrijving van dat ding, zit er iig ergens op.

[ Voor 72% gewijzigd door DJSmiley op 24-01-2003 21:45 ]

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Mijn Draytek geeft bij Internet Access als keuzes: PPPoE, PPTP en Static or Dynamic IP.
Ik heb ook kabel en gebruik de laatste, dus geen PPPoE.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• DJSmiley
Vanaf de sweex site:

http://www.sweex.nl/product.asp?dlId=144

Je moet dus ook de MTU size aanpassen.
3. Hoe configureer ik mijn router voor Wanadoo

Wanadoo Configuratie

Om de Sweex router voor Wanadoo te configureren gaat u als volgt te werk.

Start de Web browser op, en vul in de adresbalk in http://192.168.2.1 en druk vervolgens op enter.

Wanneer u het login scherm ziet, klikt u op login.

Klik nu op General Setup, vervolgens op WAN en kies PPoE

· Vul bij User name: uw inlognaam die u gekregen heeft van Wanadoo
· Vul bij passwoord: uw passwoord die u gekregen heeft van Wanadoo
· vul deze ter bevestiging nogmaals in
· de servicename laat u leeg
de MTU waarde vult u in op 1492

Klik op Apply, vervolgens rechtsboven in de hoek op logout en klik op cancel.

Sluit de browser af om deze vervolgens weer op te starten.

Internet is nu klaar voor gebruik

Verwijderd

Topicstarter
Ipconfig/release gedaan daarne ipconfig/renew

Mijn unex router gebruikt ook pppoe,dus sweex ook geven ze zelf op

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 21:47:
Ipconfig/release gedaan daarne ipconfig/renew

Mijn unex router gebruikt ook pppoe,dus sweex ook geven ze zelf op
/renew moet je natuurlijk niet doen, want dan koppelt ie je ip weer aan je huidige netwerkkaart 8)7 8)7

de router zorgt voor de nieuwe dhcp aanvraag, dus release en dan de router eraan knuppen

Verwijderd

Topicstarter
Alles wat ze bij sweex zeggen over wanadoo,heb ik gedaan en toch krijg ik steeds
disconect.
Wat ook nog raar is dat de datum en tijd niet goed staan in de router.
Heb al veel routers ingesteld dus het is niet nieuwe voor me.
Kan de router gewoon stuk zijn en hoe kom ik hier achter......

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley werk nog steeds niet,toch bedankt voor je reacties

Verwijderd

hoi, ik heb sinds maandag wanadoo premium kabel, en had maandag een edimax 6104 router gekocht maar na veel proberen, een keer ruilen, en ongeveer 20 euros aan MyCom hulpdesk uitgegeven lukte het nog steeds niet. Uiteindelijk adviseede de mycom techie om me geld terug te vragen en een ander merk te kopen (ze hebben bij mycom alleen edimax dus je merkt hoe raadloos ze waren). Ik heb vandaag een router van Sitecom gekocht nadat een ander winkel mij wegstuurde toen ik zei dat ik wanadoo kabel had, omdat hij wist dat wanadoo zo veel problemen gaf. Nou die sitecom modem werkt ook niet, en ik snap niet hoe mesnen kunnen zeggen hoe vlot het allemaal gaat met wanadoo en een router.
Ik heb telkens alles goed ingesteld en soms meer dan een 2 uur gewacht op die router, maar het lukt maar niet. Is dit iets nieuws van wanadoo?? Kan iemand hier definitief aantwoord op geven want het lijkt alsof er meer mensen zijn met dit probleem.

Verwijderd

ik kan trouwens met 2 verschillende computers direct op het internet aansluiten, dus het zal waarschijnlijk niks met een MAC adres te maken hebben. maar ik begrijp niet wat DHCP is en hoe het werkt...

Verwijderd

Topicstarter
Dhcp zorgt voor twee dingen:Een router kan met Dhcp zelfstandig IP-Adressen toekennen
aan je pc op uw netwerk,zodat je deze adressen niet handmatig hoeft in te stellen.
En kan de router zelf via kabel of adsl verbinding ook automatisch een DHCP-adres aangeleverd krijgen van de provider,zodat je deze ook niet zelf hoeft in te stellen

Krijg mijn sweex nog steeds niet aan de praat,denk zelf dat het wel aan mac adres ligt
Alleen heb ik het nog niet duidelijk wat ik hier aan kan doen.....

Verwijderd

Ik zit ook na te denken over de aanschaf van zo'n routertje... heb nu een linux servertje draaien :) Ben daarom even benieuwt of het gelukt is met de router!?!

Verwijderd

gebruik ie nie perongeluk een cross cable ipv een str8 cable

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
is er al nieuws of het werkt met die sweex??? ik heb ook cablewanadoo, en wil ook kopen. :)

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
Je MAC adres, en dus je netwerkkaart, mag je helemaal zelf weten. Je mag ook een eigen IP verzinnen voor je kaartje, alleen je modem krijgt een IP. Het com21 modem van wanadoo is zelf eigenlijk een soort router geloof ik. IDD werkt die op PPPOE. Als de router dat ondersteund zou het moeten werken :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

pierre-oord schreef op 20 februari 2003 @ 11:46:
- Het com21 modem van wanadoo is zelf eigenlijk een soort router geloof ik.
- IDD werkt die op PPPOE. Als de router dat ondersteund zou het moeten werken :)
het COM21 modem van Wanadoo/Casema is _geenzins_ een router, het zal best wel dat er ook andere config´s voor andere ISP op de markt zijn maar niet voor Wanadoo/Casema.

´oude´ Wanadoo/Casema abbonee´s werken met het PPPoE protocol om te connecten. de nieuwe met het L2TP protocol, maar goed dan heb je ook een Motorola Surfboard i.p.v. een COM21

Je moet dus ff er zeker van zijn of de Sweex kan connecten via het PPPoE protocol, zo ja dan kan je gaan met die banan (in combo met Wanadoo/Casema), zo niet dan moet je een andere router aanschaffen (bv. Sitecom DC-202) of w88 op nieuwe firmware die dat misschien ondersteund.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• HaZee
  • Laatst online: 06-05 17:42
Gebruik je wel de goede WAN-poort (MDI-nogwat) op je router? Je hebt er twee en als je de verkeerde pakt, gaat het niet goed....

[ Voor 6% gewijzigd door HaZee op 20-02-2003 12:31 ]

• HaZee
Nog een tip: check je password. Ik had zelf CAPSLOCK aan staan tijdens het intikken. Niet erg voor username etc. meestal, maar wel funest voor het password. Aangezien het masked is, kan je het ook niet zo goed checken (behalve door opnieuw in te voeren ;)

• HaZee
aardbeix15 schreef op 20 februari 2003 @ 11:52:
[...]
Je moet dus ff er zeker van zijn of de Sweex kan connecten via het PPPoE protocol, zo ja dan kan je gaan met die banan (in combo met Wanadoo/Casema),
Quotje van de Sweex router specs:
MDI-X – WAN/Uplink Poort <<< Die bedoelde ik dus in m'n posting hierboven
MDI-II – Uplink/WAN Poort <<< Die bedoelde ik dus in m'n posting hierboven
Ondersteunt :7 PPPoE :7 en PPTP clients voor xDSL connecties
Ondersteuning van IPRouting en NAT/PAT

Gaan met die banaan dus ;)

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Ik heb in mijn sutdenthuis ook wanadoo cable aan geschaft, het hoogte abbo. Nu heb ik er een sweex router achtergehangen.
Als modem heb ik een moterola.

Op zich werkt alles redelijk, maar er zijn momentne dat de verbinding op eens weg valt.
De instellingen doe nhet best met dynamic ip en dan niks invullen kwa domein, alleen je mac adres klonen.

Verwijderd

En dat heeft als toegevoegde waarde voor een topic van twee jaar oud ... ?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.