Toon posts:

Verbetering bereik Wireless AP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Dlink 614+ acces point en mijn buurman maakt met een Dlink 520 wireless netwerkkaart verbinding. Gaat vaak goed. Link quality 80 - 90% signal strenght 40 - 45%. Nu heb ik een Dlink antenne gekocht van 4 Dbi maar als ik die danwel op mijn acces point danwel op de wireless kaart van mijn buurman aansluit dan merk ik geen verschil. Beetje erg jammer voor een antenne van ruim 100 euro. Heeft iemand een idee wat ik misschien verkeerd doe of hoe ik dit probleem op kan lossen?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:56

weebl

YARR!

Het wattage van je netwerkkaart is waarschijnlijk bedoeld voor de antenne die er al in/op zat, dus een nieuwe antenne haalt niet zo veel uit als het vermogen niet word verhoogd. Kijk even in de handleiding hoe je dit moet doen.

Verwijderd

met welk programma meet je die link quality en de signal strenght?

Verwijderd

tdehoog schreef op 24 januari 2003 @ 21:55:
Het wattage van je netwerkkaart is waarschijnlijk bedoeld voor de antenne die er al in/op zat, dus een nieuwe antenne haalt niet zo veel uit als het vermogen niet word verhoogd. Kijk even in de handleiding hoe je dit moet doen.
dit is dus echt super bullshit..
een antenne bundelt alleen het signaal dat er ingestuurd wordt en wat wordt onvangen.
dus hoe veel je er instopt maak weinig uit...

maar om ff terug te komen op de vraag van de topic starter..
ik heb hier zelf een redelijk wireless netwerkje liggen
www.gbaonline.com/wlan/
http://mrtg.hps.ath.cx/ap/

een tijdens het testen met antennes enz hebben we gemerkt dat die software best waazig is. (of de hardware)
maar als je 80% hebt dan zal het niet veel beter worden, wat wel beter zal worden is de RSSI, de ruisverhouding...
dit resulteerd in een snellere link :)

sterkte met je netwerk (btw 80% is toch zat ik heb hier ook zoiets)