Bloed, zweet & koffie
met mijn neporb draai ik 900 mhz met ongeveer 50 graden
Geen inspiratie
Verwijderd
Laat er nou net op de frontpage een 'round-up' staan van 3 socket-a coolers...
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14345
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14345
Verwijderd
die nieuwe alpha socket A schijnt erg goed te zijn; kijk ff bij het nieuws van vandaag op tweakers..
suc6
Bats
suc6
Bats
Verwijderd
Enneh, een paar dagen geleden was er een roundup op overklokken.nl geloof ik.
Heb net een SPIRE M-iets besteld, doet het waarschijnlijk erg goed voor 29 gulden
mh
Heb net een SPIRE M-iets besteld, doet het waarschijnlijk erg goed voor 29 gulden
mh
Ja die roundups heb ik gezien ja. M'n reactie niet gelezen? Uit die round-up blijkt alles niet te passen. & ik ben vóór experimenteren, maar tegen het aanbrengen van permanente wijzigingen aan mijn hardware, dus moet het wél passen...
Er worden trouwens maar drie koelers vergeleken.
Wie heeft er een Duron 600 op 900 en met welke koeler doe je dat?
Er worden trouwens maar drie koelers vergeleken.
Wie heeft er een Duron 600 op 900 en met welke koeler doe je dat?
Bloed, zweet & koffie
me tbird 900@900
idle 27 graden
MET KOE :DDD 43 graden
idle 27 graden
MET KOE :DDD 43 graden
Verwijderd
Dat die koelers niet passen ligt aan je mobo, die heeft die irritante condensatortjes te dicht op de socket geplaatst, kunnen die koelers zelf toch ook niets aan doen?
Wat heb je tegen je hardware aanpassen eigenlijk?
Wat heb je tegen je hardware aanpassen eigenlijk?
Verwijderd
Heb Duron 650@1000 , 53 graden met koe
Met een Coolermaster..Ga wel een Spire MA32415 bij venemacomputers ( fl 16,04 ), alleen met verzendkosten enzo word ie wel een stuk duurder ( 38 piek ofzo ! ) Maar goed hij schijnt stil te zijn en volgens www.overklokken.nl is ie wel aardig.
Klinkt goed. Hoe kan het dan dat mijn Duron 600 met de Coolermaster erop al bij 800 MHz boven de 70ºC uitkomt..?
Ik weet dat de hoogste snelheid, de temperatuur e.d. van processor tot processor verschilt, maar dit is weel héél grof!
Hoe ken het?
Ik weet dat de hoogste snelheid, de temperatuur e.d. van processor tot processor verschilt, maar dit is weel héél grof!
Hoe ken het?
Bloed, zweet & koffie
Verwijderd
Ik heb m'n Duron 600@800 (A7V, 1.648V) met twee koelers geprobeerd:
- Met de CoolerMaster DP5-5H51 wordt ie 51 graden ( www.xenon.nl fl 30,-)
- De imitatie orb van Sprire (type 5D21B3) geeft een temp. van 54 graden. Deze is gehaald bij www.nedcool.com fl 33,-
De temperaturen zijn met koe.
Het lijkt me dus duidelijk dat die imitatie orb het toch net niet is.
Desontdanks heb ik er 1 over, dus wie heeft er interesse??
- Met de CoolerMaster DP5-5H51 wordt ie 51 graden ( www.xenon.nl fl 30,-)
- De imitatie orb van Sprire (type 5D21B3) geeft een temp. van 54 graden. Deze is gehaald bij www.nedcool.com fl 33,-
De temperaturen zijn met koe.
Het lijkt me dus duidelijk dat die imitatie orb het toch net niet is.
Desontdanks heb ik er 1 over, dus wie heeft er interesse??
* Helldesker heeft zijn Duron 600 op 950 draaien.
Max 52 graadjes ( kast DICHT.) met Chrome Orb. Normaal iets van 48 graden gewoon gebruik...
Voor zover dat dat kan
Max 52 graadjes ( kast DICHT.) met Chrome Orb. Normaal iets van 48 graden gewoon gebruik...
Ik heb wel interesse...
Stuurt m maar op
Stuurt m maar op
Bloed, zweet & koffie
Verwijderd
Ik heb gisteren die Spire 5D21B3 (nep-?) Orb ontvangen. Ik draaide eerst met een door informatique aanbevolen coolermaster cooler. Mijn duron 600 wilde niet hoger dan 101x8.5 draaien, hij werd dan iets meer als 60 graden en 'bevroor' mijn systeem in 3D Mark.
Ik had dus al zon vermoeden dat de temperatuur mij verhinderde de CPU nog verder over te clocken.
Met die spire 5D21B3 cooler erop (die ook bijna geruisloos is, ik ben er erg tevreden over) haal ik nu 101x9.5 Mhz dus wel een AANZIENLIJK verschil. De duron wordt nu 42 graden en draait de 3D Mark benchmark zonder enig probleem door.
Ik moet je zeggen dat ik ook al een tijdje de meningen over coolers op GoT aan het volgen was, maar iedereen denkt er blijkbaar anders over. Ik vond deze cooler niet zo duur (die alpga gevallen waren wel flink aan de prijs) en hij ziet er ook gewoon erg cool uit.
Ik vind het zelf een erg fijne cooler die bovendien niet te duur is. Had hem alleen betere meteen kunnen bestellen toen ik mijn systeem kocht... Op de KT7RAID die ik heb zitten alleen een aantal groene dingen(condensatoren? wat zijn het eigenlijk) in de weg. Ik durfde het eerst niet helemaal aan maar als je hem er voorzichtig opzet lukt het net.
Wel lachen trouwens. Had hem bij comptechworld besteld. Komt er echt een supergrote doos met de post. Daarin zat verpakking van een DVD/CDR/CDRW/CDROM 4-in-1 speler. Ik dacht dus : COOOOOOL ze hebben het verkeerde opgestuurd. Maar in die doos lag het mini-doosje met daarin mijn cooler
Ik had dus al zon vermoeden dat de temperatuur mij verhinderde de CPU nog verder over te clocken.
Met die spire 5D21B3 cooler erop (die ook bijna geruisloos is, ik ben er erg tevreden over) haal ik nu 101x9.5 Mhz dus wel een AANZIENLIJK verschil. De duron wordt nu 42 graden en draait de 3D Mark benchmark zonder enig probleem door.
Ik moet je zeggen dat ik ook al een tijdje de meningen over coolers op GoT aan het volgen was, maar iedereen denkt er blijkbaar anders over. Ik vond deze cooler niet zo duur (die alpga gevallen waren wel flink aan de prijs) en hij ziet er ook gewoon erg cool uit.
Ik vind het zelf een erg fijne cooler die bovendien niet te duur is. Had hem alleen betere meteen kunnen bestellen toen ik mijn systeem kocht... Op de KT7RAID die ik heb zitten alleen een aantal groene dingen(condensatoren? wat zijn het eigenlijk) in de weg. Ik durfde het eerst niet helemaal aan maar als je hem er voorzichtig opzet lukt het net.
Wel lachen trouwens. Had hem bij comptechworld besteld. Komt er echt een supergrote doos met de post. Daarin zat verpakking van een DVD/CDR/CDRW/CDROM 4-in-1 speler. Ik dacht dus : COOOOOOL ze hebben het verkeerde opgestuurd. Maar in die doos lag het mini-doosje met daarin mijn cooler
Pagina: 1